  • 11. Data: 2009-05-20 08:37:55
    Temat: Re: Termometr
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "Janusz Pabłocki" napisał:

    > Dokładnie o tego typu gadżet mi biega, tylko nie mogę wygooglać
    > kto takie zabawki sprzedaje w naszym kraju.

    Też LAB-EL, LB-516.
    http://www.label.pl/po/rek516.html

    JoteR

  • 12. Data: 2009-05-20 09:03:05
    Od: Dominik & Co <D...@i...com>

    BartekK napisał(a):

    > http://www.hobby-boards.com/catalog/product_info.php
    ?products_id=1503 ),

    Jeśli jest RS232 można sobie polutować prosty pasywny interfejs.
    http://eko.one.pl/index.php?page=Termometr#elementy

    --
    Dominik (& kąpany)
    RP

  • 13. Data: 2009-05-20 09:21:54
    Od: Janusz Pabłocki <j...@i...pl>

    > JoteR pisze:
    > Też LAB-EL, LB-516.
    > http://www.label.pl/po/rek516.html
    > JoteR

    Dzięki.

    --
    Janusz

  • 14. Data: 2009-05-20 09:41:19
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "Janusz Pabłocki" napisał:

    > Dzięki.

    Nie ma za co, ten link nie był bezinteresowny, ja tam aktualnie pracuję ;->
    <spam> A tak BTW - monitoring monitoringiem, ale czy nie powinieneś zrobić
    akredytowanego badania mikroklimatu pomieszczeń z tymi komputerami?
    http://www.label.pl/po/laboratorium-badawcze.html
    Jak w zamówieniu podasz hasło: pl.comp.pecet, dam Ci 50% zniżki ;->
    </spam>

    JoteR

  • 15. Data: 2009-05-20 09:55:49
    Od: BartekK <s...@N...org>

    Dominik & Co pisze:

    ?products_id=1503 ),

    > Jeśli jest RS232 można sobie polutować prosty pasywny interfejs.
    > http://eko.one.pl/index.php?page=Termometr#elementy

    Można ale jest bardzo problematyczny - masa wyjścia 1wire nie jest masą
    komputera, tylko "wisi" na sygnale przesyłanym, więc cała magistrala
    1wire robi za jedną długą antenę (nadającą i odbierającą zakłócenia),
    poza tym zależnie od portu COM, jego wydajności, napięć (bo przeważnie
    wcale nie są zgodne z normami +/-15v, czasem nawet bywa +/-5v) działa
    lub nie, lub działa z 2ma termometrami a z 3ma już nie chce itp czary

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 16. Data: 2009-05-20 13:06:01
    Od: "Gejzero" <g...@p...onet.pl>

    BartekK <s...@N...org> wrote:

    > Jak masz tam dostępny port com (lub usb) to szukaj pod hasłem DS18b20,
    > DS9097, DS9490 (
    > http://www.hobby-boards.com/catalog/product_info.php
    ?products_id=1503
    > ), ds2490 itd - interfejs dallasa/maxima 1wire do (między innymi)
    > czujników temperatury 18b20, 18s20, których możesz na jednym
    > interfejsie podłączyć wiele, są dość dokładne i cyfrowe. Obsługa pod
    > większością systemów conajmniej bezproblemowa, a w linuksach 2.6.x
    > wręcz piękna (jak się wkompiluje w jądro 1wfilesystem).

    Ja mam coś takiego
    http://www.allegro.pl/item634993738_modul_interfejsu
    _1wire_na_usb_chipset_ds2490_fv.html

    i do tego skompilowałem OWFS, śmiga jak złotko, oczywiście do tego modułu
    dołączyłem DS18b20.

    Wczesniej bawiłem się z interfejsem podłaczanym do COMa ale stwierdzilem że
    USB jest znacznie "profesjonalniejsze" :)

    Pozdrawiam

    Gejzero