  • 1. Data: 2010-07-25 18:25:51
    Temat: Ubezpieczenie - brak zgłoszenia szkody
    Od: mic49 <m...@i...pl>

    Witam,

    A co by było, gdybym nie zgłosił nowemu ubezpieczycielowi szkody z AC?
    Jak to wygląda w praktyce - oczywiście pytam teoretycznie :)

    m.

  • 2. Data: 2010-07-25 18:27:39
    Temat: Re: Ubezpieczenie - brak zgłoszenia szkody
    Od: "Przemysław Czaja" <p...@p...fm>

    Użytkownik "mic49"

    Witam,

    A co by było, gdybym nie zgłosił nowemu ubezpieczycielowi szkody z AC?
    Jak to wygląda w praktyce - oczywiście pytam teoretycznie :)

    Teoretycznie i praktycznie co większe firmy zaczynają sprawdzać
    przebiegi ubezpieczenia
    Odpowiadam teoretycznie oczywiście :)

  • 3. Data: 2010-07-25 19:14:23
    Od: Bydlę <bydl?@bydl?.pl>

    On 2010-07-25 18:25:51 +0200, mic49 <m...@i...pl> said:

    > Witam,
    >
    > A co by było, gdybym nie zgłosił nowemu ubezpieczycielowi szkody z AC
    > ?

    Odpowiadam dokładnie na pytanie: to, co w umowie masz zapisane.

    > Jak to wygląda w praktyce - oczywiście pytam teoretycznie :)

    W praktyce wygląda to tak, że liczy się to, co zapisano w umowie.

    --
    Bydlę

  • 4. Data: 2010-07-25 21:47:42
    Od: "...:::Tomek:::..." <t...@N...space.pl>

    > Teoretycznie i praktycznie co większe firmy zaczynają sprawdzać
    > przebiegi ubezpieczenia
    > Odpowiadam teoretycznie oczywiście :)

    A jak wygląda sprawa, gdy zmieniłem auto i chcę go ubezpieczyć, a na
    starym aucie miałem np. 2 lata temu kolizję? Czy ubezpieczyciele
    sprawdzają historię ubezpieczenia po aucie (VIN, numer rejestracyjny)
    czy po człowieku (PESEL)? Czy w takim wypadku istnieje ryzyko, że wezmą
    wypadek z poprzednim autem pod uwagę i naliczą wyższą składkę?

    Tomek

  • 5. Data: 2010-07-25 23:48:47
    Od: "Przemysław Czaja" <p...@p...fm>

    Użytkownik "Bydlę"

    > Odpowiadam dokładnie na pytanie: to, co w umowie masz zapisane.

    > W praktyce wygląda to tak, że liczy się to, co zapisano w umowie.

    Oczywiście liczy się to co zapisano w umowie jeśli wszystkie TWOJE
    OSWIADCZENIA co do okresu bezszkodowej jazdy są zgodne z prawdą bo w
    innym przypadku...?

  • 6. Data: 2010-07-26 01:40:40
    Od: Bydlę <bydl?@bydl?.pl>

    On 2010-07-25 23:48:47 +0200, "Przemysław Czaja" <p...@p...fm> said:

    > Użytkownik "Bydlę"

    > Oczywiście liczy się to co zapisano w umowie jeśli wszystkie TWOJE
    > OSWIADCZENIA co do okresu bezszkodowej jazdy są zgodne z prawdą bo w
    > innym przypadku...?

    Pytanie zostało zadane w sposób niejednoznaczny...

    1. kupił samochód, ubezpieczył, uszkodził i nie zgłosił szkody
    99. uszkodził samochód, zgłosił szkodę, zmienił ubezpieczyciela i
    skłamał przy tym

    Ogólnie takie lekko pachnące gównażerią.
    Jeśli autora interesuje oszukiwanie i kłamanie, to niech wie, że
    ubezpieczyciele często są z tej samej rodziny i biorą kasę za
    ubezpieczenie w ciemno, a zaczynają drzeć mordę OSZUST! i robić koło
    pióra dopiero wtedy, gdy ktoś chce od nich pieniędzy na naprawę.

    --
    Bydlę

  • 7. Data: 2010-07-26 08:33:44
    Od: Rafał <r...@o...pl>

    W dniu 25.07.2010 18:25, mic49 pisze:
    > Witam,
    >
    > A co by było, gdybym nie zgłosił nowemu ubezpieczycielowi szkody z AC?
    > Jak to wygląda w praktyce - oczywiście pytam teoretycznie :)
    >
    > m.
    Jest to bardziej teoria niż praktyka, bo w takiej sytuacji nie byłem,
    ale wydaje mi się że uwierzą na słowo, lecz gdy przyjdzie do wypłaty
    odszkodowania mogą sobie po marudzić i sprawdzić co nie co.

  • 8. Data: 2010-07-26 09:14:18
    Od: to <t...@a...xyz>

    Rafał wrote:

    > Jest to bardziej teoria niż praktyka, bo w takiej sytuacji nie byłem,
    > ale wydaje mi się że uwierzą na słowo, lecz gdy przyjdzie do wypłaty
    > odszkodowania mogą sobie po marudzić i sprawdzić co nie co.

    I bardzo dobrze.

    --
    ignorance is bliss

  • 9. Data: 2010-07-26 09:45:41
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@k...pl>

    Użytkownik "...:::Tomek:::..." <t...@N...space.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > po człowieku (PESEL)? Czy w takim wypadku istnieje ryzyko, że wezmą
    > wypadek z poprzednim autem pod uwagę i naliczą wyższą składkę?

    Sprawa wygląda bardzo prosto. Nie zgłaszasz, płacisz mniejszą składkę. Ktoś
    kradnie auto, wali się na nie lawina, pijak rozpieprza auto i zwiewa... a TU
    stiwrdza, że miałeś kolizję, o której im nie powiedziałeś, co oznacza
    zatajenie prawdy i uniemożliwienie właściwego oszacowania wysokości
    składki - i w związku z tym nie wypłaca odszkodowania.

    --
    Yogi(n)

  • 10. Data: 2010-07-26 11:18:46

    Yogi(n) wrote:
> [...]
    > powiedziałeś, co oznacza zatajenie prawdy i uniemożliwienie
    > właściwego oszacowania wysokości składki - i w związku z tym nie wypłaca

    Ale przeczytałeś dokładnie mojego posta i pytania w nim zawarte?

    Tomek