  • 21. Data: 2020-02-14 10:12:40
    Temat: Re: Trup sciele sie gesto a Pinokio wciaz sie zastanawia
    Od: tck <t...@t...Wytnij.net.pl>

    W dniu 13.02.2020 o 09:46, robot pisze:
    > W dniu 2020-02-12 o 16:12, BaX pisze:
    >> Użytkownik "Przemek Jedrzejczak" <p...@g...com>
    >> napisał w
    >> wiadomości news:6c9ed0d5-0955-4639-8ef3-7b85b7ceef1e@googlegrou
    ps.com...
    >>> https://moto.pl/MotoPL/7,88389,25688761,100-zabitych
    -pieszych-w-40-dni-polowa-z-nich-na-przejsciach.html
    #s=BoxOpLink

    > Kręgle na chodniki!

    a księża na księżyc ;)

    --
    pozdr

    Tomasz

    tck(at)top.net.pl

  • 22. Data: 2020-02-14 10:21:39
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2020-02-14 o 10:08, SW3 pisze:

    > Po pierwsze na skrzyżowaniach przeważnie jest lepsza widoczność, jak nie
    > widać samochodów mających pierwszeństwo z odpowiedniej odległości to są
    > (powinny być) lustra.

    Lustra, to są, kolego, na jakichś zapyziałych uliczkach osiedlowych,
    zresztą skoro jest lustro, to znaczy, że widoczność jest na tyle
    kiepska, że i tak powinieneś się zatrzymać.
    Przeważnie, jak masz ustąpić pierwszeństwo, to mocno zwalniasz, albo
    nawet się zatrzymujesz.

    > Po drugie dojeżdżając do drogi z pierwszeństwem się mocno zwalnia lub
    > zatrzymuje

    Otóż to.

    > - chcesz by tak trzeba było robić również na głównych drogach
    > co kilkaset metrów - co na to ekolodzy?

    Czyli mówisz, że teraz na głównych drogach nie zwalniasz przed
    przejściami? A co, jak na przejściu znajdzie się pieszy?
    Czy jesteś kolejnym z tych, którzy twórczo interpretują "zakaz
    wtargiwania" jako "skoro go rozjechałem, to znaczy, że mi wtargnął"?
    Właśnie dla takich jak ty trzeba było łopatologicznie wyłożyć nakaz
    ustąpienia pierwszeństwa.

    > co na to ekolodzy?

    Co mają badacze struktur ekosystemów do przepisów o ruchu drogowym?

    --
    Liwiusz

  • 23. Data: 2020-02-14 12:41:28
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Mateusz Viste m...@x...invalid ...

    > Oczekiwany skutek jest taki, że spadnie ilość kierowców. Na
    > ulicach zostaną ci, którym nie zdarza się zabijanie pieszych.

    Niby tak, ale ja zawsze sie zastanawiam jak to jest mozliwe ze łapie sie
    100 tysiecy pijanych kierowców rocznie i co roku kolejne 100 tysiecy...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "TPSA - to ludzka rzecz okradać"

  • 24. Data: 2020-02-14 13:28:16
    Od: Lort <b...@g...w.ua>

    Kto: Shrek Gdzie: pl.misc.samochody
    Kiedy: 14.02.2020, 06:33:21

    > Natomiast trzeba być retardem aby uwazac, że to pieszy moze
    > A ktoś gdzieś napisał, że może sobie robić co chce?

    Podejrzewam, że w uzasadnieniu pewnego wyroku w Sądzie Rejonowym dla
    Łodzi-Śródmieścia. Sędzia wziął się za kształtowanie świadomości
    społecznej i uznał, że wbieganie po pijaku na czerwonym to nic aż tak
    wielkiego, skoro przecież i tak wszyscy wiedzą, że całe zło pochodzi od
    kierowców, amen.

  • 25. Data: 2020-02-14 13:50:59
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2020-02-14 o 11:41 GMT, Budzik napisał:
    > Niby tak, ale ja zawsze sie zastanawiam jak to jest mozliwe ze łapie
    > sie 100 tysiecy pijanych kierowców rocznie i co roku kolejne 100
    > tysiecy...

    Nie ma się czemu dziwić, to po prostu skutek rozsądnego zarządzania
    łowiskiem, coby nie dopuścić do zatracenia wartościowego ekosystemu.
    Tutaj więcej informacji w temacie: https://bit.ly/2SET3pu

    Mateusz

  • 26. Data: 2020-02-14 17:59:46
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]

    > Nie ma się czemu dziwić, to po prostu skutek rozsądnego zarządzania
    > łowiskiem, coby nie dopuścić do zatracenia wartościowego ekosystemu.

    :)
    Hmm, ja rozumiem ze jak sie delikwenta złapie pierwszy raz to rok i wraca
    do łowiska. Ale po drugim razie rybka nie jest jednak ubijana?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Cytaty znanych ludzi tylko w ustach znanych ludzi są pouczajace.

  • 27. Data: 2020-02-14 18:06:53
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 14.02.2020 o 09:57, SW3 pisze:

    > Może to wynikać również z tego, że mniejsze szanse przeżycia są przy
    > większej prędkości samochodu w momencie potrącenia. A większą prędkość
    > samochód ma gdy pieszy wchodzi tuż przed nim. Gdy pieszy wchodzi nie tuż
    > przed to nawet jeśli kierowca zareaguje za późno lub niewystarczająco i
    > nie wyhamuje to przeważnie jednak zwolni zanim dojdzie do zderzenia.

    Jest to jakieś tłumaczenie, aczkolwiek ktoś pisał, że w statystykach
    innych krajów tego nie widać. Nie chce mi się prawdę mówiąc szukać, gdyż
    nawet jakbym potwierdził, to dowiedziałbym się, że polska husaria jest
    jedyna na świecie i nie można jej porównywać do Niemców, a nawet do
    Czechów, Słowaków i Litwinów;)

    --
    Shrek

  • 28. Data: 2020-02-14 18:11:43
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 14.02.2020 o 13:28, Lort pisze:

    > Podejrzewam, że w uzasadnieniu pewnego wyroku w Sądzie Rejonowym dla
    > Łodzi-Śródmieścia.

    Ale u nas nie ma prawa precedensów i wyrok jednego (moim prywatnym
    zdaniem rówież idiotycznego) sądu nie zmienia rzeczywistości prawnej.

    Zwłaszcza rejonowego, którego istnienie stanowi absurd, bo równie dobrze
    mogłyby tam orzekać małpy - wyrok sądu rejonowego mógłby być dowolny -
    służy tylko do tego, żeby wnieść apelację poza sytuacją gdzie zupełnym
    przypadkiem zapada wyrok, który satysfakcjonuje obie strony..

    --
    Shrek

  • 29. Data: 2020-02-14 18:26:08
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Z puli wymiennej się biorą.

  • 30. Data: 2020-02-15 00:51:13
    Od: Lort <b...@g...w.ua>

    Kto: Shrek Gdzie: pl.misc.samochody
    Kiedy: 14.02.2020, 18:11:43

    > Ale u nas nie ma prawa precedensów i wyrok jednego (moim prywatnym
    > zdaniem rówież idiotycznego) sądu nie zmienia rzeczywistości prawnej.

    Toteż sędzia dość trzeźwo zauważył, że on teraz będzie kształtował
    świadomość społeczną. Taki śmieszek. Ogólnie - aktualnie narracja
    jest jaka jest, a że nasza nacja chyba lubi jak "coś się należy"...

    Owszem, to działa w obie strony.