  • 61. Data: 2020-03-31 20:57:38
    Temat: Re: Tuning kotła CO
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 31.03.2020 o 20:43, Konrad Anikiel pisze:

    > Zgadza się. Ja się takimi wynalazkami nie zajmowałem- czym się różni zamknięta
    komora od otwartej komory?

    Zamknięta komora bierze powietrze z zewnątrz, np. kominem
    koncentrycznym. Otwarta komora bierze powietrze z pomieszczenia.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 62. Data: 2020-03-31 21:00:55
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu środa, 1 kwietnia 2020 03:57:38 UTC+9 użytkownik PeJot napisał:

    > Zamknięta komora bierze powietrze z zewnątrz, np. kominem
    > koncentrycznym. Otwarta komora bierze powietrze z pomieszczenia.

    Znaczy dla procesu spalania to z grubsza o samo. Tyle że trzaśnięciem drzwi nie
    zgasisz palnika.

  • 63. Data: 2020-03-31 21:09:32
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2020-03-31 o 21:00, Konrad Anikiel pisze:
> [...]

    /.../

    Co oznacza że kocioł kondensacyjny ma output do odprowadzania kondensatu
    ? Ile tego leci ?

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 64. Data: 2020-03-31 21:29:49
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu środa, 1 kwietnia 2020 04:09:35 UTC+9 użytkownik PeJot napisał:

    > /.../
    >
    > Co oznacza że kocioł kondensacyjny ma output do odprowadzania kondensatu
    > ? Ile tego leci ?

    Sika cieniutką strugą. Wpuszczasz wężyk do kanalizy i nie wnikasz. Dobrze się nadaje
    do czyszczenia kibla, kafli gdzieś w piwnicy itp.

  • 65. Data: 2020-03-31 21:38:36
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2020-03-31 o 21:29, Konrad Anikiel pisze:

    > Sika cieniutką strugą. Wpuszczasz wężyk do kanalizy i nie wnikasz.

    To *legalne* przy mocach ~ 20 kW?

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 66. Data: 2020-03-31 22:15:46
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu środa, 1 kwietnia 2020 04:38:41 UTC+9 użytkownik PeJot napisał:

    > To *legalne* przy mocach ~ 20 kW?

    Powszechnie stosowane, domyślam się że raczej tak. Nie znam przepisów
    budowlanych/instalacyjnych, nie wiem gdzie szukać potwierdzenia. Myślę że do kanalizy
    trafia wystarczająco dużo zasadowego mydła żeby zobojętnić kwas z kotłów. Ale coś się
    pewnie wytrąci nierozpuszczalnego- nie wiem jaki jest produkt takiej reakcji. To
    chyba proste, ale nie chce mi się już dzisiaj myśleć.

  • 67. Data: 2020-03-31 22:23:19
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu wtorek, 31 marca 2020 21:38:41 UTC+2 użytkownik PeJot napisał:
    > To *legalne* przy mocach ~ 20 kW?

    Eeee... Pół Polski grzeje się kondensatami, zapewne legalne :]

    L.

  • 68. Data: 2020-04-03 09:23:15
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 31.03.2020 o 14:41, PeJot pisze:

    > No właśnie że nie. Użyta pompa pasuje do obudowy która jest zintegrowana
    > z całym blokiem hydraulicznym. A pompa OEM, dedykowana dla konkretnego
    > producenta kotłów.

    > Może, ale jakichś sporych oszczędności bym się nie spodziewał.

    Poniekąd masz rację: Grundfos ma program wymiany starych pomp na nowe,
    bardziej energooszczędne. Aplikacja na Androida, wklepujesz nr
    katalogowy starej pompy, dostajesz nowy zamiennik. Ale jakoś mi się nie
    chce wierzyć w 100% kompatybilność mechaniczną. No i koszty: nowy
    energooszczędny zamiennik jest lekko licząc 50% droższy od leżaka
    magazynowego starego typu pompy. Oszczędności to raptem 30 W ( na
    papierze ), stąd zwrot inwestycji jest raczej mizerny.

    Tymczasem Grundfos podaje że w nowych typach pomp silnik ma wirnik z
    magnesami. Co to za stworzenie by było - silnik *synchroniczny*,
    sterowany falownikiem ?

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 69. Data: 2020-04-03 10:09:56
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 3 Apr 2020 09:23:15 +0200, PeJot napisał(a):

> [...]
    > magazynowego starego typu pompy. Oszczędności to raptem 30 W ( na
    > papierze ), stąd zwrot inwestycji jest raczej mizerny.

    30W non stop to 21kW/mc, czyli jakies 13 zl/mc.

    > Tymczasem Grundfos podaje że w nowych typach pomp silnik ma wirnik z
    > magnesami. Co to za stworzenie by było - silnik *synchroniczny*,
    > sterowany falownikiem ?

    Byc moze, jesli ma byc regulacja obrotow. Falowniki potanialy :-)

    A moze po prostu silnik sychroniczny z klatka dla rozruchu.
    Tylko czy im magnesow nie rozmagnesuje ... widac nie ...

    J.

  • 70. Data: 2020-04-03 10:22:40
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 03.04.2020 o 10:09, J.F. pisze:

    > 30W non stop to 21kW/mc, czyli jakies 13 zl/mc.

    Żadne tam non stop. Może 5% statystycznie w ciągu całego roku. Zimy
    ostatnio nijakie. To zdaje się rozbija całe obliczenia. Już bardziej bym
    się skłaniał do precyzyjnego doboru pompy do warunków w jakich pracuje -
    to jest mieszkanie, wysokość tłoczenia prawie żadna. A i kaloryferów
    niewiele.

    BTW: mój provider kWh przysłał mi rozliczenie za energię za 2019 rok.
    Statystycznie wychodzi mi że ciągnę non stop 189 W. Jakoś mi się
    odechciało oszczędzać.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem