  • 1. Data: 2010-03-12 18:38:15
    Temat: Telefony VoIP czy mozna uzywac bez zasilania z sieci 220V?
    Od: "Szczepan" <s...@w...pl>

    Normalny aparat telefoniczny ma ta zalete ze jak brak jest zasilania pradu
    to jest to jedyny srodek komunikacji ze swiatem poprzez linie telefoniczna.
    Obecnie chcialbym zawiesic dzialanie telefonu z TPSA a zainstalowac telefon
    Voip gdyz mam neostrade.
    Mam zasadnicze pytanie do grupowiczow na ktore nie znalazlem odpowiedzi w
    internecie.
    Czy istnieja takie aparaty telefonii Voip ktore nie potrzebuja stalego
    zasilania z sieci 220v (moga miec akumulator).To znaczy jesli wylacza prad
    na caly dzien to czy przez taki telefon Voip moge zglosic awarie lub dzwonic
    normalnie w dowolnej sprawie w dowolne miejsce. Jesli tak to wchodze w Voip
    jesli nie to musze pozostac przy zwyklym telefonie gdyz w mojej okolicy siec
    komorkowa nie ma zasiegu a przerwy w dostawach pradu niestety sie zdarzaja.

    --
    Szczepan

  • 2. Data: 2010-03-12 18:43:41
    Od: "brum" <b...@o...eu>

> [...]
    > wchodze w Voip jesli nie to musze pozostac przy zwyklym telefonie gdyz w
    > mojej okolicy siec komorkowa nie ma zasiegu a przerwy w dostawach pradu

    co Ci przyjdzie z telefonu, jesli modem/router neostrady nie bedzie dzialal
    ?

  • 3. Data: 2010-03-12 18:51:40
    Od: "wiatrak" <w...@y...pl>

    Użytkownik "Szczepan" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wchodze w Voip jesli nie to musze pozostac przy zwyklym telefonie gdyz w
    > mojej okolicy siec komorkowa nie ma zasiegu a przerwy w dostawach pradu

    Musi ci chłopie działać internet.

    wiatrak

  • 4. Data: 2010-03-12 18:58:06
    Od: "Szczepan" <s...@w...pl>

    Użytkownik "brum" <b...@o...eu> napisał

    > co Ci przyjdzie z telefonu, jesli modem/router neostrady nie bedzie
    > dzialal ?
    Przeciez wiele telefonow Voip dziala bez zadnych modemow lub routerow,
    wystarczy podlaczenie do gniazdka telefonicznego. Przeciez tym sie
    najczesciej reklamuja.
    I ja o takim telefonie mysle. Jak sie domyslam stacja bazowa kazdego z tych
    telefonow jest podlaczona do sieci 220v ale przeciez taka stacja moze byc z
    akumulatorem i ja tego nie wiem. Dlatego pytam ludzi doswiadczonych czy
    takie egzemplarze sa rzeczywiscie w sprzedazy.

    --
    Szczepan

  • 5. Data: 2010-03-12 19:06:36
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@n...com>

    Szczepan pisze:
    > Normalny aparat telefoniczny ma ta zalete ze jak brak jest zasilania pradu
    > to jest to jedyny srodek komunikacji ze swiatem poprzez linie telefoniczna.

    Według mnie lepszy jest telefon komórkowy. Nie podałeś gdzie mieszkasz -
    miasto/wieś. Bo w mieście awarie dotyczą zazwyczaj pojedynczych
    podstacji SN/nn, więc jakiś BTS w okolicy na pewno będzie miał zasilanie.

    Gorzej jest na wsi, bo tam zwykle jeden BTS obsługuje duży obszar, ale
    jak wytną całą linię SN, to i centrala POTS ma tyle prądu co w
    bateriach, więc pytanie co szybciej padnie - centrala czy BTS.

  • 6. Data: 2010-03-12 19:13:04
    Od: "brum" <b...@o...eu>

    > Przeciez wiele telefonow Voip dziala bez zadnych modemow lub routerow,
    > wystarczy podlaczenie do gniazdka telefonicznego. Przeciez tym sie
    > najczesciej reklamuja.

    jestes idealnym, docelowym klientem aut marki skoda

  • 7. Data: 2010-03-12 20:10:33
    Od: "Szczepan" <s...@w...pl>

    Użytkownik "Tomasz Wójtowicz" <s...@n...com> napisał

> [...]
    > wytną całą linię SN, to i centrala POTS ma tyle prądu co w bateriach, więc
    > pytanie co szybciej padnie - centrala czy BTS.

    Wlasnie mieszkam na wsi graniczacej z Gdynia.
    Telefon komorkowy oczywiscie mam ale moge go uzywac jedynie w centrum Gdyni.
    Od mojego domu musze oddalic sie ok 1 km zeby pojawil sie zasieg.
    Zaniki pradu nie trwaja u mnie dluzej niz kilka godzin.
    Przez ostatnie 10 lat nie zdarzylo mi sie zeby podczas awarii zasilania w
    gniazdku telefonicznym nie bylo sygnalu. Zwykly telefon analogowy dziala bez
    zadnego zasilania o czym niektorzy mlodsi grupowicze moga nawet nie wiedziec
    (patrz brum).
    Podczas takiego zaniku zasilania wszyscy w okolicy porozumiewaja sie przy
    pomocy zwyklego telefonu analogowego. I teraz moze moje pytanie bedzie
    bardzie zrozumiale.
    Czy istnieja takie aparaty telefoniczne Voip ze po wylaczeniu zasilania
    220v, przy istnieniu poprawnego sygnalu w gniazdku telefonicznym beda
    normalnie dzialac (przynajmniej przez kilka godzin)? Technicznie trywialne
    rozwiazanie - stacja bazowa z akumulatorkiem, tylko czy ktos to robi i
    sprzedaje?

    --
    Szczepan

  • 8. Data: 2010-03-12 20:19:41
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

> [...]
    > normalnie dzialac (przynajmniej przez kilka godzin)? Technicznie trywialne
    > rozwiazanie - stacja bazowa z akumulatorkiem, tylko czy ktos to robi i

    Telefony VoIP - jako takie - wymagaja *dostepu*do*Internetu* a nie sygnalu
    analogowej linii telefonicznej - nie posiadaja one bowiem modemu ADSL. Nie
    istnieja (z oczywistych powodow) takze aparaty, ktore wdzwanialyby sie np.
    na 202122.
    Tak wiec najoptymalniejszym rozwiazaniem bylby nie telefon z akumulatorkiem,
    a urzadzenie wielofunkcyjne z modemem ADSL i bramka - czyli taki FritzBox
    np. Zreszta - kup sobie Fritzboxa i UPS i bedziesz mial to o czym marzysz -
    a nawetjeszcze wiecej. Zamiast Ftitzboxa moze byc modem ADSL + bramka lub
    telefon VoIP a zamiast UPSa akumulator + uklad elektroniczny obnizajacy
    napiecie (jesli wymagane ponizej 12V) lub przetwornica (jesli wymagane > 12)

    Pozdrawiam
    SDD

  • 9. Data: 2010-03-12 20:38:11
    Od: "brum" <b...@o...eu>

> [...]
    > normalnie dzialac (przynajmniej przez kilka godzin)? Technicznie trywialne
    > rozwiazanie - stacja bazowa z akumulatorkiem, tylko czy ktos to robi i

    Twoje pytanie jest az nadto zrozumiale
    telefon voip chcesz podlaczyc do linii analogowej, a Twoj wewnetrzy firewall
    nie przepuszcza ktorys raz podawanej informacji, ze to nie dziala w ten
    sposob, niezaleznie od ilosci ogladanych reklam
    bez wzgledu na sposob zasilania aparatu telefonicznego voip (siec, bateria,
    solar, korbka) do poprawnej pracy wymaga on lacza internetowego zakonczonego
    nie gniazdkiem telefonicznym, a jakims sensowym miedzymordziem czyli
    gniazdkiem ethernet lub wifi

  • 10. Data: 2010-03-12 20:40:09
    Od: "Szczepan" <s...@w...pl>

    Użytkownik "SDD" <s...@t...pl> napisał

> [...]
    > modem ADSL + bramka lub telefon VoIP a zamiast UPSa akumulator + uklad
    > elektroniczny obnizajacy napiecie (jesli wymagane ponizej 12V) lub

    Propozycja zupelnie niezla.
    Przeciez ja uzywam od lat na codzien router (rowniez bezprzewodowy) z
    modemem ADSL.
    Wystarczy zasilanie routera wykonac poprzez UPS i internet bedzie rozsiewany
    w promieniu przynajmniej 100 m bez wzgledu na aktualny stan zasilania
    elektrycznego.
    Nie wiem tylko w jakiej technice sa produkowane telefony Voip, czy taki
    router bezprzewodowy wystarcza aby calosc dzialala poprawnie?

    --
    Szczepan