  • 11. Data: 2010-09-28 20:19:35
    Temat: Re: Termostat w rurce w łazience
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 28 Sep 2010 05:02:06 +0200, Jackare wrote:
    >To zamiast wężyka gumowego w oplocie daj "wężyk" elastyczny ze stali
    >nierdzewnej i będziesz mógł korzystać z termostatu zbliżeniowego.

    Albo wstaw kawalek rurki miedzianej.

    >Wężyki te
    >są powszechnie dostepne i w porównaniu z gumowymi - wieczne.

    Jakos nie bardzo widzialem.

    Ale przy okazji ostrzege - przygoda mnie niedawno spotkala - oplot na
    wezyku do spluczki przerdzewial, a plastikowa rurka okazala sie
    wymagajaca oplotu. Dobrze ze bylem akurat w domu.

    Moze to i nie glupie zeby przed wyjazdem na urlop zakrecic wode i
    gaz..

    J.

  • 12. Data: 2010-10-04 21:41:57
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    > Jakos nie bardzo widzialem.

    Leży w castoramach, leży w sklepach instalatorskich i w nich nawet robią te
    wężyki na poczekaniu na wymiar. Mają urzadzenie do wywijania końcówek pod
    nakrętki i uszczelki

    > Moze to i nie glupie zeby przed wyjazdem na urlop zakrecic wode i
    > gaz..

    No raczej. Zwłaszcza wodę.

  • 13. Data: 2010-10-04 21:50:37
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    Użytkownik "McP" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Niestety czas reakcji takiego termostatu nie bedzie zadowalajacy. Zanim
    > sie
    > wezyk nagrzeje ja zdaze umyc dlonie, zeby i cos jeszcze.
    To jest stal nierdzewna, cienkościenna. Chyba austenit. Myslę że się
    nagrzeje w chwilę po tym jak wpłynie do niej gorąca woda. Czas reakacji
    termostatu może być różny, więc może zastosować jakieś autorskie rozwiązanie
    w oparciu o termistor ?

    Szukam rozwiazania,

    > Najprosciej byloby znalezc urzadzenie zamontowane w czyms na ksztalt mufy
    > wkrecanej pomiedzy koncowke w scianie a wezyk. Moze ktos widzial cos w ten
    > desen?

    Kupić mufę do spawania (stalową), wywiercić w niej otwór, wsadzić sondę
    termostatu, zalutować, zobaczyć czy sonda żyje...
    --
    Jackare