  • 1. Data: 2009-12-08 19:32:33
    Temat: Transalp vs Africa Twin?
    Od: Lukasz Baranski <g...@o...pl>

    Szanowna Redakcjo,

    Zastanawiam sie nad kupnem uzywanego turystycznego enduro.
    W gre wchodzi Transalp 600/650 lub Africa Twin.
    Z racji tego, ze Afri ciagle trzyma irracjonalnie wysoka cene (np. za
    cene Trampka '02 mozna wyrwac Afri max '95), otwarte pytanie -
    w czym Afri (poza byciem tzw legenda) tak naprawde rozni sie od
    Trampka?
    Patrze na dane i moc niewiele wieksza, przeswit podobny, ogolne
    przeznaczenie motocykla rowniez podobne.
    Spolecznosc Afryki jakby zywsza.
    Czy sa jakies miejsca, w ktore da rade wjechac Afryka a nie da
    Trampim?
    Czy jadac na wycieczke z Afrykami Trampkiem, zakladajac podobne
    zdolnosci kierownikow obu moto, Transalp bedzie bardzo odstawal w
    terenie?
    Pytam, bo nie wiem czy jest sens pakowac sie w kilkunastoletnia Afri
    (niespelnione marzenie od kilku lat), gdy za ta cene moge miec o
    polowe mlodszego (i zapewne wygodniejszego w trasie) Trampka.
    Zastosowanie to jazda turystyczna, duuuzo po (dziurawych) szutrach, od
    czasu do czasu blotko lub lekki brod.

    Celowo nie pytam na forach zadnego z w/w pojazdów, tylko tu, na
    neutralnym gruncie.
    Z gory dzieki.
    __
    Lukasz Baranski,
    (jeszcze) NT650V, WAW

  • 2. Data: 2009-12-08 19:48:50
    Temat: Re: Transalp vs Africa Twin?
    Od: n...@s...com

    On Tue, 8 Dec 2009 11:32:33 -0800 (PST), Lukasz Baranski <g...@o...pl>
    wrote:

    >w czym Afri (poza byciem tzw legenda) tak naprawde rozni sie od
    >Trampka?

    wielkoscia, ladownoscia, lansem :)

    >Spolecznosc Afryki jakby zywsza.

    trampki maja swoje forum, dosc aktywne AFAIK.

    >Czy sa jakies miejsca, w ktore da rade wjechac Afryka a nie da
    >Trampim?

    Tak, na zamkniety zlot AT*

    >Czy jadac na wycieczke z Afrykami Trampkiem, zakladajac podobne
    >zdolnosci kierownikow obu moto, Transalp bedzie bardzo odstawal w
    >terenie?

    Wcale.

    >Pytam, bo nie wiem czy jest sens pakowac sie w kilkunastoletnia Afri
    >(niespelnione marzenie od kilku lat), gdy za ta cene moge miec o
    >polowe mlodszego (i zapewne wygodniejszego w trasie) Trampka.

    Mialem trampka, w 2 osoby + bambetle bylo malo fajnie na dluzszych
    trasach (mialem 600 z dosc duzym przebiegiem).

    >Celowo nie pytam na forach zadnego z w/w pojazdów, tylko tu, na
    >neutralnym gruncie.

    neutralny grunt nie istnieje :)

    * nie mam pojecia czy takie istnieja!

    pozdr
    newrom sekciarz!
    --
    DT 125 - czy aby nie za mocny ? :-)
    JUPPI! Admini tego foróma som wielcy!

  • 3. Data: 2009-12-08 21:10:08
    Od: zbigi <z...@w...pl>

    Lukasz Baranski pisze:
> [...]
    > Trampka?
    > Patrze na dane i moc niewiele wieksza, przeswit podobny, ogolne
    > przeznaczenie motocykla rowniez podobne.

    W sumie wielkoscia. Rozni sie ;)
    Jezeli zamierzasz jezdzic solo, to Trampek.
    Jezyeli raczej we dwojke lub y naprawde wiekszym bagazem, to Afri. A
    zwlasyca jezeli jestes duyz chlopak ?=
    ++
    ybigi )*szgnaturka yastepcya= ?=

  • 4. Data: 2009-12-08 22:01:20
    Od: Lukasz Baranski <g...@o...pl>

    Bede jezdzil sam na swoim moto. Wzrost - 186cm.

    PS Chyba ci sie klawiatura maszynistki wlaczyla ;)
    __
    Lukasz Baranski,
    (jeszcze) NT650V, WAW

  • 5. Data: 2009-12-09 07:57:10
    Od: "Tytus z fabryki" <v...@o...pl>

    Siemka

    *** "Lukasz Baranski"
    Bede jezdzil sam na swoim moto. Wzrost - 186cm.

    No to na TA bedziesz jak na kocie - ale on rozwija zmysl planowania - n.p.
    wyprzedzanie tir-a juz w domu musisz zaplanowac jak chcesz przezyc ten
    manewr,
    w koncu to 40 koni...
    Na miasto jest OK.
    Afryka to pieknie zbudowany brand - choc znam kilku czarnuchów wymiatajacych
    na tych sprzetach az milo. Ale znakomita wiekszosc to garaz - 200 - kebab -
    garaz (oczywiscie jak nie pada). Taki czoper bez chromow z podoba iloscia
    mozliwych gadzetow do naczepiania...

  • 6. Data: 2009-12-09 09:16:52
    Od: "Cezar" <c...@w...pl>

    > No to na TA bedziesz jak na kocie - ale on rozwija zmysl planowania - n.p.
    > wyprzedzanie tir-a juz w domu musisz zaplanowac jak chcesz przezyc ten
    > manewr,
    > w koncu to 40 koni...
    E tam bez przesady. Ja mam 186 cm i jest w sam raz i nie wyglądam jak na
    kocie chyba że jak na lamparcie. A i z tym wyprzedzaniem to nie jest tak
    źle. Jadąc na Litwę w dwie osoby 3 kufry namiot śpiwory itp. spokojnie
    poszła 150km/h

    Cezar

  • 7. Data: 2009-12-09 10:19:16
    Od: jeszua <j...@g...com>

    On 9 Gru, 08:57, "Tytus z fabryki" <v...@o...pl> wrote:
    > No to na TA bedziesz jak na kocie - ale on rozwija zmysl planowania - n.p.
    > wyprzedzanie tir-a juz w domu musisz zaplanowac jak chcesz przezyc ten
    > manewr,
    > w koncu to 40 koni...

    od konca: 50KM, a 650 nawet 55
    a co do kota: biorac pod uwage taka opinie, 95% wspolczesnych maszyn
    sportowych nadaje sie tylko dla samych skosnookich ryzojadow, takie
    kuse rowerki pobudowali. wiec moze bez przesadyzmu z tymi
    rozmiarami ;P
    --
    jeszua
    ck krakoff

  • 8. Data: 2009-12-09 11:30:56
    Od: Lukasz Baranski <g...@o...pl>

    > On 9 Gru, 08:57, "Tytus z fabryki" <v...@o...pl> wrote:
    >
    > No to na TA bedziesz jak na kocie

    Hmm jezdze teraz na Deauvilce i jest bardzo ok, Trampek jest nizszy?
    Jak na kocie czulem sie na Bandicie 600S kumpla - totalna motorynka.

    > ale on rozwija zmysl planowania - n.p.
    > wyprzedzanie tir-a juz w domu musisz zaplanowac jak chcesz przezyc ten
    > manewr,

    Ten sam silnik (650) mam w Deauvilce. Tylko masa moto jeszcze
    większa :)
    Jestem do tego przyzwyczajony, nie przeszkadza mi to.
    Afri da radę lepiej w tym temacie? Niby mocy nieco więcej.. ale też
    cięższa.

    Teraz do Newrom'a:
    > Mialem trampka, w 2 osoby + bambetle bylo malo fajnie na dluzszych
    > trasach (mialem 600 z dosc duzym przebiegiem)

    A jak sam latales z bambetlami? Plecaczka nie mam i poki co nie zanosi
    sie na zmiane w tym temacie.

    Pozdro i dzieki,
    __
    Lukasz B.
    (jeszcze NT650V), WAW

  • 9. Data: 2009-12-09 11:41:13
    Od: August <4...@g...com>

    On 8 Gru, 20:32, Lukasz Baranski wrote:

    > Zastanawiam sie nad kupnem uzywanego turystycznego enduro.
    > W gre wchodzi Transalp 600/650 lub Africa Twin.

    Witam,

    znajomy przesiadł się po wielu nawiniętych kilkometrach (m.in. wyprawa
    do Grecji ) z AT na Transalpa. Może podpytaj się go o opinie przez
    kontakt w jego galerii.

    http://picasaweb.google.pl/Sprys221/ALBANIA2009#

    W czasie przejazdzki w naprawdę lajtowym terenie powiedział mi, gdy
    niemiłosiernie spóźniałem się za jego Transalpem moim BIGiem: "jesli
    czujesz sie tym BIGiem w terenie jak ja kiedys AT to ci nie
    zazdroszcze ;-) " Ale to wszystko zalezy od wzrostu, masy,
    umiejetnosci, opon, sam pewnie wiesz..

    --
    pozdrav,
    August

  • 10. Data: 2009-12-09 12:26:38
    Od: "Tmek" <g...@o...pl>

    Lukasz Baranski wrote:
    > Szanowna Redakcjo,
    >
    > Zastanawiam sie nad kupnem uzywanego turystycznego enduro.

    Super tenere.

    pzdr
    Tmek