  • 1. Data: 2017-09-17 08:43:50
    Temat: Termoelektrownia
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc.pl.>

    Czołem,
    Jakiś czas temu ktoś poruszył temat uzyskiwania energii z modułu
    Peltiera. Tu jest komercyjne urządzenie:

    https://www.conrad.pl/p/ladowarka-termoelektryczna-p
    owerspot-nano-black-nano-n-1414024?vat=true&utm_sour
    ce_B2C&utm_medium=Email&utm_campaign=20170917_B2C&ut
    m_content=Module_1414024

    P.P.

  • 2. Data: 2017-09-17 13:01:44
    Temat: Re: Termoelektrownia
    Od: "Andrzej W." <awa_wp@na_wp_oczywiscie.pl>

    W dniu 2017-09-17 o 08:43, Paweł Pawłowicz pisze:
> [...]
    owerspot-nano-black-nano-n-1414024?vat=true&utm_sour
    ce_B2C&utm_medium=Email&utm_campaign=20170917_B2C&ut

    Zajebista sprawność, z 2,2MJ energii otrzymujemy 0,018MJ.
    Stosując jakikolwiek silniczek i prądnicę "od strzału" uzyskasz
    sprawność z 20x większą.

    Odpowiesz "Ale waga!", no to sobie policz wszystko, uwzględniając, że
    potrzebujesz zabrać ze sobą 20x mniej paliwa (gaz lub płynna parafina).

    --
    AWa.

  • 3. Data: 2017-09-17 13:34:08
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 9/17/2017 8:43 AM, Paweł Pawłowicz wrote:
    > Jakiś czas temu ktoś poruszył temat uzyskiwania energii z modułu
    > Peltiera. Tu jest komercyjne urządzenie:

    A tutaj też komercyjne tylko dla odmiany posiadające sens:

    https://www.aliexpress.com/item/2017-Phone-Hand-Cran
    k-Dynamo-Charger-Charging-USB-Hands-Blue-Emergency-D
    ynamos-USB-Hand-Dynamo-Charger/32799800258.html

  • 4. Data: 2017-09-17 13:47:47
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    > A tutaj też komercyjne tylko dla odmiany posiadające sens:
    >
    > https://www.aliexpress.com/item/2017-Phone-Hand-Cran
    k-Dynamo-Charger-Charging-USB-Hands-Blue-Emergency-D
    ynamos-USB-Hand-Dynamo-Charger/32799800258.html

    Tylko nieco ponad pół ampera. Cienizna. Dla przedszkolaka to zaprojektowali?

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 5. Data: 2017-09-17 13:54:29
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 9/17/2017 1:47 PM, Adam wrote:
    k-Dynamo-Charger-Charging-USB-Hands-Blue-Emergency-D
    ynamos-USB-Hand-Dynamo-Charger/32799800258.html
    > Tylko nieco ponad pół ampera. Cienizna. Dla przedszkolaka to
    > zaprojektowali?

    Prędzej dla kogoś kto zgubił się w górach na Białorusi musi naładować
    telefon.

    Co ciekawe lepsze pół ampera z chińskiej zabawki niż zero ampera z
    designerskiego klocka. IMHO.

  • 6. Data: 2017-09-17 14:16:33
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Tez bez sensu bo zeby 0,6Ah zrobic trzeba godzine krecic. Moze miec zastosowanie
    tylko w sytuacji krytycznej. Tylko czy czlowiek w sytuacji krytycznej jest w stanie
    kreci korbka to juz inna sprawa.

  • 7. Data: 2017-09-17 14:18:05
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Kup, krec godzine a potem opisz wrazenia.

  • 8. Data: 2017-09-17 14:54:44
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    > Kup, krec godzine a potem opisz wrazenia.

    Mam latarkę LED z dynamem. Trzeba długo kręcić z małym oporem. Od samego
    kręcenia ręka boli.

    Swego czasu u kogoś w rodzinie było jakieś radyjko z ZSRR. Wystarczyło
    pokręcić chwilkę, ale z dużym oporem. Tak bym wolał, ręce póki co mam
    jeszcze zdrowe.
    Oczywiście, zdaję sobie sprawę, że są trudności, aby spożytkować dużą moc.
    Ale też są ogniwa, przykładowo NR18650-25R który łyka 4A w trybie rapid
    charge. Więc chyba nie potrzeba by super-kondensatorów.

    Oczywiście, była by to już zabawka raczej nie dla delikatnej kobitki,
    ani być może nawet nie dla faceta, spędzającego pół życia w biurze przy
    kompie. Może dlatego nie ma już cementu w normalnych, 50-cio
    kilogramowych workach?

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 9. Data: 2017-09-17 15:15:27
    Od: SnCu <t...@e...ca>

    > Co ciekawe lepsze pół ampera z chińskiej zabawki niż zero ampera z
    > designerskiego klocka. IMHO.

    Właśnie.

  • 10. Data: 2017-09-17 16:24:46
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Tam siedza termopary a nie ogniwo Peltiera. W opisach na innych stronach podana jest
    temperatura pracy od 150 do 400 stopni Celsjusza. Z ciekawosci zmierzylem przed
    chwila ogniwo Peltiera. Roznica temperatur 60°C napiecie 1,7V prad zwarcia 0,35A.