  • 1. Data: 2016-10-11 14:58:27
    Temat: Full bridge converter
    Od: Adam Górski <gorskiamalpawpkropkapeel_@xx>

    Witam,

    Staram się zaprojektować przetwornicę w konfiguracji full-bridge na
    UCC28950.
    Ponieważ jest to trochę inna aplikacja niż zwykle mam wątpliwości.
    Ponieważ obciążeniem tej przetwornicy będzie wyłącznie C w okolicach od
    40 do 100mF / 450V bez praktycznie żadnego R nie zamierzam stosować
    żadnego sprzężenia zwrotnego dla stabilizacji napięcia wyjściowego.
    Interesuje mnie ładowanie czyli 0V -> 400V z maksymalnie krótkim czasem.
    Po osiągnięciu 400V ( przekroczeniu ) -> UCC28950 = off.

    Pomijam tutaj w rozważaniach filtr EMI, PFC.
    Na wejściu mam 390 VDC ( 300 - 410 )
    UCC28950 w trybie peak current controll.
    NP/NS = 0.64
    Lmag = 1.69 mH

    Zakładając że Uo(t0) = 0V na starcie , ograniczeniem będzie peak Ip po
    stronie pierwotnej.
    Ale jakiego prądu spodziewać się po stronie wtórnej ?
    Bo to chyba właśnie taki prąd musi wytrzymać prostownik + filtr LC po
    stronie wtórnej.

    Adam Górski

  • 2. Data: 2016-10-11 15:01:43
    Temat: Re: Full bridge converter
    Od: Adam Górski <gorskiamalpawpkropkapeel_@xx>

    > Na wejściu mam 390 VDC ( 300 - 410 )
    > UCC28950 w trybie peak current controll.
    > NP/NS = 0.64
    > Lmag = 1.69 mH
    Pout = 2kW

  • 3. Data: 2016-10-12 10:25:18
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Adam,

    Tuesday, October 11, 2016, 2:58:27 PM, you wrote:

    > Staram się zaprojektować przetwornicę w konfiguracji full-bridge na
    > UCC28950.

    [...]

    > Zakładając że Uo(t0) = 0V na starcie , ograniczeniem będzie peak Ip po
    > stronie pierwotnej.
    > Ale jakiego prądu spodziewać się po stronie wtórnej ?

    Wynikającego z przekładni.

    > Bo to chyba właśnie taki prąd musi wytrzymać prostownik + filtr LC po
    > stronie wtórnej.

    http://schmidt-walter-schaltnetzteile.de/smps_e/vgw_
    smps_e.html
    próbowałeś?

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 4. Data: 2016-10-18 15:50:06
    Od: Adam Górski <gorskiamalpawpkropkapeel_@xx>

    On 2016-10-12 10:25, RoMan Mandziejewicz wrote:

    > [...]
    >
    > Wynikającego z przekładni.

    Hmm do tej pory wydawało mi się że moc zapodana po stronie pierwotnej
    podczas cyklu przekazywania mocy objawi się po stronie wtórnej w postaci
    ekstremalnie wysokiego prądu wynikającego z niskiego napięcia wyjściowego.
    No chyba że pierdziele głupoty.

    Adam

  • 5. Data: 2016-10-18 17:08:06
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    a.pl...
    On 2016-10-12 10:25, RoMan Mandziejewicz wrote:

> [...]
    >podczas cyklu przekazywania mocy objawi się po stronie wtórnej w
    >postaci ekstremalnie wysokiego prądu wynikającego z niskiego napięcia

    To chyba wniosek ogolny, a i niezbyt prawdziwy.

    Jesli transformator obciazony rozladowanym kondensatorem podlaczysz
    pod napiecie (tryb forward),
    to:
    -stara sie plynac duzy prad, ograniczony rezystancjami i
    indukcyjnosciami rozproszenia w ukladzie, oraz dlawik wyjsciowym, o
    ile jest,
    -przekladnia transformatora dziala, przynajmniej w tej czesci
    idealnej - bez uwzglednienia pasozytniczych indukcyjnosci i
    pojemnosci.

    Prad wiec dosc szybko narasta, po obu stronach, ale skoro po
    pierwotnej jest ogranicznik, to i po wtornej bedzie ograniczony
    adekwatnie do przekladni.

    Po wylaczeniu bedzie tryb zaporowy pracy, tam wystarczy prad
    podtrzymujacy strumien w rdzeniu, a to tylko ulamek tego osiagnietego
    przed chwila,
    ktory bedzie sobie powoli zanikal, skoro napiecie znikome.

    W sumie, w poczatkowych cyklach, do kondensatora bedzie plynal
    srednio wcale nie taki duzy prad, za to po pierwotnej stronie bedzie
    plynal srednio maly prad, bo bilans mocy musi sie zgadzac :-)

    J.

  • 6. Data: 2016-10-18 18:42:50
    Od: w systemie siła 'PO/EU <N...@g...pl>

    taaaaaaaaaaaaaaaakkkkkkkkkk...

    za jasność wypowiedzi należy Ci się grant... zdecydowanie...

    i piątka na paypala ode mnie, jak się poprawisz...

  • 7. Data: 2016-10-18 18:45:07
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Adam,

    Tuesday, October 18, 2016, 3:50:06 PM, you wrote:

> [...]
    > ekstremalnie wysokiego prądu wynikającego z niskiego napięcia wyjściowego.

    Pierdzielisz głupoty. Równanie transformatora pozostaje w mocy
    n1*i1=n2*i2 (z dokładnością do nieuwzględnionego prądu magnesującego).
    Jeśli ograniczysz i1, to automagicznie ograniczysz i2. Po to jest
    dławik po stronie wtórnej, żeby Ci dał na to czas.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 8. Data: 2016-10-18 18:49:43
    Temat: [odgałąź] Full bridge converter
    Od: w systemie siła 'PO/EU <N...@g...pl>

    > n1*i1=n2*i2 (z dokładnością do nieuwzględnionego prądu magnesującego).
    > Jeśli ograniczysz i1, to automagicznie ograniczysz i2. Po to jest
    > dławik po stronie wtórnej, żeby Ci dał na to czas.

    jako, że naczelny dupostrzelec chyba pierwszy raz w historii zapodał
    jakiś wzorek, proponuję to uczcić - niech Ktoś napisze wyprowadzenie
    tego równania...

  • 9. Data: 2016-10-18 18:56:45
    Od: w systemie siła 'PO/EU <N...@g...pl>

    napisz co wiesz o rozładowaniu cewki trafa przez kondensator i związek
    tego z indukcją magnetyczną w rdzeniu? ;o)))

  • 10. Data: 2016-10-18 21:51:10
    Od: Adam Górski <gorskiamalpawpkropkapeel_@xx>

> [...]
    > Jeśli ograniczysz i1, to automagicznie ograniczysz i2. Po to jest
    > dławik po stronie wtórnej, żeby Ci dał na to czas.

    Dzięki. Znowu poszedłem błędną ścieżką dedukcji.

    Adam