  • 81. Data: 2011-03-12 16:07:14
    Temat: Re: UKE + regulacja rynku
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "Andrzej Banach" <a...@g...pl>

    > Wprowadzeniem najprostszego w swiecie zakazu stosowania umow dluzszych niz
    > np 12 miesiecy. Rozwiazuje to polowe problemow wypisanych w tym watku.

    Ja myślę, że miesiąc a nawet tydzień wystarczy :-) ale ... to nie jest
    problem UKE tylko prawa cywilnego

  • 82. Data: 2011-03-12 16:12:41
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik <b...@n...pl>

    >>> przyjedzie. Twoim zdaniem na ile powinni dawa? te promocje na miesi?c?

    > Lepszy wróbel w garści. Firma przy umowie terminowej ma większe
    > możliwości planowania przychodów.

    No i może obniżyć jakość świadczonej usługi

  • 83. Data: 2011-03-12 16:13:32
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "Icek" <i...@d...pl>

    > jak mieszkasz we wrocławskim TBS to musisz, masz wybór tylko jednego
    > operatora

    Może komórki wybrać :-)

  • 84. Data: 2011-03-12 16:19:01
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    W dniu 2011-03-12 17:07, niusy.pl pisze:

    > Użytkownik "Andrzej Banach" <a...@g...pl>

    > Ja myślę, że miesiąc a nawet tydzień wystarczy :-) ale ... to nie jest
    > problem UKE tylko prawa cywilnego

    Od 25 maja 2011 maksymalny czas umowy nie może przekroczyc 24 miesięcy,
    oraz wszystkie umowy muszą też być oferowane na okres 12 miesięczny.

  • 85. Data: 2011-03-12 16:19:54
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    W dniu 2011-03-12 17:13, niusy.pl pisze:

    > Może komórki wybrać :-)

    albo gołębie, ale regulator ma na ten temat inne zdanie.

  • 86. Data: 2011-03-12 16:56:57
    Od: "dzanus" <d...@p...onet.pl>

    > Cos patrzymy w rozne cenniki tej samej uslugi. Wydaje mi sie ze ja w
    > rzeczywisty, a Ty w "marketingowy". Ale prosze potwierdz zrodlo powyzszego
    > gdyz moze ja sie myle?

    Nie ma 2 cenników bo by już dawno dostali po dupie.

    > Cyt:
    > "
    > Usługa neostrada tp opcja do 20 Mb (dostępna w sprzedaży od 1 października
    > 2009 r.):
    > - stały dostęp do sieci Internet z maksymalną szybkością transmisji do/od
    > komputera Abonenta do 20480/1024
    > wyrażoną w kb/s
    > - dynamicznie przydzielany adres IP
    > - 50 MB w ramach usług hostingowych (e-mail, WWW)
> [...]
    da_367139199.pdf

    Promocja nazywa sie bez zobowiązań
    http://www.tp.pl/b/binaries/PL/358537/regulmin_Inter
    net_bez_zobowiazan_367142342.pdf
    jest adresowana do ludzi ktorym się skonczyla umowa.
    najdrożej w tej promocji 84,69 zł z VAT w opcji do 20 Mb/s zatem 15pln
    miesiecznie wiecej niż w promocji na czas określony.

  • 87. Data: 2011-03-12 16:57:26
    Od: "dzanus" <d...@p...onet.pl>

    > Od 25 maja 2011 maksymalny czas umowy nie może przekroczyc 24 miesięcy,
    > oraz wszystkie umowy muszą też być oferowane na okres 12 miesięczny.

    Podstawa prawna?

  • 88. Data: 2011-03-12 16:59:57
    Od: "dzanus" <d...@p...onet.pl>

    > Który operator musi?

    Zadzwon na infolninie DSL-a i powiedz, że podepniesz swój sprzęt bo sie
    modem spalił.

    > Zależy czy różnica jest 10 zł czy 110.

    max 15pln dla opcji 20mbit tak jak wskazałem wczesniej.

  • 89. Data: 2011-03-12 17:01:32
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    W dniu 2011-03-12 17:57, dzanus pisze:

    > Podstawa prawna?

    Dyrektywa PE nr 2009/136/WE z 25 listopada 2009 r. Polecam lekturę -
    bardzo interesująca dla operatorów i ISP.

  • 90. Data: 2011-03-12 17:40:57
    Od: Andrzej Banach <a...@g...pl>

    W dniu 2011-03-12 17:56, dzanus pisze:

    da_367139199.pdf

    > Promocja nazywa sie bez zobowi?za?
    > http://www.tp.pl/b/binaries/PL/358537/regulmin_Inter
    net_bez_zobowiazan_367142342.pdf
    > jest adresowana do ludzi ktorym si? skonczyla umowa.

    To teraz wytlumacz nam jak powyzsza oferta ma sie do umowy na czas
    nieokreslony o ktorej jest ciagle mowa w watku?
    Wg Ciebie umowa na czas nieokreslony = powyzszej umowie promocyjnej,
    ktora mozna zawrzec tylko wtedy gdy wczesniej korzystalo sie z oferty na
    czas okreslony (minimum 12 miesiecy).
    To teraz napisz jeszcze jak beda wygladaly oplaty gdy bede chcial na
    miesiac czasu skorzystac z oferty innego ISP? Znow umowa terminowa na 12
    miesiecy? Czyzby marketing zadzialal? Gdzie te Twoje 15zl roznicy?
    "Prawie jak umowa na czas nieokreslony" a "umowa na czas nieokreslony"
    robi wielka roznice.
    Ale to juz nie problem "Polskiego Internetu", a raczej umiejętności
    czytania umow i regulaminow wsrod wszedobylskiej reklamy i nacisku na
    nie do konca przejrzysty marketing.

    pozdrawiam
    --
    Andrzej Banach | NET-KOMP | www.net-komp.net.pl
    Miejska Sieć Komputerowa KOLMAN | Internet Kolno