  • 101. Data: 2011-03-13 12:48:54
    Temat: Re: UKE + regulacja rynku
    Od: "dzanus" <d...@p...onet.pl>

    > I jak chcesz skorzystac z promocji by placic 15 zl wiecej?
    > "Promocja jest skierowana do:
    > 1) Abonentów usługi neostrada, którym w okresie jej trwania umowa na czas
    > OKREŚLONY została automatycznie przedłużona na czas nieokreślony, zgodnie
    > z § 10 ust. 3 Regulaminu świadczenia usługi neostrada"

    Ale o co chodzi przecież możesz wziąść odrazu i płacić wiecej. Człowieku to
    lepiej dla Ciebie i dla mnie, żę moloch TP czy inny nie ma umowy
    bezterminowej tanio. Chcesz być jak pck czy karitas a może bawisz się w
    matkę teresę z kalkuty? OK rób tak u siebie a mi pozól decydować jak chce
    sprzedawać tą pietruszkę.

    > A wiec minimalny okres to 13 miesiecy (12 normalnej umowy i minimum 1 tej)

    Analogicznie jak wyżej on ma drogo Ty masz taniej wiecj oferta się uzupełnia
    jest dobrze po co zmieniać?

    > Ja jestem i bylem zawsze za tym by podawac koszty rzeczywiste:
    > - 50zl instalacja
    > - 200zl koszt sprzetu
    > - 40zl abonament
    > - 2000zl laptop
    > Jak klient chce to za zlotowke to nie ma problemu - sa zagle i inne
    > instytucje kredytowe.

    Mam zarówno instalację za 1pln jak i za 300pln a nawet drożej w przypadku
    nietypowych instalacji i ludzie wolą podpisać umowę terminową. Jest to
    lepsze dla klienta i dla mnie ja mam staly wpływ on ma niską opłate
    aktywacyjną i kasę którą by wydał na sprzęt poświęca na abonament zamiast
    dać przykładowo 350 pln za instalacje ma za to 7 do 12 miesięcy internetu.
    Ludzie są nauczeni instalacji za 1pln i nic tego nie zmieni bo nikt nie
    weźmie kredytu żeby sobie założyć intrnet. Wiadomo, że net jest
    najważniejszy w domu ale w płąceniu za niego jest ostatni. Starczy że masz
    obowiązek informować klienta o tym że zalega i że chcesz go wyłączyć. Według
    mnie to on powinien się tym martwić ze jak do 10 nie zapłaci to zobaczy
    ekran sory net odciety bo nie zabuliles.

    > Nie ma, nie istnieje. Klient zawsze w kazdym czasie moze rozwiazac umowe.

    Masz fantastycznie zatem przychodzi ktos z kasa i daje neta 10mbit po 20pln
    bo go na to stać robi swiątło wszedzie leci 3 lata na stratach. Oczywiscie
    wszyscy pójda do niego bo u Ciebie moga Ci powiedziec cześć w każdym
    momencie. To jak chcesz robić biznes czy dobrze klientom?

    > - nie ma problemu, rozwiazujemy umowe i niech pan przetestuje dostep do
    > sieci Internet oferowany przez Pana Zdzicha.

    A tu niestety masz beznadziejnie. Bo jak ktos wyjedzie na miesiąć to
    powinien móc zawiesić usługę a po miesiącu ja odwiesić a nie bujać sie z
    umowami w tą i spowrotem. Pomijam fakt, że to są jakieś określone koszta ale
    najgorszy w tym wszystkim jest to że zarówno Ty jak i klient tracicie czas.

    > Ja rowniez nie widze, choc zawsze bede popieral kazda inicjatywe
    > prowadzaca do nakazu rzetelnego informowania o oferowanych uslugach.

    Zostawmy to rynkowi jestem za tym żeby duże telekomy miały drogo a net w
    komórkach i polsatach chodził tak jak chodzi to lepsze dla nas i dla
    klientów w dalszej perspektywie. Idealnego świata i tak takimi zmianami nie
    zrobimy a są ważniejsze tematy niż net.

  • 102. Data: 2011-03-13 14:22:17
    Od: Andrzej Banach <a...@g...pl>

    W dniu 2011-03-13 13:48, dzanus pisze:

    > Ale o co chodzi przecież możesz wziąść odrazu i płacić wiecej.
    No widzisz - wkoncu uswiadomiles samemu sobie ze to nie jest 15 zl:)
    Szkoda tylko tych wszystkich postow i czasu poswieconego przez innych na
    czytanie tego.

    > Ludzie są nauczeni instalacji za 1pln i nic tego nie zmieni bo nikt nie
    > weźmie kredytu żeby sobie założyć intrnet.
    Mylisz siez tym ze nic tego nie zmieni, ale to juz nie problem polskiego
    internetu.

> [...]
    > mnie to on powinien się tym martwić ze jak do 10 nie zapłaci to zobaczy
    > ekran sory net odciety bo nie zabuliles.
    Znow sie mylisz - nie masz prawa odlaczac/zawieszac/utrudniac klientowi
    dostepu do sieci Internet gdy ten np nie zaplaci. Masz prawo rozwiazac z
    nim umowe i ewentualnie wtedy domagac sie zwrotu udzielonych znizek.
    Przeczytaj kolego PT bo brak wiedzy w tym temacie to nadal nie problem
    polskiego internetu.

> [...]
    > bo go na to stać robi swiątło wszedzie leci 3 lata na stratach. Oczywiscie
    > wszyscy pójda do niego bo u Ciebie moga Ci powiedziec cześć w każdym
    Oczywiscie, ze moze. Zwraca udzielone znizki pomniejszone odpowiednio o
    wykorzystany czas zgodnie z PT/regulaminem i idzie do "goscia z kasa".
    Jezeli "gosc z kasa" nie stosuje dumpingu to wszystko gra i klient jest
    zadowolony.

    > Bo jak ktos wyjedzie na miesiąć to
    > powinien móc zawiesić usługę a po miesiącu ja odwiesić a nie bujać sie z
    > umowami w tą i spowrotem.
    Ty tak uwazasz. Zawies sobie w ten sposob np abonament telefonu komorkowego.

    > Zostawmy to rynkowi jestem za tym żeby duże telekomy miały drogo a net w
    > komórkach i polsatach chodził tak jak chodzi to lepsze dla nas i dla
    > klientów w dalszej perspektywie.
    Mozemy byc za czym tylko chcemy - i tak nic to nie zmieni. Nigdy nie
    bede jednak popieral oszukiwania klientow i w miare mozliwosci zawsze
    bede z tym walczyl.
    Ps. z uwagi ze zrobilo sie mega OT proponuje z dalsza rozmowa przeniesc
    sie na inna grupe dyskusyjna lub popisac sobie maile.

    pozdrawiam
    --
    Andrzej Banach | NET-KOMP | www.net-komp.net.pl
    Miejska Sieć Komputerowa KOLMAN | Internet Kolno

  • 103. Data: 2011-03-13 16:39:21
    Od: RD <r...@g...com1>

    W dniu 2011-03-13 11:03, Smok Eustachy pisze:

    > A to oszustwo jest.

    Kto kogo lub co w tym momencie oszukuje?

  • 104. Data: 2011-03-13 19:42:22
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    Dnia Sun, 13 Mar 2011 17:39:21 +0100, RD napisał(a):
    /../

    > Kto kogo lub co w tym momencie oszukuje?

    Ty operatora bo zamiast urządzenia które ma zafajkowane wsadzasz inne.

  • 105. Data: 2011-03-13 20:08:28
    Od: "dzanus" <d...@p...onet.pl>

> [...]
    > nim umowe i ewentualnie wtedy domagac sie zwrotu udzielonych znizek.
    > Przeczytaj kolego PT bo brak wiedzy w tym temacie to nadal nie problem

    Sluchaj przeczytaj dokladnie ja napisałem że przed wyłaczeniem musisz
    poinformować o tym klienta a nie ze nie masz prawa odłączyć. W sumie to jak
    masz dobrze napisaną umowę to możesz go odłączyć bo np obrzuca Cie kurwami a
    na koncu okarze się ze ma zawirusowany komputer. Nagle będzie BMT z uwagi na
    cokolwiek. Masz prawo odlaczyc za zaleganie w opłatach ale musisz wczesniej
    o tym klienta poinformowac.

> [...]
    > wykorzystany czas zgodnie z PT/regulaminem i idzie do "goscia z kasa".
    > Jezeli "gosc z kasa" nie stosuje dumpingu to wszystko gra i klient jest

    Jak bys ten dumping udowodnił "kolesiowi z kasa"? On moze stosować dowolny
    overbooking oraz cena zakupu nie jest jawna? Na pierwszej rozprawie sędzia
    by stwierdził ze nie moze sprzedać wiecej niz kupuje :) a co było by dalej i
    dlaczego nikt nie założył takiej sprawy np wektrze za 128Mbit lub upc za ich
    kosmiczne predkosci? Przecież wiekszość małych opów nawet takiej predkosci
    nie kupuje! 30 50 100 moze ktos ma kilka lacz i lacznie ze 200Mbit sa pewnie
    i tacy co maja 1G ale zeby 128mbit sprzedawac tak tanio to dopiero dumping!
    Muisz zalozyc sprawe! :)) Dumping raczej niemożliwy do udowodnienia pozatym
    "koles z kasa" mial by stado dobrych papug ladnie spiewajacych :)

    > Ty tak uwazasz. Zawies sobie w ten sposob np abonament telefonu
    > komorkowego.

    Nie wiem jak jest w komorkach ale w tepsie telefon da sie zawiesic i neo
    tez. Placi sie za to cennikowo i regulaminowo ale da sie.

    > Ps. z uwagi ze zrobilo sie mega OT proponuje z dalsza rozmowa przeniesc
    > sie na inna grupe dyskusyjna lub popisac sobie maile.

    Nie dzięki widzę, że nikt nikogo nie przekona do swoich racji
    Pozdro z mojej strony EOT :)

  • 106. Data: 2011-03-14 15:34:03
    Od: Icek <i...@d...pl>

    W dniu 2011-03-11 22:42, kyob pisze:

    > traktujemy klientow jak dzieci czy jak doroslych ?

    to jest pytanie retoryczne

    Icek

  • 107. Data: 2011-04-05 15:36:47
    Od: "Sied@r" <s...@d...lub.pl>

    W dniu 11.03.2011 00:43, Maciej Bebenek (news.onet.pl) pisze:

    > Ciekawe, czemu wyciąłeś pierwszą część. Więc powtórzę, innymi słowami -
    > jakie masz prawo do oszukiwania klienta i wciskania mu wadliwej usługi
    > przez 24 czy 36 miesięcy?

    Przykład nietrafiony.

    Każda firma (a może większość ma) umowy bezterminowe.
    Moja również.

    Klient świadomie wybiera 12, 24, 36 mc lub bezterminowo (30 dni
    wypowiedzenia).
    Oczywiście jest różnica w opłatach abonamentowych.

    Umowy terminowe również można zerwać, jeśli jakość usług jest
    niezadowalająca.

    Ogólnie to nie róbmy też z firm idiotów.

    Darek

  • 108. Data: 2011-04-05 16:11:22
    Od: "Sied@r" <s...@d...lub.pl>

    W dniu 12.03.2011 13:24, Daniel Kulesza pisze:

    > przychodzi "kustomer" kupuje pomarańcze. Są dobre soczyste takie jak
    > chciał, ale powiedział, że takie nie były, bo wtedy nie będzie musiał za
    > nie płacić...

    I to chyba sendo sprawy.

    W jaki sposób rozpoznać uczciwego klienta.

    Bo o uczciwych/nieuczciwych ISP to już dużo zostało powiedziane.

    Wypowiedzi niektórych czytam z zapartym tchem i nie mogę uwierzyć, że
    znam i wiem gdzie pracują. Jak to o tych overbookingach piszą, a sami
    stosują.

    Wyobrażam sobie też kanalizację wodociągową i jej przekrój - tam gdzie
    MPWIK zmuszony przez jakiś Urząd Regulacji - ma stosować na magistrali -
    ni mniej ni więcej na zasadzie suma przekroju rur odbiorców.

    Pozdr.
    Darek

  • 109. Data: 2011-04-05 16:45:43
    Od: "Sied@r" <s...@d...lub.pl>

    W dniu 11.03.2011 08:34, Mariusz Kruk pisze:
    > epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done< "kyob"
    >
    > OK. Załóżmy, że zamiast restrukturyzacji PKP i innych tego typu gier
    > i zabaw terenowych, które działy się i dzieją, nagle w roku 1990 po
    > prostu przekształciliśmy całe PKP, jak stało w jedną dużą firmę
    > prywatną i uwolniliśmy rynek. Napieraj - gdzie chcesz położyć tory
    > i postawić dworce konkurencyjnych przewoźników (bo przeciez nikt
    > rozsądny konkurencji na własne tory nie wpuści, więc infrastrukturę
    > trzeba swoją budować)? I za co?

    I co może przyszły by firmy z zachodu. Płaciłby za korzystanie z torów i
    stacji (tak jak to jest na lotniskach - tzw. opłaty lotniskowe).
    A po polskich torach jeździłby normalne pociągi. A nie rzęchy do których
    co roku z naszych podatków trzeba dopłacać.

    Wracając do infrastruktury.
    No i załóżmy, że przez 10lat ktoś tak małymi kroczkami budował i coś
    osiągnął.
    Odkładał zbierał, ciułał.

    Przychodzi UKE i mówi - tu macie 20 włókien wolnych to musicie
    udostępnić 1 włókno za 20 zł/mc firmie XYZ która dopiero powstała, Bo
    ona jest mała i nie ma pieniędzy, a chce świadczyć usługi. A ponieważ
    jest mała to jeszcze każdy twój klient niech płaci jej 1 zł mc. (utopia
    ? nie przykład stawek MTR na połączenia do PLAY)

    OK. Ale ciebie utrzymanie i amortyzacja itp. kosztuje dużo więcej np.
    200 zł za włókno.

    W tym przykładzie PKP może być TPNET.
    Gdzie większość infrastruktury była budowana za Państwowe pieniądze -
    naszych rodziców oraz naszych własnych.
    Uważam, za obowiązek ustawowy dostępu do tych zasobów. Za opłatą, ale
    dostępu.
    PKP - jak kogoś stać na lokomotywę i wagony też powinien mieć możliwość
    świadczyć usługi i budować perony tam gdzie jest to ekonomicznie
    uzasadnione (a nie politycznie - patrz Włoszczowa). Wszystkie dobre
    pomysły by działały, bezsensowne by upadły.

    Ale tam gdzie wchodzimy w prywatną własność i chcemy robić ją społeczną
    to już jakoś tego nie widzę.

    Nic dziwnego, że Ci co nic nie mają małe ISP czekają na takie
    rozwiązania jak na zbawienie.
    Ci co mają już coś wybudowane - boją się jak przysłowiowy "diabeł
    święconej wody".
    Bo nikt nie wie co przyniesie np. osławiona inwentaryzacja i komu tak
    naprawdę ma służyć.

    Darek

  • 110. Data: 2011-04-05 16:57:17
    Od: "Sied@r" <s...@d...lub.pl>

    W dniu 11.03.2011 15:26, Fabian pisze:

    > Wiesz o czym opowiadasz? Przez 2 lata płacę 59 zł/ miesiąc za telewizje
    > + internet. Po 2 latach przychodzi mi faktura do zapłaty 120 zł, bo
    > skończyła się umowa terminowa. O jakich kosztach uruchomienia usługi w
    > takim wypadku rozmawiamy? Do wyboru mam tylko następną umowę na 2 lata.
    >
    > Fabian.

    Zmienić Cyfrę Plus na TV N.

    Darek