  • 11. Data: 2010-04-04 23:18:06
    Temat: Re: Trasa Warszawa-Jastarnia - rozważania teoretyczne
    Od: ALGI <a...@N...o2.pl>

    Dnia Sun, 04 Apr 2010 22:01:41 +0200, Krzysiek Kielczewski napisał(a):

    > No to raz pojedź A1 i wyrobisz sobie własne zdanie :)

    I chyba tak zrobię. Tak jak odmiana Karwii na Jastarnie ;)
    A potem na jesień muszę sobię też zmienić ciepłe kraje... ostatnio jakoś
    ciągle Grecja/Rodos/Kreta ...... i tak się zastanawiam czy może gdzieś do
    Hiszpanów nie uderzyć... może Majorka?... ale to już offtopic...

    A w ogóle to ciekaw jestem jak wyjdzie czasowo/kosztowo jak dociągną A1/A2
    tak że będę mógł wjechać w Konotopie i wyjechać na obwodnicę Trójmiasta ;-)
    Ale to jeszcze "kilka" lat poczekamy.....

  • 12. Data: 2010-04-04 23:25:03
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2010-04-04, ALGI <a...@N...o2.pl> wrote:

> [...]
    > tak że będę mógł wjechać w Konotopie i wyjechać na obwodnicę Trójmiasta ;-)
    > Ale to jeszcze "kilka" lat poczekamy.....

    Kosztowo - drożej, mamy cholernie drogie autostrady. Czasowo - a to już
    zależy ile fotoradarów postawią i ile będziesz chciał wydać na paliwo :)

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski

  • 13. Data: 2010-04-04 23:27:26
    Od: ALGI <a...@N...o2.pl>

    Dnia Sun, 04 Apr 2010 22:02:52 +0200, Michal Jankowski napisał(a):

    > ALGI <a...@N...o2.pl> writes:
    >
    > Jak nie ma korkow i jedziesz z szybkoscia zblizona do legalnej to na
    > autostradzie spalisz oczywiscie wiecej. 40 km/h szybciej robi duza
    > roznice. (*)

    No właśnie... załóżmy że jadę full legal 130km/h...
    Ale końcu jadę non stop na 5tym biegu... bez zwalniania i przyspieszania.

    Jadąc DK7 będzie wolniej ale co chwile redukcja i but aby wyprzedzić......
    co chwile zwalnianie przed foto, albo jakieś miejscowości i światła....
    albo się trafi jakiś traktor i nie będzie można wyprzedzić przez jakiś
    moment... tu będzie zdecydowanie więcej "przyspieszania" a to wiadomo że
    silnik musi rozbujać tą ponad tonę....

    Do tego zawsze jeździłem na Pb a teraz może pojadę na LPG więc będzie sporo
    taniej ;-)

    > Ale ja bym jechal autostrada tak czy owak. Z tym, ze jesli chcesz
    > jechac dziesiatka az pod Torun, to koniecznie dopytaj sie przed
    > wyjazdem o sytuacje - tam buduja A1 i moga byc utrudnienia. Zamiast
    > tego mozna pojechac do Grudziadza przez Rypin, boczne drogi, ale za to
    > bez korkow.

    To spodziewajcie się takiego pytania w czerwcu ;-)

    > MJ
    > (*) Swoja droga, sprawdzialem to na kilku samochodach, kilku
    > kierowcach i 2 polskich autostradach (A1 i A2): o ile jadac 100 km/h
    > "zwykla szosa" jestesmy bez przerwy wyprzedzani, 110 na szosie typu
    > gierkowka tez, o tyle jazda 135-140 km/h na autostradzie oznacza, ze
    > samemu trzeba wyprzedzac, a wyprzedzajacych mozna na palcach jednej
    > reki policzyc...

    Bo jakoś tak jest że 120km/h jest "najpopularniejszą" prędkością.... z tego
    co pamiętam to po prostu do tej prędkości wzrost spalania do prędkości
    dotarcia jest jakiś sensowny a już 140km/h daje minimalne oszczędności
    czasowe za to już o wiele większy wzrost spalania i się "nie
    kalkuluje".....
    Stąd podejrzewam że większość stara się w trasie jechać do 120km/h....
    Zauważyłem że większość osób które popylają po 180km/h po prostu nie płacą
    za paliwo tylko im firma płaci... większość to służbówki.....

  • 14. Data: 2010-04-04 23:32:14
    Od: ALGI <a...@N...o2.pl>

    Dnia Sun, 04 Apr 2010 21:48:33 +0200, Michal Jankowski napisał(a):

    > Te wszystkie rozwazania sa bardzo dobre teoretycznie. 2 lata temu
    > jechalem w sobote tam siodemka, to wdepnalem w godzinny korek od
    > niczego w Bogaczewie, dwugodzinny przed Gdanskiem i godzinny w Pucku.

    Oczywiście że teoretyczne rozważania - stąd temat postu ;)

    > Wracalem przez Malbork (autostrady jeszcze nie bylo), to z godzinna
    > przerwa na obiad po 11 godzinach podrozy bylem w Mlawie.

    Ja zazwyczaj wyjeżdżam o 6:00 w sobotę, w Ostródzie jem psa z budą
    (McDonald's), omijam Trójmiasto obwodnicą do której uderzam przez Pruszcz,
    potem tankuję za obwodnicą Trójmiasta i koło 13:00-13:30 jestem w
    Karwii...jadąc normalnie a nie zapieprzając jak debil....
    Choć 2 lata temu byłem po 14:00... złapało nas takie urwanie chmury już pod
    końcówkę że wycieraczki nie wyrabiały, widoczność jak podczas gęstej mgły
    że każdy toczył się z 20km/h.... a duża część osób po prostu stawała aby
    przeczekać urwanie chmury....

  • 15. Data: 2010-04-05 10:23:05
    Od: jerzu <t...@p...onet.pl>

    On Sun, 4 Apr 2010 16:22:17 +0200, ALGI <a...@N...o2.pl> wrote:

    >I tak
    >
    >1) jedziemy 7mką
    >odległość 427km
    >czas 5h41m
    >średnia 75km/h
    >
    >2) jedziemy do A1 i potem autostradą (dopłata +17,50zł)
    >odległość 425km
    >czas 5h34m
    >średnia 76km/h

    Te czasy są mało realne w lipcową sobotę.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 16. Data: 2010-04-05 10:28:11
    Od: jerzu <t...@p...onet.pl>

    On Sun, 04 Apr 2010 20:33:15 +0200, Tomasz Pyra
    <h...@s...spam.spam> wrote:

    >Popowo Toruńskie/Łysomice to właśnie ta obwodnica.
    >Tzn. cudów się nie spodziewaj po tej drodze, ale to tylko kawałek.

    Dodam że można tam czasem stracić godzinę na odcinku Grębocin-Łysomice
    przez światła na DK1 i dodatkową atrakcję w postaci przejazdu
    kolejowego.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 17. Data: 2010-04-05 10:59:53
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Mon, 05 Apr 2010 10:28:11 +0200, jerzu napisał(a):

    > Dodam że można tam czasem stracić godzinę na odcinku Grębocin-Łysomice
    > przez światła na DK1 i dodatkową atrakcję w postaci przejazdu
    > kolejowego.

    Chyba, że się ma mapę (nawi) i mózg, wtedy sie je ładnie objeżdża :D

    --
    ___________ (R)
    ___/ /_ ___ os. Jagiellońskie 13/43 31-833 Kraków (012 378 31 98)

  • 18. Data: 2010-04-05 13:03:25
    Od: Marcin Jan <t...@g...pl>

    ALGI pisze:
    /.../

    > O właśnie - kolega z Mazur raz polecał tą drogę, innym razem odradzał....
    > Ty jeździsz z CB więc jak słyszysz że na DK7 jakiś wypadek to możesz sobie
    > polecieć tą alternatywą.
    > Czy dla kogoś bez CB warto od razu tędy pojechać czy traktować to tylko
    > jako alternatywę jak widzi się jeszcze przed Mławą że dzisiaj na DK7 jest
    > "gęsto"....???

    Jak jadę TAM to na wysokości Nowego Dworu Mazowieckiego jestem ok. 20-21
    więc wówczas nie jadę Działdowo bo ruch o tej godzinie nie jest jakiś
    straszny, ale jak wracam zwykle 16-17 w Ostródzie to nawet się nie
    zastanwiam tylko jadę na Działdowo. Chociaż dobrrym wskaźnikiem jak jest
    gęsto na trasie są światła w Ostródzie prz McDonaldzie - jak jest na
    jedną zmianę to luz raczej będzie na trasie ale czesto korek zaczyna się
    już od Orlenu więc to oznacza duży tłok.
    pozdrawiam
    marcin

  • 19. Data: 2010-04-05 13:17:38
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    jerzu pisze:

    > Dodam że można tam czasem stracić godzinę na odcinku Grębocin-Łysomice
    > przez światła na DK1 i dodatkową atrakcję w postaci przejazdu
    > kolejowego.

    Tam gdzieś przed tym skrzyżowaniem jest odbicie w prawo - 200m szutrem,
    potem wyjeżdża się na asfaltową drogę która biegnie równolegle do DK1 -
    tory przejeżdża się jakieś 2-3km dalej i już się wraca na DK1.

    W razie dużych korków widzę na mapie że zaraz za Popowem Toruńskim w
    prawo na Zakrzewko - tylko to już raczej CB trzeba mieć żeby wiedzieć
    czy warto.

  • 20. Data: 2010-04-05 20:27:23
    Od: ALGI <a...@N...o2.pl>

    Dnia Mon, 5 Apr 2010 10:59:53 +0200, Adam Płaszczyca napisał(a):

    > Chyba, że się ma mapę (nawi) i mózg, wtedy sie je ładnie objeżdża :D

    Owocową na Lipniczki?

    If yes - jaki stan nawierzchni?