  • 91. Data: 2011-03-12 19:36:37
    Temat: Re: UKE + regulacja rynku
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    Dnia Sat, 12 Mar 2011 17:59:57 +0100, dzanus napisał(a):

    > Zadzwon na infolninie DSL-a i powiedz, że podepniesz swój sprzęt bo sie
    > modem spalił.

    Uzgodnij ze sobą wersje: czy sprzęt jest twoją własnością czy nie.

  • 92. Data: 2011-03-12 20:38:25
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl> writes:

    > Od 25 maja 2011 maksymalny czas umowy nie może przekroczyc 24
    > miesięcy, oraz wszystkie umowy muszą też być oferowane na okres 12
    > miesięczny.

    W tej samej cenie?

    MJ

  • 93. Data: 2011-03-12 21:35:28
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

  • 94. Data: 2011-03-12 22:38:22
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    kyob wrote:

    > Nie mam wiedzy, dlatego korzystam z usług osób, które takowa wiedzę
    > posiadają.

    > Sugerujesz, że celem producentów leków jest powolna śmierć swoich
    > klientów?

    praktyka pokazuje że celem producentów leków nie jest raczej wyleczenie
    tylko jak najdłuższe i najdroższe leczenie, oraz wymyślanie nowych "chorów"
    z kórych można by leczyć obywateli.

  • 95. Data: 2011-03-12 22:38:59
    Od: "dzanus" <d...@p...onet.pl>

    > To teraz wytlumacz nam jak powyzsza oferta ma sie do umowy na czas
    > nieokreslony o ktorej jest ciagle mowa w watku?

    Zawierasz umowę która jest nie jest określona czasowo czyli jest
    bezterminowa lub zawarta na czas nieokreślony. W regulaminie tej umowy nie
    widzę informacji aby była zawarta na 1 czy 36 miesięcy.

    > Wg Ciebie umowa na czas nieokreslony = powyzszej umowie promocyjnej, ktora
    > mozna zawrzec tylko wtedy gdy wczesniej korzystalo sie z oferty na czas
    > okreslony (minimum 12 miesiecy).

    W czym masz problem podpisujesz na czas okreslony konczy sie umowa to
    bierzesz ta i masz na czas nieokreslony 15PLN wiecej. Jak sie nie podoba to
    masz na czas nieokreślony odrazu i kosztuje wiecej.U siebie daj internet na
    rok za darmo instalacje za 1pln i umowę bezterminową. Nawet możesz dorzucić
    komputer gratis albo laptopa ale dlaczego mają wszyscy robić tak samo?

    > To teraz napisz jeszcze jak beda wygladaly oplaty gdy bede chcial na
    > miesiac czasu skorzystac z oferty innego ISP? Znow umowa terminowa na 12
    > miesiecy? Czyzby marketing zadzialal? Gdzie te Twoje 15zl roznicy?

    Rozumiem, że to za ciężki orzech do zgryzienia dlatego podpowiem co zrobić.
    Zapewne regulamin sieci którą administrujesz / jesteś właścicielem /
    pracownikiem jest właściwie napisany i posiada tak niezbędny punkt jak
    "zawieszenie usługi na czas - cena ". Ma go czy nie ma? Klient przychodzi
    panie Andrzej mam umowę na czas nieokreślony ale w tym miesiącu chciałbym
    korzystać z internetu Zdzicha co robimy?
    Odpowiadasz:
    a) Panie kliencie w regulaminie w punkcie fafnastym jest zapis, że może Pan
    zawiesić usługę 79 razy do roku i wtedy musi Pan płacić 1/96 abonamentu a
    umowa zostaje przedłużona o czas zawieszenia
    b) Niestety mój regulamin nie przewiduje takiej sytuacji i nie może Pan
    zawiesić usługi
    c) Niestety mój regulamin nie przewiduje takiej sytuacji ale może Pan za
    darmo zawiesić usługę na 47 miesiące, które Panu pozostały z 48 miesięcznej
    umowy
    Które rozwiązanie wybierasz?

    > "Prawie jak umowa na czas nieokreslony" a "umowa na czas nieokreslony"
    > robi wielka roznice.
    > Ale to juz nie problem "Polskiego Internetu", a raczej umiejętności
    > czytania umow i regulaminow wsrod wszedobylskiej reklamy i nacisku na nie
    > do konca przejrzysty marketing.

    Widzę idealistę który chce walczyć z wiatrakami. Niestety ja nawet jak bym
    chciał to nie widzę tu żadnego problemu. Są umowy czas
    określony/nieokreślony masz kilku operatorów a jeśli nie masz to przecież
    możesz sobie zrobić szkło do LIM. Dostajesz do łapy umowę regulamin i ją
    czytasz nie pasuje nie podpisujesz jak masz problem z czytaniem czy
    zrozumieniem możesz poprosić odpłatnie kogoś o intrpertację. Nie rozumiem
    tego parcia, że internet ma być tani albo najlepiej darmowy ma być wszedzie
    i na super fajnych zasadach. Są w kraju miejsca w których nie ma kanalizacji
    czy prądu a tu walka z różowymi plamami jak by przez to był ogólnoświatowy
    kryzys.

  • 96. Data: 2011-03-12 22:44:03
    Od: "dzanus" <d...@p...onet.pl>

    > Dyrektywa PE nr 2009/136/WE z 25 listopada 2009 r. Polecam lekturę -
    > bardzo interesująca dla operatorów i ISP.
    Okej dobrze wiedzieć już szukam.

  • 97. Data: 2011-03-12 22:48:21
    Od: "dzanus" <d...@p...onet.pl>

    > Uzgodnij ze sobą wersje: czy sprzęt jest twoją własnością czy nie.
    NIe kojarze jak to było z DSL-em czy modem był mój po umowie czy nie ale ze
    4 sztuki u mnie leża i nikt ich odemnie nie zarządał do zwrotu więć
    strzelam, że są moje :)

  • 98. Data: 2011-03-12 23:16:35
    Od: Andrzej Banach <a...@g...pl>

    W dniu 2011-03-12 23:38, dzanus pisze:

    > Zawierasz umowę która jest nie jest określona czasowo czyli jest
    > bezterminowa lub zawarta na czas nieokreślony. W regulaminie tej umowy nie
    > widzę informacji aby była zawarta na 1 czy 36 miesięcy.

    I jak chcesz skorzystac z promocji by placic 15 zl wiecej?
    "Promocja jest skierowana do:
    1) Abonentów usługi neostrada, którym w okresie jej trwania umowa na
    czas OKREŚLONY została automatycznie przedłużona na czas nieokreślony,
    zgodnie z § 10 ust. 3 Regulaminu świadczenia usługi neostrada"

    > W czym masz problem podpisujesz na czas okreslony konczy sie umowa to
    > bierzesz ta i masz na czas nieokreslony 15PLN wiecej.
    A wiec minimalny okres to 13 miesiecy (12 normalnej umowy i minimum 1 tej)

    > Jak sie nie podoba to
    > masz na czas nieokreślony odrazu i kosztuje wiecej.
    O tym wlasnie pisalem i udowodnilem ze nie jest to roznica 15 zlotych a
    ponad 230zl. Czyli u wielkich molochow umowa na czas nieokreslony jest
    usluga 3 krotnie drozsza od umowy na czas nieokreslony.

    > U siebie daj internet na
    > rok za darmo instalacje za 1pln i umowę bezterminową. Nawet możesz dorzucić
    > komputer gratis albo laptopa ale dlaczego mają wszyscy robić tak samo?
    Ja jestem i bylem zawsze za tym by podawac koszty rzeczywiste:
    - 50zl instalacja
    - 200zl koszt sprzetu
    - 40zl abonament
    - 2000zl laptop
    Jak klient chce to za zlotowke to nie ma problemu - sa zagle i inne
    instytucje kredytowe.

    > Rozumiem, że to za ciężki orzech do zgryzienia dlatego podpowiem co zrobić.
    Nie wiem o jakim orzechu piszesz, gdyz mowa byla o falszywej tezie 15zl
    roznicy w mowie na czas okreslony i umowie na czas nieokreslony w tpsa,
    ktora skutecznie obalilem.

    > Zapewne regulamin sieci którą administrujesz / jesteś właścicielem /
    > pracownikiem jest właściwie napisany i posiada tak niezbędny punkt jak
    > "zawieszenie usługi na czas - cena ". Ma go czy nie ma?
    Nie ma, nie istnieje. Klient zawsze w kazdym czasie moze rozwiazac umowe.

    > Klient przychodzi
    > panie Andrzej mam umowę na czas nieokreślony ale w tym miesiącu chciałbym
    > korzystać z internetu Zdzicha co robimy?
    > Odpowiadasz:
    - nie ma problemu, rozwiazujemy umowe i niech pan przetestuje dostep do
    sieci Internet oferowany przez Pana Zdzicha.

    > Widzę idealistę który chce walczyć z wiatrakami. Niestety ja nawet jak bym
    > chciał to nie widzę tu żadnego problemu.
    Ja rowniez nie widze, choc zawsze bede popieral kazda inicjatywe
    prowadzaca do nakazu rzetelnego informowania o oferowanych uslugach.

    pozdrawiam
    --
    Andrzej Banach | NET-KOMP | www.net-komp.net.pl
    Miejska Sieć Komputerowa KOLMAN | Internet Kolno

  • 99. Data: 2011-03-13 01:26:21
    Od: RD <r...@g...com1>

    W dniu 2011-03-10 23:10, Smok Eustachy pisze:
    > Są durne ograniczenia małych ISP względem MAC kart. Dlatego u mnie nie
    > mają szans - boję się że se zmienię kartę np. w święta i zostanę bez
    > neta, zanim ktoś zrobi.

    Mam podobnie u siebie - ograniczenie per MAC. Co gorszy pieniacz,
    będzie krzyczał, że nie ma internetu. Ten normalny ("mądrzejszy") -
    zapyta co zrobić, uzyska pomoc we wpisaniu dotychczasowego numeru MAC,
    zapisanego w umowie, w konfiguracji karty sieciowej (i już internet ma).

  • 100. Data: 2011-03-13 10:03:01
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    Dnia Sun, 13 Mar 2011 02:26:21 +0100, RD napisał(a):

> [...]
    > zapyta co zrobić, uzyska pomoc we wpisaniu dotychczasowego numeru MAC,
    > zapisanego w umowie, w konfiguracji karty sieciowej (i już internet ma).

    A to oszustwo jest.