  • 11. Data: 2020-02-13 17:36:50
    Temat: Re: Trup sciele sie gesto a Pinokio wciaz sie zastanawia
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 13.02.2020 o 08:03, Przemek Jedrzejczak pisze:

    > obejrzyj sobie stop chama czy polskie drogi i sie przekonasz :-)

    Oglądam - mnie nie musisz przekonywać. Jestem miejscowym trolem, co
    uważa że pieszy ma jednak jakieś prawa;)

    Nie wierzę tylko, że nagle się statystyki zmieniły o trzydziści punktów
    procentowych. Więc to tylko dowód że jak niedorzecznik od kulsonów coś
    mówi, to znaczy że kłamie - niby takie jest jego zadanie, ale mógłby to
    robic bardziej subtelnie.

    --
    Shrek

  • 12. Data: 2020-02-13 21:48:13
    Od: mk4 <m...@d...nul>

    On 2020-02-13 08:03, Przemek Jedrzejczak wrote:
    > --Szczerze - wydaje mi się nieprawdopodobne, że do niedawna wina była
    > prawie pół na pół a teraz nagle 90% wina kierowców.
    >
    > obejrzyj sobie stop chama czy polskie drogi i sie przekonasz :-)

    Konkret a nie biadolenie.

    Bazujac na takim populizmie wszystko spreparowac - chocby i to, ze
    dolary z nieba leca... wystarczy zalinkowac film i glosno krzyczec.

    --
    mk4

  • 13. Data: 2020-02-13 21:50:11
    Od: mk4 <m...@d...nul>

    On 2020-02-13 11:21, Liwiusz wrote:

    > Żeby usenetowym "tuzom intelektu" wytrącić argument, że jak
    > samochodziarz łaskawie nie ustąpił pierwszeństwa pieszemu, to winny jest
    > pieszy.

    Nie trzeba byc tuzem intelektu zeby wiedziec, ze to naturalna kolej
    rzeczy. Natomiast trzeba być retardem aby uwazac, że to pieszy moze
    robić wlasciwie co chce i jest bez winy.

    Zreszta co sie dziwic. Statystycznie ludzie sa coraz glupsi to i coraz
    glupszych praw oczekuja.

    --
    mk4

  • 14. Data: 2020-02-14 06:31:08
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 13.02.2020 o 21:48, mk4 pisze:

    > Konkret a nie biadolenie.

    Konkret jest taki, że zarówno w przypadku zdarzeń z pieszymi jak i
    rowerzystami w większosci przypadków (niewielkiej większości) winę
    ponosi kierowca - ci znający przpeisy z państwowym egzaminem;)

    Dodatkowo jest "anaomalia" polegająca na przypisywaniu przez nasz wymiar
    sprawiedliwości winy martwemu pieszemu, bo się nie broni. Widać to
    również w statystykach - w przypadku trupa częściej jest winny pieszy
    niż jak przeżyje.

    Natomiast nigdy te dane nie zbliżały się do 90% jak twierdzi rzecznik
    policji.

    --
    Shrek

  • 15. Data: 2020-02-14 06:33:21
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 13.02.2020 o 21:50, mk4 pisze:

    > Nie trzeba byc tuzem intelektu zeby wiedziec, ze to naturalna kolej
    > rzeczy. Natomiast trzeba być retardem aby uwazac, że to pieszy moze
    > robić wlasciwie co chce i jest bez winy.

    A ktoś gdzieś napisał, że może sobie robić co chce?

    > Zreszta co sie dziwic. Statystycznie ludzie sa coraz glupsi to i coraz
    > glupszych praw oczekuja.

    Co widać na grupie. Zasady dotyczące pierwszeńtwa dla pojazdów też
    kontestujesz "bo siem bendom na zielonym wpierdalać"?

    --
    Shrek

  • 16. Data: 2020-02-14 08:53:37
    Od: "BaX" <n...@g...com>

    > Żeby usenetowym "tuzom intelektu" wytrącić argument, że jak samochodziarz
    > łaskawie nie ustąpił pierwszeństwa pieszemu, to winny jest pieszy.

    W pierwszym poście masz linka do statystyki gdzie kierowca jest winny w 95%,
    niewiele zostało miejsca na niewinność, pozostaje kwestia o ile wtedy
    wzrośnie ilośc potrąceń na przejściach jak pieszy będzie prezentował taką
    postawę jak 'na portalu' bo kierwca winny już bardziej nie będzie.
    Co z tego, że będziemy mieli 99,9% winnych kierowców jak przepis może
    spowodować, że potrąceń ze skutkiem będzie o 30% więcej? Chyba nie o to w
    tym chodzi.

  • 17. Data: 2020-02-14 09:11:53
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2020-02-14 o 08:53 +0100, BaX napisał:
    > Co z tego, _e b_dziemy mieli 99,9% winnych kierowc_w jak przepis mo_e
    > spowodowa_, _e potr_ce_ ze skutkiem b_dzie o 30% wi_cej? Chyba nie o
    > to w tym chodzi.

    Oczekiwany skutek jest taki, że spadnie ilość kierowców. Na
    ulicach zostaną ci, którym nie zdarza się zabijanie pieszych.

    Mateusz

  • 18. Data: 2020-02-14 09:20:17
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Oczekiwany skutek jest taki, że spadnie ilość kierowców. Na
    > ulicach zostaną ci, którym nie zdarza się zabijanie pieszych.

    Liczba kierowców istotnie nie spadnie, natomiast zakładam, że celem jest
    to, że mniej się będzie opłacać jeździć 70/50, a przy dojeżdżaniu do
    przejść dla pieszych naprawdę będzie się zwalniać i będzie się jechać
    30/50.

    Poza tym naprawdę nie mogę zrozumieć tego narzekania, że pojazd nie
    zatrzymuje się w miejscu, że piesi będą wychodzić specjalnie, albo nawet
    nie wychodzić (i tak źle, i tak niedobrze:) - przecież identyczna
    sytuacja jest w przypadku ustąpienia pierwszeństwa na skrzyżowaniu - tam
    samochód na drodze z pierwszeństwem o wiele szybciej nadjeżdża niż
    nadchodzi pieszy, a mimo to nikt nie mówi, że ustępowanie pierwszeństwa
    jest głupie, bo "nie zatrzymam się w miejscu", bo "nie wiem, jak
    samochód będzie jechał" itp.

    --
    Liwiusz

  • 19. Data: 2020-02-14 09:57:11
    Od: SW3 <s...@p...fm.invalid>

    W dniu 2020-02-14 o 06:31, Shrek pisze:
> [...]
    > sprawiedliwości winy martwemu pieszemu, bo się nie broni. Widać to
    > również w statystykach - w przypadku trupa częściej jest winny pieszy

    Może to wynikać również z tego, że mniejsze szanse przeżycia są przy
    większej prędkości samochodu w momencie potrącenia. A większą prędkość
    samochód ma gdy pieszy wchodzi tuż przed nim. Gdy pieszy wchodzi nie tuż
    przed to nawet jeśli kierowca zareaguje za późno lub niewystarczająco i
    nie wyhamuje to przeważnie jednak zwolni zanim dojdzie do zderzenia.

    --
    SW3
    ----

  • 20. Data: 2020-02-14 10:08:20
    Od: SW3 <s...@p...fm.invalid>

    W dniu 2020-02-14 o 09:20, Liwiusz pisze:
> [...]
    > ustępowanie pierwszeństwa jest głupie, bo "nie zatrzymam się w miejscu",
    > bo "nie wiem, jak samochód będzie jechał" itp.

    Po pierwsze na skrzyżowaniach przeważnie jest lepsza widoczność, jak nie
    widać samochodów mających pierwszeństwo z odpowiedniej odległości to są
    (powinny być) lustra.
    Po drugie dojeżdżając do drogi z pierwszeństwem się mocno zwalnia lub
    zatrzymuje - chcesz by tak trzeba było robić również na głównych drogach
    co kilkaset metrów - co na to ekolodzy?

    --
    SW3
    ----