  • 71. Data: 2020-04-03 13:15:24
    Temat: Re: Tuning kotła CO
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "PeJot" napisał w wiadomości grup
    W dniu 03.04.2020 o 10:09, J.F. pisze:

    >Żadne tam non stop. Może 5% statystycznie w ciągu całego roku. Zimy

    A to juz zalezy co kto i jak grzeje.

    >ostatnio nijakie. To zdaje się rozbija całe obliczenia. Już bardziej
    >bym

    nie bedzie 13zl/mc, bedzie 9zl/rok.

    >się skłaniał do precyzyjnego doboru pompy do warunków w jakich
    >pracuje - to jest mieszkanie, wysokość tłoczenia prawie żadna. A i
    >kaloryferów niewiele.

    Nawet w wiezowcu woda na wlocie ma swoje cisnienie wynikle ze spadku,
    i wysokosc, czyli roznica cisnienia - znikowe.
    Za to opory przeplywu moga byc wieksze .

    >BTW: mój provider kWh przysłał mi rozliczenie za energię za 2019 rok.
    >Statystycznie wychodzi mi że ciągnę non stop 189 W. Jakoś mi się
    >odechciało oszczędzać.

    Za malo, za duzo ? Bo to juz przyzwoita kwota rocznie wychodzi.

    A mnie wkurza moj jalowy pobor, bo cos 30W wynosi i nie wiem na co ...

    J.

  • 72. Data: 2020-04-03 13:53:46
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2020-04-03 o 13:15, J.F. pisze:

    > A to juz zalezy co kto i jak grzeje.

    > nie bedzie 13zl/mc, bedzie 9zl/rok.

    To dalej wychodzi że zwrot inwestycji nastąpi gdzieś tak w okolicy moich
    prawnuków. Teoretycznie. Chyba zamiast pompy zamienię cały kocioł.

    > Nawet w wiezowcu woda na wlocie ma swoje cisnienie wynikle ze spadku, i
    > wysokosc, czyli roznica cisnienia - znikowe.
    > Za to opory przeplywu moga byc wieksze .

    To i owo mógłbym pomierzyć, ale pompy sam sobie nie dobiorę. A
    podejrzewam że tu mogłyby by się czaić realne oszczędności. Bo nowymi
    pompami można sterować.

    > Za malo, za duzo ? Bo to juz przyzwoita kwota rocznie wychodzi.

    Na tyle *przyzwoicie* by nie zastanawiać się nad oszczędnościami za
    wszelką cenię.

    > A mnie wkurza moj jalowy pobor, bo cos 30W wynosi i nie wiem na co ...

    Suma dupereli, wszelkie stand-by z pół wata _tylko_ na papierze, do tego
    domowe IT i wszelkie zasilacze wtyczkowe o sprawności w porywach
    parenaśnie %. Kiedyś zrobiłem rundę z watomierzem po mieszkaniu, ale
    żeby mierzyć pojedyncze waty, trzeba się przyłożyć. Efekt - głupi
    zasilacz do tel bezprzewodowego żarł prawie 8 W, a stare sprzęty audio w
    stand-by po 3 W.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 73. Data: 2020-04-03 16:51:26
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "PeJot" napisał w wiadomości grup

    >Na tyle *przyzwoicie* by nie zastanawiać się nad oszczędnościami za
    >wszelką cenię.

    Za wszelka cene nie.
    Ale pomyslec mozna.

> [...]
    >żeby mierzyć pojedyncze waty, trzeba się przyłożyć. Efekt - głupi
    >zasilacz do tel bezprzewodowego żarł prawie 8 W, a stare sprzęty

    te nowe zasilacze wtyczkowe sie prawie nie grzeja.
    Ale mam taki jeden transformatorowy .. goracy ...

    J.

  • 74. Data: 2020-04-03 17:23:51
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2020-04-03 o 16:51, J.F. pisze:
    > Użytkownik "PeJot"  napisał w wiadomości grup

    > Za wszelka cene nie.
    > Ale pomyslec mozna.

    Myślałem. To mi na *.elektronika wybijali z głowy :)

    > te nowe zasilacze wtyczkowe sie prawie nie grzeja.

    No i suma takich *prawie* robi parenaście...paredziesiąt watów.

    > Ale mam taki jeden transformatorowy .. goracy ...

    U mnie właśnie transformator w zasilaczu kotła parzy. Ale *chyba* nie ma
    jeszcze transformatorów małej mocy o podwyższonej sprawności. Chyba żeby
    jakąś przetwornicę podebrać.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem