  • 1. Data: 2010-07-25 18:56:56
    Temat: Rosnąca temperatura silnika
    Od: Hautameki <h...@g...com>

    Witam

    W pewnym momencie jazdy zauważyłem, że temperatura silnika zaczyna
    niepokojąco rosnąć. Przyczyną był wyciek płynu chłodniczego z węża
    prowadzącego do silnika. Układ uszczelniłem, zalałem płyn w
    zbiorniczku wyrównawczym na max, niby wszystko ok.

    Po pełnym rozgrzaniu silnika na postoju temperatura nadal rośnie. Co
    może być przyczyną?
    Auto - honda civic hatch. z 1995r
    Zaznaczam, że nigdy nie miałem podobnych problemów, nawet po bardzo
    ostrej jeździe wskazówka temperatury silnika stała nieruchomo w
    miejscu.

  • 2. Data: 2010-07-25 19:25:06
    Temat: Re: Rosnąca temperatura silnika
    Od: DoQ <p...@g...com>

    Hautameki pisze:
> [...]
    > prowadzącego do silnika. Układ uszczelniłem, zalałem płyn w
    > zbiorniczku wyrównawczym na max, niby wszystko ok.

    A nie masz korka w chlodnicy w tym civicu?

    Pozdrawiam
    Pawel

  • 3. Data: 2010-07-25 19:27:34
    Od: Hautameki <h...@g...com>

    On 25 Lip, 19:25, DoQ <p...@g...com> wrote:

    > A nie masz korka w chlodnicy w tym civicu?
    >
    > Pozdrawiam
    > Pawel

    mam, co sugerujesz?

  • 4. Data: 2010-07-25 19:28:44
    Od: DoQ <p...@g...com>

    Hautameki pisze:

    > mam, co sugerujesz?

    Nalac plyn do chlodnicy?

    Pozdrawiam
    Pawel

  • 5. Data: 2010-07-25 19:51:59
    Od: "Mario" <m...@g...pl>

    > Po pełnym rozgrzaniu silnika na postoju temperatura nadal rośnie.

    wentylator sie zalacza? ile ma biegow i czy wlaczaja sie kolejno oba?

    pzdr

  • 6. Data: 2010-07-25 21:27:06
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Hautameki pisze:
> [...]
    > prowadzącego do silnika. Układ uszczelniłem, zalałem płyn w
    > zbiorniczku wyrównawczym na max, niby wszystko ok.

    Mógł sie układ zapowietrzyć.
    Trzeba znaleźć odpowietrzniki i odpowietrzyć go teraz.

  • 7. Data: 2010-07-25 23:37:13
    Od: Olek <alexhawk@usuntentekst_onet.pl>

    On 2010-07-25 18:56, Hautameki wrote:

    > Po pełnym rozgrzaniu silnika na postoju temperatura nadal rośnie. Co
    > może być przyczyną?

    zapowietrzenie układu

  • 8. Data: 2010-07-26 10:30:23
    Od: " Wmak" <w...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Olek <alexhawk@usuntentekst_onet.pl> napisał(a):

    > zapowietrzenie układu

    Nic dziwnego, jeśli nie dolał płynu do chłodnicy.
    W układach, gdzie na chłodnicy jest korek trzeba najpierw tamtędy napełnić
    chłodnicę a potem uzupełnić w zbiorniczku - po kilkukrotnym
    nagrzaniu/ostygnięciu.

  • 9. Data: 2010-07-28 09:33:36
    Od: Hautameki <h...@g...com>

    On 26 Lip, 10:30, " Wmak" <w...@g...SKASUJ-TO.pl> wrote:

> [...]
    > W układach, gdzie na chłodnicy jest korek trzeba najpierw tamtędy napełnić
    > chłodnicę a potem uzupełnić w zbiorniczku - po kilkukrotnym

    tak było

  • 10. Data: 2010-07-28 13:32:46
    Od: TM <t...@o...pl>

    On Sun, 25 Jul 2010 09:56:56 -0700 (PDT)
    Hautameki <h...@g...com> wrote:

> [...]
    > Zaznaczam, że nigdy nie miałem podobnych problemów, nawet po bardzo
    > ostrej jeździe wskazówka temperatury silnika stała nieruchomo w

    Dwa razy takie cos mialem (Civic 2000r, 1.4 90KM). Pierwszy razem
    padla uszczelka pod glowica, po dluzszej trasie jak sie zatrzymywalem
    wzrastala temp silnika, wystarczylo przelac zawartosc
    zbiorniczka chlodnicy do chlodnicy i przez jakis czas by spokoj ..
    potem ponownie zbieralo sie w zbiorniczku. Po wizycie w warsztacie
    okazalo sie ze padla uszczelka pod glowca.
    Drugi raz niedawno .. myslalem ze znow sie to stalo, na szczescie
    tym razem cos z elektronika bylo, wariowal czujnik temp. 90zl w
    warsztacie i jak reka odjal.

    --
    TM