  • 11. Data: 2007-12-25 14:44:34
    Temat: Re: Tpsa Frame Relay i nowa usługa oparta prawdopodobnie o (V?)DSL.
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Marcin Kuczera" <m...@l...usun-to.pl> writes:

    > Zresztą, przy gwarancji MIR=CIR to jest mimo wszystko najprostrze.

    Nie, najprosciej jest zaterminowac wszystko na pierwszym urzadzeniu
    we wlasnej sieci, a jak cos sie pokwasi dalej, to twierdzic, ze
    do "routera brzegowego" jest ok.
    Zwlaszcza jesli centrala jest wzglednie duza i klientow nie
    brakuje.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 12. Data: 2007-12-25 17:18:07
    Od: Radosław HORODNICZY <r...@g...com>

    > Ostatnia mila to raczej byla robiona HDSLami i/lub np. konwerterami
    > swiatlowodowymi (np. na V.35 albo G.703). G.703 zdazalo sie raczej
    > sporadycznie? Np. w ramach jednego budynku.

    Byla robiona w wieksszosci na HDSLach (telindus/watson/alkatele i inne)
    czesto one wlasnie prznosily transparentnie E1, chociaz akurat
    wiekszosc telindusow byla zakonczona V.35, ale bez problemu
    mozna bylo wybrac czyste g.703 czy v.35.

    Co ciekawe jak w danej lokalizacji nie bylo passporta, to w stojaczku stala
    kupa modemow, ktore potem wlazily bezposrednio na SDH i nie wazne
    czy klient bral FR'a 128kbit czy 2mbit to to i tak szlo E1 po sdchu do
    pasporta w innej lokalizacji :) stad pewnie taka wysoka cena tej uslugi byla
    na poczatku i w zasadzie taka zostala :)
    WIem bo zdazylo mi sie dla nich zestawic kupe takich traktow

    > "Jesli" nie byla Passporta ani niczego innego, co by rozumialo FR,
    > to oczywiscie musialo to pojsc dalej jako jakis kanal cyfrowy. Moze
    > na jakichs malych centralach, mozliwe.

    > Tak to chyba bylo na poczatku, nie pamietam juz dokladnie, ale zaraz
    > po starcie Polpak-T (kojarze jakies c7xxx w CST?). Pozniej Passporty
    > switchowaly FR chyba tylko dla VPNow, dostep do Internetu byl zrobiony
    > na nich. Ale moze nie zawsze, mialem do czynienia tylko z kilkoma
    > instalacjami.

    > Wlasnie. Te "wirtualne" routery to byl routing na Passportach.

    No to by wiele wyjasnialo :) a zlote porty to chyba tylko interfejsy na
    juniperach
    dydykowane tylko do uslugi "Frame Relay tp" .

  • 13. Data: 2007-12-25 18:46:40
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

> [...]

    > wiekszosc telindusow byla zakonczona V.35, ale bez problemu
    > mozna bylo wybrac czyste g.703 czy v.35.

    Otoz to. Aczkolwiek innych niz Telindus/Watson/Alcatel chyba (jesli
    chodzi o miedz) nie widzialem.

> [...]
    > kupa modemow, ktore potem wlazily bezposrednio na SDH i nie wazne
    > czy klient bral FR'a 128kbit czy 2mbit to to i tak szlo E1 po sdchu do

    Tzn. czesciowym E1, jak rozumiem?

    > No to by wiele wyjasnialo :) a zlote porty to chyba tylko interfejsy
    > na juniperach
    > dydykowane tylko do uslugi "Frame Relay tp" .

    Tego nie wiem, wprowadzili pozniej, jak sie tym przestalem interesowac,
    a niedlugo pozniej w ogole uzywac. W przypadku podpiecia w CST roznica
    byla zerowa, "zwykly" port dawalo sie wysycic bez problemu.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 14. Data: 2007-12-26 11:14:43
    Od: Radosław HORODNICZY <r...@g...com>

    > Otoz to. Aczkolwiek innych niz Telindus/Watson/Alcatel chyba (jesli
    > chodzi o miedz) nie widzialem.

    > Tzn. czesciowym E1, jak rozumiem?

    Hmmm, tak jak zaobserwowalem to roznie bylo to zestawiane,
    (g.704 raczej tepsa nie uzywala, jak czasami ja potrzebowalem
    puscic cos po g.704 to blady strach oblatywal panow z teletransmisji)

    Wiec po SDH lecialo pelne 2mbit/s a ciete to bylo pewnie na porcie w Nortelu.
    W pozniejszych czasach widzialem poinstalowali MaintStreet'y
    czy jak to sie tam zwalo i chyba lacza ponizej 2mbit to juz zestawiali
    na tym, ale juz nie bede gdybal bo nie pamietam/nie wiem

  • 15. Data: 2007-12-26 12:12:24
    Od: Adam Paluch <a...@-...com.pl>

    Radosław HORODNICZY napisał(a):

    > Użytkownik "Krzysztof Halasa" <k...@p...waw.pl> napisał w wiadomości

    dla uscislenia informacji, byly jeszcze Lanexy do kompletu

    --
    Adam Paluch

  • 16. Data: 2007-12-27 13:59:24
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

> [...]

    > (g.704 raczej tepsa nie uzywala, jak czasami ja potrzebowalem
    > puscic cos po g.704 to blady strach oblatywal panow z teletransmisji)

    Przeciez inaczej sie nie da.

    > Wiec po SDH lecialo pelne 2mbit/s a ciete to bylo pewnie na porcie w Nortelu.

    Port switcha to jedno, ale nie da sie wpuscic z jednej strony 128 kb/s
    a z drugiej transparentnie wypuscic 2 Mb/s, ani odwrotnie. Mozna to
    zrobic na poziomie HDLC/FR (i ew. wpuscic w ATM), ale trzeba miec wtedy
    urzadzenie rozumiejace HDLC/FR (= w praktyce TPSA Passport). No i mozna
    to wpuscic w np. E1 albo inne E3 lub cokolwiek, ale to musi byc z G.704.

    > W pozniejszych czasach widzialem poinstalowali MaintStreet'y
    > czy jak to sie tam zwalo i chyba lacza ponizej 2mbit to juz zestawiali
    > na tym, ale juz nie bede gdybal bo nie pamietam/nie wiem

    A tak, to chyba byly wlasnie (tylko) multipleksery E1/G.704. Mialyby
    jednak sens glownie tam, gdzie nie bylo switcha (z) FR, albo moze
    wolnego portu V.35 w switchu.

    Mam jednak wrazenie ze mainstreety byly we wczesniejszym okresie,
    potem po prostu wpinali wszystkich do Passporta (gdy juz ten byl)
    i nie bylo takich problemow.
    --
    Krzysztof Halasa