  • 11. Data: 2009-10-29 22:50:28
    Temat: Re: UPC - limit(?) ilości komputerów po stronie użytkownika
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Slawek Kotynski <s...@a...com.pl> writes:

    > Niby proste, ale miałem kolegę, który korzystał z UPC i mu
    > postawili zarzut, że ma za wiele sesji TCP na raz otwartych :)

    A oni tam robia NAT? Jesli nie, to skad znali liczbe jego sesji?
    --
    Krzysztof Halasa

  • 12. Data: 2009-10-29 23:07:39
    Od: Smok Eustachy <S...@E...pl>

    Dnia Thu, 29 Oct 2009 21:46:18 +0100, Szymon Sokół napisał(a):

    > Ile to jest "za wiele" oraz gdzie w regulaminie jest informacja o tym?
    > :->

    Ja ufam, że ktoś to przepchnie jako klauzulę niedozwoloną.

    http://pclinuxos.org.pl/

  • 13. Data: 2009-10-30 07:31:05
    Od: Slawek Kotynski <s...@a...com.pl>

    Krzysztof Halasa wrote:

    > A oni tam robia NAT? Jesli nie, to skad znali liczbe jego sesji?

    Nie mam bladego pojęcia co oni tam mają (sprawa sprzed jakichś 3 lat).
    Ale czy coś naprawdę wiedzieli, czy "ekstrapolowali", i czy ten gość
    z obsługi użytkownika to w ogóle wiedział o czym mówi...?
    I nie było tak, że go "namierzyli z ulicy". Kolega
    z nimi prowadził "oficjalną wymianę zdań na temat usługi",
    więc pewnie chcieli go zbyć czymkolwiek...

    Pamiętam, że kiedyś UPC zastrzegało (czy nadal to robią?), że nie
    można prowadzić "działalności komercyjnej" i zapewne sobie
    po swojemu kombinowali, kiedy ktoś jest podejrzany o takową.
    To ostatnie, to moje domysły: w podobnym czasie pytałem
    ich o stałe publiczne IP i revDNS, to mi powiedzieli, że to już
    by była działalność komercyjna... ;)

    --
    mjk
    Nie pisz na s...@a...com.pl - to pułapka

  • 14. Data: 2009-10-30 09:11:11
    Od: karol <k...@k...pl>

    Szymon Sokół pisze:

    > Nie ma. Bo i niby skąd UPC miałoby wiedzieć, ile dokładnie ich masz za tym
    > routerem?

    Np. po ttl-u

  • 15. Data: 2009-10-30 10:40:03
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    karol wrote:

    > Np. po ttl-u

    Taaa, każde urządzenie ma osobny ttl? Można widzieć, że coś jest dalej,
    ale nie ile. Można oczywiście śledzić ruch, finger print i podobne. Ale
    jeśli będzie 100 stacji z takim samym oprogramowaniem to już nie
    określisz na tej podstawie ile ich jest. A jeśli będzie jako router proxy?

    wer

  • 16. Data: 2009-10-30 11:02:51
    Od: Marek Kierdelewicz <m...@p...pl>

    Cześć

    >Taaa, każde urządzenie ma osobny ttl?

    Jeżeli za ruterem będą kompy z różnymi systemami operacyjnymi to
    najprawdopodobniej ruch z tych komputerów będzie się charakteryzował
    różnymi ttl-ami.

    Zastanawiam się czy współczesne modele ruterów domowych nadpisują ttl
    pakietów wysyłanych na porcie WAN i jak są traktowane pakiety
    przychodzące na porcie WAN z ttl=1? Ktoś się może orientuje?

    >A jeśli będzie jako router proxy?

    W tym wypadku masz rację. Po ttl-u nic nie będzie widać. Tylko
    zastanówmy się ile dostępnych komercyjnie ruterów domowych ma
    zaimplementowane proxy warstwy aplikacji, np. squida?

    pozdrawiam
    Marek Kierdelewicz

  • 17. Data: 2009-10-30 11:12:06
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Marek Kierdelewicz"
    >Zastanawiam się czy współczesne modele ruterów domowych nadpisują ttl
    >pakietów wysyłanych na porcie WAN i jak są traktowane pakiety
    >przychodzące na porcie WAN z ttl=1? Ktoś się może orientuje?

    Dowolny router na którym można postawić whatever-WRT i jedziesz.

    Tylko co to wszystko ma wspólnego z problemami polskiego internetu?
    (FUT warning)
    --
    \.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\
    .\....@e...eu.org.\.\.

  • 18. Data: 2009-10-30 14:03:12
    Od: w...@a...pl (Wemif)

    Slawek Kotynski <s...@a...com.pl> wrote:

    > Pamiętam, że kiedyś UPC zastrzegało (czy nadal to robią?), że nie
    > można prowadzić "działalności komercyjnej" i zapewne sobie
    > po swojemu kombinowali, kiedy ktoś jest podejrzany o takową.

    Na stronie UPC, zakładka biznes. Jest ponoć bez limitu komputerów.

    a.

  • 19. Data: 2009-11-05 18:08:01
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>

    Dnia 30.10.2009 Marek Kierdelewicz <m...@p...pl> napisał/a:
> [...]
    > zastanówmy się ile dostępnych komercyjnie ruterów domowych ma
    > zaimplementowane proxy warstwy aplikacji, np. squida?

    Poszlaka jest np 120 sesji gg czy skype. Tego squidem nie schowasz.

    *** http://www.4x4.kalisz.pl ***

  • 20. Data: 2009-11-07 15:16:06
    Od: Sylwester Zarębski <z...@i...net.pl>

    Dnia Thu, 5 Nov 2009 18:08:01 +0000 (UTC), Sergiusz Rozanski napisał(a):

    > Poszlaka jest np 120 sesji gg czy skype. Tego squidem nie schowasz.

    To nadal nie jest żaden dowód. W umowach nie ma zapisów o limitach sesji
    na dany port/aplikację, więc operator nie za bardzo ma możliwość
    wypowiedzieć umowę na tak błahej podstawie. Inna sprawa, że w takim
    środowisku często działa P2P, więc powód się znajdzie.

    --
    pozdrawiam
    Sylwester Zarębski