  • 1. Data: 2010-09-13 14:38:43
    Temat: klucze sztorcowe gwiazdka-12/spline/XZN - wymiary?
    Od: Adampio <a...@o...pl>

    Witam,

    od paru dni próbuję znaleźc w sieci wymiary tych końcowek ale
    bezskutecznie. Norma ISO 1173 jest tylko za pieniądze przekraczające
    cen kilku takich kluczy :-(

    A to wszystko w celu znaabycia właściwego klucza do okręcenia półosi w
    WV Ogórku.
    Odcisk w plastelinie łba śruby sugeruje średnicę okręgu opisanego na tej
    gwiazdce równą 10 mm. Oznaczenia kluczy to ..., M6, M8, M10, itd ale nic
    mi to nie mówi :-(
    Dla ułatwienia mogę dodać że ponoć te same śruby miały WV Pasaty.

    Polecam się uprzejmej uwadze

    Adampio

  • 2. Data: 2010-09-13 16:20:34
    Od: Ark Sempow <s...@g...com>

    Dnia Mon, 13 Sep 2010 16:38:43 +0200, Adampio napisał(a):

> [...]
    > Odcisk w plastelinie łba śruby sugeruje średnicę okręgu opisanego na tej
    > gwiazdce równą 10 mm. Oznaczenia kluczy to ..., M6, M8, M10, itd ale nic

    System końcówek XZN dla zobrazowania masz tutaj:

    http://www.narzedziowy.pl/index.php?cPath=248_250_37
    8

    a śruba będzie pod końcówkę M12. Jeżeli będziesz kupował taki zestaw kluczy
    to łatwo to sprawdzisz.
    pees
    Ten przytoczony zestaw to tylko przykład. Ja pracuję na Hazet co wcale nie
    znaczy, że wymienienione na tej stronie marki nie są dobre.

    --
    Ark Sempow
    Nie dajcie gnuśnieć umysłom, grajcie w Go [Konfucjusz]

  • 3. Data: 2010-09-13 19:41:51
    Od: Adampio <a...@o...pl>

    W dniu 2010-09-13 18:20, Ark Sempow pisze:
    > a śruba będzie pod końcówkę M12. Jeżeli będziesz kupował taki zestaw kluczy
    > to łatwo to sprawdzisz.

    Dzieki, ale przez to mam dysonans poznawczy. Bo w tzw. międzyczasie dwie
    osoby sprawdziły w swich busach, że u nich te śruby mają gniazdo pod
    gwiadkę M8 (co by pasowało do srednicy łba śrub - 13mm), a jedna zdążyła
    nawet złamać klucz YATO (maksymalny moment 22Nm). Według maunala
    Bentley śruby półosi Ogorka należy dokrecać momentem 35Nm, co już chyba
    mocno zawęża krąg poszukiwań :-(

    PZDR

    Adampio