  • 1. Data: 2010-01-26 22:15:46
    Temat: Teleskopy bagaznika
    Od: Kwik <k...@n...pl>

    Czolem,

    Moze bedziecie mieli ze mnie ubaw, ale zaryzykuje ;-)

    Chce skonstruowac masywna szafe z drzwiami podnoszonymi do gory, jak
    klapa bagaznika. Zeby sie z tym nie silowac przy kazdym otwarciu,
    podstanowilem uzyc wlasnie teleskopow bagaznika Vectry B do jej
    podtrzymywania (maja duzo wieksza sile nominalna niz normalne teleskopy
    meblowe). Zamowilem dwa teleskopy na Allegro, przyszly i... ani jednego
    nie moge ruszyc ;-) Tzn nie jestem w stanie w rekach go "zlozyc" ani
    "rozciagnac". Pytanie - czy to naturalne, i przy zastosowaniu "dzwigni"
    (wysokosc szafy + moja reka) beda normalnie "chodzily", czy moze jest
    jakas blokada, ktora trzeba zwolnic, czy moze teleskopy sa po prostu
    zepsute? ;-)

    Dzieki
    Kwik

  • 2. Data: 2010-01-26 22:20:40
    Temat: Re: Teleskopy bagaznika
    Od: Gom <g...@g...com>

    On 26 Sty, 22:15, Kwik <k...@n...pl> wrote:
    > Pytanie - czy to naturalne

    Jak najbardziej. Miałem podobny dylemat, gdy zamówiłem siłowniki do
    klapy w swoim aucie. Ręką "nie szło", w klapie pracują pięknie :-)

    --
    Gom

  • 3. Data: 2010-01-26 22:25:00
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Kwik pisze:
> [...]
    > (wysokosc szafy + moja reka) beda normalnie "chodzily", czy moze jest
    > jakas blokada, ktora trzeba zwolnic, czy moze teleskopy sa po prostu

    Klapa jest ciężka, a tworzy dla teleskopu duże ramie, a jednak teleskop
    swobodnie utrzymuje tą klapę.

    Więc tak gołymi rękami to faktycznie będzie bardzo ciężko.
    Pytanie czy Twoje meble będą aż tak ciężkie - może lepiej było wybrać
    teleskopy od czegoś lżejszego (np. Cinquecento). Ewentualnie będziesz
    musiał je zamontować tak żeby uzyskać większe ramie.

  • 4. Data: 2010-01-26 23:36:23
    Od: Cyneq <c...@n...com>

    Kwik pisze:
    > Czolem,
    >
    > Moze bedziecie mieli ze mnie ubaw, ale zaryzykuje ;-)

    Nie ma się co śmiać - przeczytaj sobie na nich albo poszukaj w katalogu
    ich siłę. Będzie rzędu kilkuset niutonów. To teraz żeby je
    przeciwdziałać musisz się np. obciążyć masą którą będzie działała z siłą
    większą, dla uproszczenia obliczeń podziel siłe przez 10, i obiąż tyloma
    kilogramami :) Rękami tego nie zrobisz raczej, jak staniesz na czymś to
    chyba tak. Ale do szafy to raczej marny pomysł. Klapa pewnie waży z 50
    kg, siłowniki moga mieć zapasu na dwa razy więcej, więc możęsz nie dać
    rady zamknąć :)

    --
    Cyneq

  • 5. Data: 2010-01-27 01:54:46
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Tue, 26 Jan 2010 23:36:23 +0100, Cyneq napisał(a):

> [...]
    > chyba tak. Ale do szafy to raczej marny pomysł. Klapa pewnie waży z 50
    > kg, siłowniki moga mieć zapasu na dwa razy więcej, więc możęsz nie dać

    Wyobraź sobie jak się rozkładają siły przy wzajemnym położeniu klapy i
    siłownika - ciężko ruszyć, łatwo domknąć. IMO będzie dobrze jeśli nie
    przedobrzył.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 6. Data: 2010-01-27 10:47:01
    Od: "P_ablo" <o...@o...pl>

    Użytkownik "Kwik" <k...@n...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > beda normalnie "chodzily", czy moze jest jakas blokada, ktora trzeba
    > zwolnic, czy moze teleskopy sa po prostu zepsute? ;-)

    Sa sprawne ale kiepsko to widze z mocowaniem...
    Chyba, ze szafa solidna - debowa, w takim przypadku miejsce mocowania
    powinno wytrzymac. Jesli jest z plyty, to juz mozesz zaczac myslec o
    wzmocnieniu tego wszystkiego.

    --
    Picasso

  • 7. Data: 2010-01-27 18:59:11
    Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com>

> [...]
    > (wysokosc szafy + moja reka) beda normalnie "chodzily", czy moze jest
    > jakas blokada, ktora trzeba zwolnic, czy moze teleskopy sa po prostu

    A co jest napisane na teleskopie, jaka wartość w N?
    Jeśli więcej niż 500N to się nie dziw.
    Teleskopy sprawdzają się jako tłumi w tanich amortyzatorach rowerowych.

    zyga
    --
    --force --nodeps --all

  • 8. Data: 2010-01-28 11:26:46
    Od: Cyneq <c...@n...com>

    Borys Pogoreło pisze:

    > Wyobraź sobie jak się rozkładają siły przy wzajemnym położeniu klapy i
    > siłownika - ciężko ruszyć, łatwo domknąć. IMO będzie dobrze jeśli nie
    > przedobrzył.

    W sumie wcale nie trzeba sobie wyobrażać, jak ktoś sie uprze może
    policzyć z odpowiednimi sinusami i cosinusami :)

    --
    Cyneq

  • 9. Data: 2010-01-28 18:00:51
    Od: Bydlę <bydl?@bydl?.pl>

    On 2010-01-26 22:20:40 +0100, Gom <g...@g...com> said:

    > Jak najbardziej. Miałem podobny dylemat

    To znaczy między czym, a czym musiałeś wybrać?
    ;>

    --
    Bydlę