  • 1. Data: 2017-09-17 11:11:16
    Temat: co my tu widzimy?
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Jakiś mały wykładzik lub odsyłacz.

    Rozumiem, że to transciver falarski z telefonem gsm w jednej obudowie.
    I jeszcze klient wifi. Jak tego ludzie używają?

    https://www.alibaba.com/showroom/two-way-radio-gsm.h
    tml

    --
    Piotrek

    Let me see your war face.

  • 2. Data: 2017-09-18 13:47:55
    Temat: Re: co my tu widzimy?
    Od: "as" <N...@p...onet.pl>

> [...]
    > Rozumiem, że to transciver falarski z telefonem gsm w jednej obudowie.
    > I jeszcze klient wifi. Jak tego ludzie używają?

    Zaintrygował mnie twój post.
    Wygląda to na walkie-talkie przez internet GSM. Chyba działa też z aplikacją
    na smartfonie.
    https://www.youtube.com/watch?v=pE2leXTFbGA

  • 3. Data: 2017-09-18 14:15:04
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "as" napisał w wiadomości grup
    .pl...
    tml

    >Zaintrygował mnie twój post.
    >Wygląda to na walkie-talkie przez internet GSM. Chyba działa też z
> [...]

    Tak by to wygladalo, ale
    https://www.alibaba.com/product-detail/Best-Selling-
    CE-ISO-Approve-Two_60663708044.html?spm=a2700.772485
    7.main07.12.2bd13975kEJznt&s=p
    https://wholesaler.alibaba.com/product-detail/2017-n
    ew-arrival-gsm-phone-walkie_60666811932.html

    Wyglada mi na zwykle walkie-talkie, a GSM sie tam znalazlo ... bo sie
    lepiej sprzedaje ?

    J.

  • 4. Data: 2017-09-18 16:20:23
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 2017-09-18 o 13:47, as pisze:

    > Wygląda to na walkie-talkie przez internet GSM. Chyba działa też z
    > aplikacją na smartfonie.
    > https://www.youtube.com/watch?v=pE2leXTFbGA

    15 minut filmu - można prosić o streszczenie w 2 zdaniach?

    MJ

  • 5. Data: 2017-09-18 16:38:17
    Od: Waldemar <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 18.09.2017 um 16:20 schrieb Michal Jankowski:
> [...]

    Po prostu kitaje piszą, co im się chce. To normalny transceiver na 2m i
    70cm. GSM tylko dla picu piszą. Ma radio FM i nic więcej. Mam takiego
    szkraba, kupiłem do przetestowania, ale obsługa jego jest do kitu.
    Aplikację na smartfona też mam. Mogę się włączyć na wiele przekaźników
    na świecie przez internet. Trzeba wysłać kopię licencji dla rejestracji
    i już możesz działać.

    Waldek, aka DL7ANQ & SO6ANQ

  • 6. Data: 2017-09-18 16:49:41
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Waldemar" napisał w wiadomości grup

    >Po prostu kitaje piszą, co im się chce. To normalny transceiver na 2m
    >i 70cm. GSM tylko dla picu piszą. Ma radio FM i nic więcej.

    Na filmie to raczej normalny telefon GSM widac.
    Klawiatura, ekran, dwa gniazda na karte.
    Z funkcja PTT przez dodatkowa aplikacje.

    Ale z pierwotnego linku
    https://www.alibaba.com/product-detail/GSM-two-way-r
    adio-handheld-WCDMA_60650406518.html?spm=a2700.77248
    57.main07.1.2bd139756AW01q&s=p

    Normalny transceiver ? z gniazdem SIM ?

    J.

  • 7. Data: 2017-09-20 00:27:44
    Od: yabba <g...@g...com>

    W dniu 2017-09-17 o 11:11, PiteR pisze:
> [...]
    >
    > Rozumiem, że to transciver falarski z telefonem gsm w jednej obudowie.
    > I jeszcze klient wifi. Jak tego ludzie używają?

    To raczej telefon GSM z funkcją PTT w obudowie radiotelefonu
    przenośnego. Pozbawiony klawiatury i zapewne konfigurowalny przez UART
    wymieniony w tabelce. Trzeba poustawiać numery, z którymi może się
    łączyć, grupy numerów do rozgłaszania wspólnych komunikatów itp.

    10 lat temu miała być wprowadzane w polskich sieciach GSM usługa
    Push-To-Talk. Miałem w Nokii 6230i menu do konfiguracji tej funkcji, ale
    w Orange nie działało.
    Podobno działało w Plusie. Ktoś mi opowiadał, że testował i działa to
    jak SMS dźwiękowy. Są nieprzewidywalne opóźnienia w dostarczaniu sygnału
    do odbiorcy. Nadawca coś mówi, a odbiorca może to usłyszeć już po
    sekundzie albo nawet po kilkudziesięciu sekundach. Zwykłe radiotelefony
    okazywały się praktyczniejsze i mniej zawodne.

    http://www.computerworld.pl/news/Push-to-Talk-w-komo
    rkach,64148.html

    http://news.softpedia.com/news/Nokia-embrace-Push-to
    -talk-technology-431.shtml

    Może pomysł znowu odżywa i Chińczycy wychodzą mu naprzeciw?

    yabba

  • 8. Data: 2017-09-27 13:33:54
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    Waldemar <w...@z...fu-berlin.de> wrote:

> [...]
    > Aplikację na smartfona też mam. Mogę się włączyć na wiele przekaźników
    > na świecie przez internet. Trzeba wysłać kopię licencji dla rejestracji

    Nie ma apki na smartfona która przekształciłaby radio komórkowe w nim na
    walkie talkie? Wtedy dałoby się gadać telefo-telefon na małe odległości ale
    nie przez internet tylko smartfon do smartfona, poza zasięgiem BTSa. Gdzieś
    w lesie, w górach... Słyszał ktoś o takim zastosowaniu smartfona?

  • 9. Data: 2017-09-27 13:45:51
    Od: s...@g...com

    W dniu środa, 27 września 2017 13:33:55 UTC+2 użytkownik Pszemol napisał:

> [...]
    > nie przez internet tylko smartfon do smartfona, poza zasięgiem BTSa. Gdzieś
    > w lesie, w górach... Słyszał ktoś o takim zastosowaniu smartfona?

    Chyba na esp8266 daje sie takie cos uskutecznic. Ale zasieg bedzie tyci.
    Na pasmie gsm nie wolno takich cyrków czynić aby nie zakłócić działania zwyklego
    bts-a.
    https://www.hackster.io/middleca/wi-fi-walkie-talkie
    s-0a38f4

  • 10. Data: 2017-09-27 19:19:52
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 27 Sep 2017 11:33:54 -0000 (UTC), Pszemol
    <P...@P...com> wrote:
    > Nie ma apki na smartfona która przekształciłaby radio komórkowe w
    > nim na

    "Radio komórkowe" to nie jest ham radio, to raz. System smartfona ma
    ograniczone możliwości komunikacji z modulem gsm, odbywa się to na
    poziomie klient-serwer, stąd jako "klient" nie ma za bardzo dużo do
    gadania w "przekształcaniu". Dopóki zamiast modułów gsm nie będą
    stosowane sdry nie będzie takiej możliwości.
    Dochodzi też 3 problem - propagacyjny. Nawet gdyby udało się na
    poziomie sdr skomunikowac dwie komórki ich zasięg byłby bardzo
    ograniczony ze względu na charakterystki anten, Charakterystuka
    pracy jest taka, że jedno urządzenie jest niżej (komórka) a drugie
    wyżej (wieża bts) to jest bardzo korzystny układ propagacyjny.

    --
    Marek