  • 1. Data: 2010-07-26 17:00:37
    Temat: Trasa Warszawa - Poprad - Poznań
    Od: Mariu$Z <m...@p...onet.pl.kill_spam>

    Witam,

    Z góry przepraszam za przydługi post, ale problem jest, jak widzicie,
    dwuczęściowy, a nie udało mi się znaleźć żadnych wskazówek z tego roku.
    Analizując mapę doszedłem do wniosku, że problem sprowadza się do dojazdu
    do i z Łysej Polany (wyprowadźcie mnie z błędu, jeżeli się mylę). Wyszły
    mi następujące warianty:

    1. Warszawa - Łysa Polana, wyjazd 16.08 poniedziałek ok. 9:00
    A: Radom - Kielce - Kraków - zakopianka - Nowy Targ - Białka Tatrzańska
    B: gierkówka - Mysłowice - Oświęcim - Wadowice - Sucha Beskidzka - ...

    2. Łysa Polana - Poznań, wyjazd 25.08 środa ok. 9:00
    A: ... - Oświęcim - Mysłowice - A4 - Wrocław - Leszno
    B: ... - Oświęcim - Mysłowice - gierkówka - Łódź - Stryków - A2
    C: ... - Oświęcim - Tychy - Gliwice - Strzelce Opolskie - Ostrów Wlkp. -
    Jarocin

    Pytanka ogólne do większości wariantów:
    Czy bardziej opłaca się węzeł Kraków - A4 ?
    Czy nadal występują utrudnienia popowodziowe?
    Ad 1A: Czy da się ominąć Kraków?
    Ad 1B: Dwupasmowość gierkówki to dla mnie duży plus, wydaje mi się, że
    byłbym mniej zmęczony przy przejeździe przez góry, chociaż to z godzina w
    plecy, no i te fotoradary...
    Ad 2A: Czy Wrocław to rzeczywiście taka masakra?
    Ad 2B: Jak widzicie przejazd przez Łódź po południu?

    Na autostradzie jeżdżę ok. 160 km/h, także raczej dużo nie nadrabiam.
    Doradzicie coś?

    --
    Z góry dzięki za pomoc i pozdrowionka,
    Mariu$Z

  • 2. Data: 2010-07-26 21:15:54
    Temat: Re: Trasa Warszawa - Poprad - Poznań
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 26 Jul 2010 17:00:37 +0200, Mariu$Z wrote:
    >1. Warszawa - Łysa Polana, wyjazd 16.08 poniedziałek ok. 9:00
    >A: Radom - Kielce - Kraków - zakopianka - Nowy Targ - Białka Tatrzańska
    >B: gierkówka - Mysłowice - Oświęcim - Wadowice - Sucha Beskidzka - ...

    Zdecydowanie lepiej zakopianka niz przez wadowice .. chyba ze
    spodziewasz sie spedu narodowego. W tym roku 16.08 raczej nie grozi.

    >2. Łysa Polana - Poznań, wyjazd 25.08 środa ok. 9:00
    >A: ... - Oświęcim - Mysłowice - A4 - Wrocław - Leszno

    a) jest alternatywne przejscie przez Jurgow, niezagrozone kolejkami do
    Morskiego Oka.
    b) przez Oswiecim sie nie oplaca, chyba ze .. patrz wyzej.
    c) niektorzy jezdza Wroclaw-Rawicz-Srem.

    >Ad 1A: Czy da się ominąć Kraków?

    Krakow ma obwodnice, prawie autostrada, choc korek moze sie i tam
    trafic

    >Ad 1B: Dwupasmowość gierkówki to dla mnie duży plus, wydaje mi się, że
    >byłbym mniej zmęczony przy przejeździe przez góry,

    Jakie tam gory .. ceprostrada.

    >Ad 2A: Czy Wrocław to rzeczywiście taka masakra?

    Masakrycznosc Wroclawia mocno spada w wakacje, ale zaczynaja sie
    remonty. W tym roku akurat na tym kierunku. Razem nadal nie jest
    bardzo zle, ale tez i nie jest dobrze. Moze lepiej ominac.
    Jesli sie nie bedziesz obijal w trasie, to masz szanse przejechac
    wroclaw jeszcze przed 15-ta.

    J.

  • 3. Data: 2010-07-27 21:08:12
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W skrócie:

    Raczej Jurgów niż Łysa Polana.

    Kraków od Kielc jest koszmarny, raczej
    gierkówka-A4-obwodnica-zakopianka. Z tym, że na A4 chyba coś
    permanentnie robią...

    MJ

  • 4. Data: 2010-09-03 21:11:36
    Od: Mariu$Z <m...@p...onet.pl.kill_spam>

    Dnia 26-07-2010 o 17:00:37 Mariu$Z <m...@p...onet.pl.kill_spam>
    napisał(a):

> [...]
    > mylę). Wyszły mi następujące warianty:

    > 2. Łysa Polana - Poznań, wyjazd 25.08 środa ok. 9:00

    Pozwolę sobie ekshumować temat, aby podzielić się doświadczeniem :o)

    Ostatecznie jechałem Poznań - Hrabuszyce w Słowackim Raju i z powrotem tą
    samą trasą. Wybrałem ostatecznie następujący wariant:
    Leszno - Wschowa - Głogów - Polkowice - Legnica - A4 - Kraków - zakopianka
    - Nowy Targ - Białka Tatrzańska - Jurgów - Spiska Biała - Poprad - Spiski
    Czwartek
    Czyli praktycznie aby ominąć straszliwy Wrocław ;o) , nadrabia się ok. 75
    km betonkami (ok. 40 min. jazdy). Po drodze do autostrady przejazdy przez
    miasta bez zacięć (oba dni powszednie). Spory kawałek za Głogowem i
    zakopianki jest w standardzie gierkówki. Jurgów - świetna sprawa. Jedynie
    podczas powrotu na wyjeździe z Nowego Targu 40 min korka na wahadełku. Z
    osławioną policją słowacką na szczęście nie dane mi było się spotkać.
    Jeśli chodzi o jedzenie, mogę polecić restauracje "Krakowiacy i Górale" na
    Zakopiance w okolicy Krzyszkowic oraz "Chatę Karczowiska" między Legnicą a
    Lubinem.
    Całość z dwoma przerwami na kanapki i na obiad wychodziła ok. 11,5 h, jak
    dla mnie bez stresu :o)

    --
    Jeszcze raz dzięki za pomoc i pozdrawiam,
    Mariu$Z