  • 181. Data: 2009-01-10 22:35:04
    Temat: Re: Uh....! Ale megazoom!
    Od: Nazgul <...@v...pl>

    d'plus pisze:
    > na sylwestrze poprosiłem znajomych żeby mi zrobili lustrzanką zdjęcie ze
    > stałką; strasznie mnie męczył widok jak na siłę kręcą pierścieniem
    > focusu i tym samym śrubokrętem w aparacie :/

    Pozwoliłeś? :o

  • 182. Data: 2009-01-10 23:36:36
    Od: Bogdan Blaszczak <b...@U...wprost.pl>

    Mateusz Ludwin pisze:
    > Bogdan Blaszczak rzecze:

    > Więcej jednak:
    >
    > http://www.tchibo.pl/is-bin/INTERSHOP.enfinity/eCS/S
    tore/pl/-/PLN/TdPlDisplayProductInformation-Start;si
    d=TiRNHgPYbZdNH0rtBmdHegBGHo8vcbTv2b4=?ProductSKU=00
    15716

    Tu masz jeszcze pare Aristo przecenionych, też na tej Ecie
    http://www.sklep.chronoline.pl/index.php?cPath=26_75

    --
    BlaTek
    mail(atob(rot13('LzkuqTIeDTWfLHejnl5wol51nj=='.repla

  • 183. Data: 2009-01-11 18:36:42
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-01-10 12:18:18 +0100, Bogdan Blaszczak
    <b...@U...wprost.pl> said:

    > Ofkoz, jednak jakby nie patrzeć, te 500 złociszy dla zegareczka na
    > ecie, to jest troszke mało. Musieli mocno przyoszczędzić na materiałach.

    I to jest bardzo błędne myślenie. Koszty wytworzenia takiego zegarka,
    zakładając że cena mechanizmu w hurcie to dajmy na to ze 100 dolców,
    myślę że będzie się kształtował w okolicach góra 150 dolców. Z
    niewielkimi odchyłkami na materiały zewnętrzne, zależnymi od napisu -
    czy to Tchibo za 800 zł, czy Tissot za 1500 zł, czy Omega za 10k zł
    (załóżmy, że wszystkie bez dodatków kruszców, skóry aligatora itepe).
    Niewielkimi - na poziomie kilkunastu dolców.
    Z tymi cenami trochę podobnie jak z samochodami - kiedyś widziałem
    takie fajne wyliczenie dla VW Gofa. Koszt wyprodukowania ~15-20k zł
    (materiał, praca ludzi, koszt hali itepe). Cena sprzedaży ~70k zł. Cena
    kupienia tego samego samochodu w serwisie, w częściach: ~250k zł.
    Dlatego nie można na podstawie cen serwisowych wyciągać żadnych daleko
    idących wniosków.
    Po drugie, zegarki w większości to dobra luksusowe, forma biżuterii czy
    może bardziej adekwatnie - ciuchów - gdzie nie koszt wytworzenia
    kształtuje ostateczną cenę, ale logo producenta i pozycjonowanie.
    Szczerze polecam wycieczkę do jakiegoś salonu ekskluzywnych dodatków,
    gdzie kawałek pogiętego pręta i plastiku z wkładem na żarówkę (koszt
    wytworzenia na poziomie parunastu dolców w masowej produkcji) potrafi
    kosztować parę tysięcy złotych.

    de Fresz

  • 184. Data: 2009-01-11 21:27:55
    Od: Bogdan Blaszczak <b...@U...wprost.pl>

    de Fresz pisze:
> [...]
    > (załóżmy, że wszystkie bez dodatków kruszców, skóry aligatora itepe).
    > Niewielkimi - na poziomie kilkunastu dolców.

    No toś wynalazł żyłę złota. Zamawiaj ety i rób zegarki. To bardziej
    opłacalne niż handel narkotykami. A małe manufakturki są cenione,
    popatrz na Polporę. Tylko oni robią za jakieś chore pieniądze, a Ty
    będziesz sprzedawał po 500 ;)

  • 185. Data: 2009-01-12 06:16:04
    Od: Cezary Grądys <c...@c...com>

    de Fresz pisze:

> [...]
    > gdzie kawałek pogiętego pręta i plastiku z wkładem na żarówkę (koszt
    > wytworzenia na poziomie parunastu dolców w masowej produkcji) potrafi

    Ale to raczej nie może być masowa produkcja, ani nawet wielkoseryjna.
    Inaczej ten sam pogięty pręt byłby również dostępny za parę zł w
    Biedronce czy innym supermarkecie. A tak nie może być w takim przypadku,
    klient by nie zaakceptował. Musi to być rzadko spotykany wyrób, żeby
    mógł trzymać taką cenę. Choć oczywiście marża jest tam kilkaset procent,
    co do tego nie ma wątpliwości.

    --

    Cezary Grądys <c...@c...com>