  • 51. Data: 2017-09-19 23:36:20
    Temat: Re: Termoelektrownia
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    news:o76ojsh2nkka$.pj0z4sf0azii$.dlg@40tude.net...
    > YT pelen silnikow Stirlinga ... ale w tym wydaniu one chyba podobne -
    > moc znikoma, a plomien sporo paliwa zuzywa.
    >
    > Mialy byc ogniwa paliwowe na alhohol, ale sie chyba nie doczekam :-)

    To raczej urządzenie się nie doczeka, bo paliwo zniknie wypite :) Może
    dlatego jeszcze nie opracowano, bo materiał badawczy w "niewytłumaczony"
    sposób znika w jakichś "tajemniczych" okolicznościach :) i nie zostaje go
    dostatecznie dużo, aby dokończyć badanie?
    No chyba, że drzewny, czy izopropanol, smutno, zapach czuć i drinasa nie
    spożyć... A nie będę winiacza, czy piwa destylować, bo prędzej wypiję, niż
    do destylarki wleję... :), a komu się zechce to na biwak targać?

    --
    Psy kochają przyjaciół i gryzą wrogów,
    (C) Zygmunt Freud.

  • 52. Data: 2017-09-19 23:41:53
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

> [...]
    k-Dynamo-Charger-Charging-USB-Hands-Blue-Emergency-D
    ynamos-USB-Hand-Dynamo-Charger/32799800258.html

    > Tylko nieco ponad pół ampera. Cienizna. Dla przedszkolaka to
    > zaprojektowali?

    Chcesz mięśnie ręki i dłoni ćwiczyć? To ma prąd dać... Najważniejsze, aby
    się nie popsuło zgodnie z prawami Murphy'ego, w najgorszym możliwym
    momencie.
    Radyjko ręczne BCL (znaczy się, takie do słuchania, jak kiedyś sie w trasę
    brało), to kilka(naście) mA bierze. Nie wiem, na ile słusznie, ale
    próbowałbym wykombinować, aby między prądnicą a odbiornikiem, jak najmniej
    uleciało. A przy okazji naładowało jakiś aku.

  • 53. Data: 2017-09-20 14:45:43
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Sebastian Biały" napisał w wiadomości grup
    On 9/18/2017 9:40 AM, J.F. wrote:

    >Wiesz, zamówiłem z ciekowości dwie sztuki tego chińskiego g... nie
    >omieszkam zdać relacji. Mój stary na korbkę obecnie jest w miejscu
    >nieokreślonym, ale może to i lepiej, bedzie okazja sprawdzić nowe.

    >To niedobrze. W zasadzie to kluczowy element tej zabawki.

    Zamowiles tego z podanego linku ?
    https://pl.aliexpress.com/item/2017-Phone-Hand-Crank
    -Dynamo-Charger-Charging-USB-Hands-Blue-Emergency-Dy
    namos-USB-Hand-Dynamo-Charger/32799800258.html

    To ja tu nie widze podanej pojemnosci wbudowanej baterii :-(

    Trzeba by taki.
    https://pl.aliexpress.com/item/Hand-Crank-Phone-Char
    ger-Emergency-Generator-Flashlight-USB-Recharger-Sol
    ar-FM-Radio-2000mAh-Power-Bank-Blue/32505268858.html

    A przy okazji to sie wygodniej trzyma.

    J.

  • 54. Data: 2017-09-20 17:38:43
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 9/20/2017 2:45 PM, J.F. wrote:
> [...]
    namos-USB-Hand-Dynamo-Charger/32799800258.html
    > To ja tu nie widze podanej pojemnosci wbudowanej baterii :-(

    Bo mój telefon nie potrzebuje stabilnego napiecia. Ogólnie im droższy
    tym bardziej wybredny.

    To zamawiaj :D

  • 55. Data: 2017-09-20 17:41:34
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 9/19/2017 10:46 PM, J.F. wrote:
    > Ale najpierw trzeba zabezpieczyc dane ...

    Które się same zabezpieczają w jakiejś bliżej nieokreslonej chmurze
    appla czy innego googla.

    > A po dwoch dniach co ?

    Wyrzucasz dwie baterie AA do pojemnika na baterie przy scieżce na Rysy i
    wyjmujesz z plecaka dwie nastepne baterie AA. Ewentualnie takie baterie
    znajdziesz w kazdym sklepie z bateriami wliczając w to schroniska.

    > No to na dlugo nie starczy. Ale naladowac mozna małym kosztem.

    Gdzieś słyszałem o takim napedzanym prądnicą z wahadlem
    bezwladnościowym, jak stare sprężynowe zegarki.

  • 56. Data: 2017-09-20 18:14:42
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Sebastian Biały" napisał w wiadomości grup
    On 9/19/2017 10:46 PM, J.F. wrote:

    >Które się same zabezpieczają w jakiejś bliżej nieokreslonej chmurze
    >appla czy innego googla.

    Jak sie tak dobrze zabezpiecza, to potem sie rownie dobrze odtworza i
    znow bedzie do d* :-)

    >Wyrzucasz dwie baterie AA do pojemnika na baterie przy scieżce na
    >Rysy i wyjmujesz z plecaka dwie nastepne baterie AA.

    Plus dodatkowe do telefonu, do latarki, do radia ... no i wtedy sie
    mysli "a moze by tak jakas elektrownie"

    >Ewentualnie takie baterie znajdziesz w kazdym sklepie z bateriami
    >wliczając w to schroniska.

    A widziales jak wyglada transport do schroniska pod Rysami po
    slowackiej stronie ?

    >Gdzieś słyszałem o takim napedzanym prądnicą z wahadlem
    >bezwladnościowym, jak stare sprężynowe zegarki.

    Chyba tez slyszalem ... ale to raczej nie byl smartwatch.

    J.

  • 57. Data: 2017-09-20 18:20:01
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Sebastian Biały" napisał w wiadomości grup
    On 9/20/2017 2:45 PM, J.F. wrote:
> [...]

    >tym bardziej wybredny.

    ger-Emergency-Generator-Flashlight-USB-Recharger-Sol
    ar-FM-Radio-2000mAh-Power-Bank-Blue/32505268858.html

    Moje zdanie znasz - moze to drugie lepsze niz to pierwsze, ale
    telefonu tym nie naladuje.
    WIec nie zamowie :-)

    J.

    P.S. ciekawy pomysl - ladowanie przez podeszwy.
    https://www.youtube.com/watch?v=svK6Gv7oM6U

    Ale moc chyba nadal za mala.

  • 58. Data: 2017-09-20 20:37:58
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 9/20/2017 6:14 PM, J.F. wrote:
    > Jak sie tak dobrze zabezpiecza, to potem sie rownie dobrze odtworza i
    > znow bedzie do d* :-)

    Sam sterujesz co odtworzysz.

    > Plus dodatkowe do telefonu, do latarki, do radia ... no i wtedy sie
    > mysli "a moze by tak jakas elektrownie"

    Nie. Miałeś problem rozladowującego telefon GPSu. Masz rozwiązanie za
    300zł i kilka gram na zapasowe baterie więcej. Nie ma co marudzić tylko
    brać. Przy okazji docenisz że sterowanie przyciskami jedną ręką jest
    wygodniejsze niż mazanie brudnym od błota paluchem.

    > A widziales jak wyglada transport do schroniska pod Rysami po slowackiej
    > stronie ?

    Nie, ale co to ma do rzeczy? Zabraklo baterii - kupujesz. W co najmniej
    kilku były, zakładam ze w wiekszości będą. Nikt też nie broni wziąć
    kilka na zapas. Przeciez nie chodzisz w góry na tydzień bez cywilizacji,
    u nas nie ma TAKICH gór.

    > Chyba tez slyszalem ... ale to raczej nie byl smartwatch.

    Nie, właśnie smartwatch. Niestety skreloza i nie pamiętam nawet nazwy firmy.