  • 11. Data: 2016-10-10 18:02:07
    Temat: Re: Thunderbird - kodowanie
    Od: Michał Czarkowski <m...@p...onet.pl>

    W dniu 10.10.2016 o 17:56, Michał Czarkowski pisze:

    > Podłączam się pod test:
    > <=>=u??EUR

    Dodatkowo, Piotrze, z tego co zauważyłem niedawno wynika, że jeśli
    odpiszesz thunderbirdem na post w którym użyto kodowania iso odpowiedź
    będzie w iso, mimo ustawionego kodowanie utf-8. :-D

  • 12. Data: 2016-10-10 18:12:01
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Michał Czarkowski napisał:

    > Dodatkowo, Piotrze, z tego co zauważyłem niedawno wynika,
    > że jeśli odpiszesz thunderbirdem na post w którym użyto
    > kodowania iso odpowiedź będzie w iso, mimo ustawionego
    > kodowanie utf-8. :-D

    To akurat nie jest chyba prawdą. Tak będzie, ale pod warunkiem,
    że kodowanie iso-8858-2 *wystarczy* do napisania odpowiedzi.
    Jeśli dołoży się do tekstu te różne omegi, to wiadomość pójdzie
    jednak w UTF-8.

    Sam piszę wi ISO, a w odpowiedzi często widuję UTF-8, więc
    raczej mam rację.

    --
    Jarek

  • 13. Data: 2016-10-10 18:24:36
    Od: Michał Czarkowski <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > jednak w UTF-8.
    >
    > Sam piszę wi ISO, a w odpowiedzi często widuję UTF-8, więc

    Mozesz miec racje.
    Teraz pisze bez polskich liter i innych znakow odpowiadajac na Twoj post
    z kodowaniem iso-8858-2.

  • 14. Data: 2016-10-10 18:25:40
    Od: Michał Czarkowski <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > jednak w UTF-8.
    >
    > Sam piszę wi ISO, a w odpowiedzi często widuję UTF-8, więc

    Teraz z kolei używam pliterek ąśżźćńłóę.

  • 15. Data: 2016-10-10 18:27:04
    Od: Michał Czarkowski <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > jednak w UTF-8.
    >
    > Sam piszę wi ISO, a w odpowiedzi często widuję UTF-8, więc

    Teraz pliterki i wspomniane ,,omegi":
    ??u? 1/4 ? 1/2 EUR???
    ąśżźęńłó

  • 16. Data: 2016-10-10 18:33:18
    Od: Michał Czarkowski <m...@p...onet.pl>

    W dniu 10.10.2016 o 18:24, Michał Czarkowski pisze:

    > Mozesz miec racje.
    > Teraz pisze bez polskich liter i innych znakow odpowiadajac na Twoj post
    > z kodowaniem iso-8858-2.

    tb użył utf-8
    Hmm :-D
    :-D

  • 17. Data: 2016-10-10 18:36:43
    Od: Michał Czarkowski <m...@p...onet.pl>

    W dniu 10.10.2016 o 18:24, Michał Czarkowski pisze:

    >iso-8858-2.

    Miało być iso-8859-2 :-D

  • 18. Data: 2016-10-10 18:52:42
    Od: Michał Czarkowski <m...@p...onet.pl>

    W dniu 10.10.2016 o 14:37, Piotr Gałka pisze:
    > Jakieś 10 lat temu ktoś mnie po raz pierwszy namawiał na Thunderbirda.
    > W końcu przeszedłem.
    >
    > Automatycznie wczytana z Outlooka konfiguracja spowodowała, że mam
    > ustawione kodowanie ISO-8859-2.
    >
    > Czy to jest dobry wybór, czy powinienem wybrać inne?
    > P.G.

    My tu o iso-8859-2, utf-8, a problem wydaje się być szerszy:

    http://blog.fuertigo.pl/Porady/ISO-8859-2-vs-UTF-8-S
    tandardy-kodowania-nowoczesnych-witryn/59/

    jeden z komentarzy:

    ,,Lukasz032 o rok temu

    Problem polega na tym, że póki co nikt nie odwołał Polskiej Normy
    PN-T-42118:1993 - a więc przynajmniej w aplikacjach z przetargu czy
    innych dla kontrahentów wymagających przestrzegania Polskich Norm nie ma
    innego wyjścia niż latin2. Zresztą dla chcącego nic trudnego i da się
    wymusić latin2 nawet asynchronicznie - tylko wymaga to czasu i wiedzy,
    no i zastępowania domyślnych dla ajaxów nagłówków :)
    Sam pisałem i w utf, i w latin2, i jakoś szczególnie nie robi mi to
    różnicy, bo i tak większość hostingów mysql leci na defaultowym
    kodowaniu bazy (latin1) i bez SET NAMES po stronie połączenia nie da się
    nic normalnie wysłać, by wychodzą potem krzaki :)"

  • 19. Data: 2016-10-10 18:58:29
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 10-10-2016 o 18:33, Michał Czarkowski pisze:

    > tb użył utf-8
    > Hmm :-D
    > :-D

    Na ile to ogarniam to odpowiadałeś nie na ISO jak myślałeś a na UTF-8.
    Sądzę tak, bo jak zobaczę źródło tamtej wiadomości to gdzieś na początku
    From: widzę UTF-8.
    Sądzę, że gdyby było ISO to nigdzie tego UTF w tekście by nie było. Tak
    przynajmniej sobie wymyśliłem, bo nie znam definicji formatu maili.
    Nie wiem też, co znaczy ustawienie TB o pisaniu w HTML.
    P.G.

  • 20. Data: 2016-10-10 19:07:04
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    Piotr Gałka <p...@c...pl> napisał(a):
    > Na ile to ogarniam to odpowiadałeś nie na ISO jak myślałeś a na UTF-8.
    > Sądzę tak, bo jak zobaczę źródło tamtej wiadomości to gdzieś na początku
    > From: widzę UTF-8.

    Przyjrzyj się dokładnie, co to jest to "gdzieś" :) Oprócz kodowania
    określonego dla treści, kodowanie może być określone też lokalnie dla danego
    nagłówka. Jarosław ma polskie literki w imieniu i nazwisku, czyli w nagłówku
    From i musi je jakoś zakodować. Są one kodowane w UTF-8 i to kodowanie jest
    zadeklarowane w samym tym nagłówku. Z resztą dotyczy to Was obu:
    From: =?UTF-8?Q?Jaros=C5=82aw?= =?UTF-8?Q?_Soko=C5=82owski?=
    From: =?UTF-8?Q?Piotr_Ga=c5=82ka?= <p...@c...pl>

    Natomiast post Jarosława, jeśli chodzi o treść, jak najbardziej był w ISO:

    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/