  • 91. Data: 2009-01-06 14:44:03
    Temat: Re: Uh....! Ale megazoom!
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    ...::QRT::... wrote:

    > W zasadzie nigdy nie miałem zegarka. To znaczy na komunie dostałem ale dość
    > szybko cygan mi ukradł.
    > Jesli z tymi zegarkami to coś podobnego do piór wiecznych to może rozumiem
    > :)

    Zegarek mechaniczny jest fajny, bo jest mechaniczny. To coś jak M42.

  • 92. Data: 2009-01-06 15:08:06
    Od: Bogdan Blaszczak <b...@U...wprost.pl>

    Mateusz Ludwin pisze:

    > Zegarek mechaniczny jest fajny, bo jest mechaniczny. To coś jak M42.

    Zegarek mechaniczny to jest jedyne urządzenie, które mam, i które na
    pewno mnie przeżyje. Pozostałe nowoczesne badziewie, które posiadam,
    samochód, sprzęt RTV, sprzęt komputerowy, fotograficzny, komórki, gps-y
    i inne sresy esyfloresy ulegną samoczynnej biodegradacji w ciągu kilku,
    może niektóre kilkunastu najbliższych lat.
    I to jest właśnie fajne, bo w dzisiejszych czasach już niewiele robi się
    takich rzeczy, które z założenia mają służyć przez 20, 50 czy 100 lat.

    --
    BlaTek
    mail(atob(rot13('LzkuqTIeDTWfLHejnl5wol51nj=='.repla

  • 93. Data: 2009-01-06 15:34:58
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Mon, 05 Jan 2009 19:10:26 +0100, Jan Rudziński wrote:
    [czajniki elektryczne]
    > Nie strasz, takie po 30 zł, co kupuję na wiosnę i jesienią wyrzucam, bo
    > wyłącznik przestaje się włączać albo wyłączać?

    Ta taktyka ma jeden powazny feler: po pol roku, gdy woda z taniego
    czajnika przestaje juz zalatywac tanim plastikiem (fuuj!), czajnik się
    psuje i mozna sobie juz kupic nowy... z ktorego woda znow obrzydliwie
    przesiaka tym paskudztwem. :/
    Dla czajnika na budowe -- ok, do domu jednak wole wydac wiecej i
    zapomniec jak smakuje tani chinski plastik :-)

    pozdrawiam,
    --
    Michał

    wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

  • 94. Data: 2009-01-06 15:59:55
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    kamil pisze:
    > Przerzuc sie na pl.rec.samochody.

    A fuj! ;)

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 95. Data: 2009-01-06 16:57:27
    Od: m...@a...net.pl

    >w armii mieli koty miały jeszcze jeden sposób żeby szybko trepowi herbate
    >zgrzać... podobno jak się pociera szklankę jakąś szmatką to znacznie sie
    >przyspiesza gotowanie

    Taaa... bo tarcie sie zamienia w cieplo.
    ;-)

    Rozwala mnie doslownie instrukcja przyrzadzania kisielu firmy Winiary.
    "Mieszajac doprowadzic do wrzenia" napisali.
    Pieronscy optymisci, nonono...

    >(w szklance są podłączone żyletki żeby nie było że tylko od tarcia)

    Po prawdzie to rysunek na opakowaniu kisielu tez sugerowal ze to nie
    jest jedyne zrodlo ciepla, ale opis... - jak wyzej.
    :-)

    Michal

  • 96. Data: 2009-01-06 17:39:46
    Od: "p47" <p...@b...wp.pl>

    Użytkownik "Cezary Grądys" <c...@c...com> napisał w wiadomości

    > Był taki zegarek naręczny z 2 kwarcami dla kompensacji niestabilności
    > temperaturowej. Odchyłka 2 s /rok. W sklepie widziałem go za 4000 zł
    > jakieś 10 lat temu. W sumie cena średnia jak na ten sklep była.

    Można kupić taniej, metody kompensacji zreszta są bardzo pomysłowe i
    gwarantują odchyłkenie większa niż 15 sek/rok, co absolulutnie nie znaczy,
    ze zegarek nie mógłby chodzic z dokładnością 2 sek/rok.
    Co ciekawe, zależec to w jakims stopniu może od tego, ile czasu spedzi on na
    reku właściciela, bo konstruktorzy przy projektowaniu robią odpowiednie
    załozenia.

    > Bywają też synchronizowane radiowo. Naręczne to pewnie nieczęsto, ale taki
    > budzik mam.

    Są naręczne, np Junghansa, Citizena, ze wymienię te chyba najpopularniejsze.
    I wcale nie są ani specjalnie kosztowne, ani luksusowe. A dokładność? -1
    sek/ milion lat, tj taka , jak wzorca opartego na zegarze atomowym . W
    Europie takim wzorcem najczęściej wykorzystywanym jest nadajnik we
    Frankfurcie.

    (..)
    > W 1 pracy to z szefem nawet kondensator ceramiczny pilnikiem
    > korygowaliśmy, żeby dobrać pojemność :)

    hardcore!!;-))

    p47

  • 97. Data: 2009-01-06 17:43:22
    Od: "p47" <p...@b...wp.pl>

    Użytkownik "Mateusz Ludwin" <n...@s...org> napisał w wiadomości

    > To jest najniższa półka cenowa.
    > --

    Zdecydowanie nie!!!
    To jest popularna, srednia pólka cenowa. Ot. taki Opel Astra;-)) Zegarek
    jest b. przyzwoity i absolutnie wart zakupu.

    p47

  • 98. Data: 2009-01-06 17:47:28
    Od: "p47" <p...@b...wp.pl>

    Użytkownik "Bogdan Blaszczak" <b...@U...wprost.pl> napisał
    w wiadomości news:gjvc6q$vbq$1@news.dialog.net.pl...

    > Pisz "Le Locle". Nazwa miasta:
    > http://tinyurl.com/lelocle

    Wiem, byłem, fabrykę zwiedzałem;-))

    p47

  • 99. Data: 2009-01-06 17:56:24
    Od: l...@l...localdomain

    W poście <gjtkcv$hrr$1@inews.gazeta.pl>,
    JA nabazgrał:
    > A teraz zobacz, jak łatwo o krotność.
    > Mamy optykę 36-624 zum x17.
    > Teraz robimy 26-624 i mamy zum x24
    > I wszyscy się cieszą bo mogą przybliżyć 24 razy. I jaki przyrost krotności.
    >:)

    ,,Poszerzyć'' i ,,łatwo'' w jednym zdaniu? O_o

    --
    2 * linux/kernel/panic.c
    144 for ( ; ; )

  • 100. Data: 2009-01-06 18:01:11
    Od: "p47" <p...@b...wp.pl>

    Użytkownik ""Paweł W."" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wskazuje minuty. Niestety nie zauważyłem, aby wskazówka się przesuwała.
    > Pewnie uszkodzona. Poza tym, po włączeniu stopera, po paru minutach i tak
    > się zatrzymuje. Czy to normalne zachowanie, czy nie? (moje pytanie wynika
    > z kompletnej niewiedzy odnośnie takich skomplikowanych zegarków, a nie z
    > potrzeby używania)
    > - i jeszcze jedna kwestia - dookoła dużego cyferblatu mam jakby kompas,
    > który mogę obracać tylko w lewo(przeciwnie do ruchu wskazówek zegara). Do
    > czego i jak się go używa ???
    >
    > (Z góry przepraszam za słabą jakość zdjęcia)
    .html

    Zdjęcie, szczególnie jak na tę grupę;-)) faktycznie nie wzorcowe;-))

    Zegarek jest uszkodzony, skoro wskazówka nie rusza się. Na tyle, na ile moge
    z tego kiepskie gozdjęcia zorientowac się to zapewne wyrob, ktory
    (niestarannnie) żółte raczki zrobiły. Istnieje jednak (MSZ b. małe)
    prawdopodobienstwo, ze się mylę,- idż więc do zegarmistrza, niech zerknie.
    Jesli 'chińczyk" jak przypuszczam, to najprawdopodobniej naprawa
    nieopłacalna.
    Ruchomy pierściewń słuzyć może do wielu celów, np. do ustalania czasu w
    różnych strefach czasowych a nawet jako suwak dla obliczeń nawigacyjnych.
    Ma wówczas odpowiednie napisy i funkcje.
    Najpewniej jednak, jesli są na nim liczby od 0 do 60 (nie moge odcyfrowac,
    co na nim sa za napisy) i kreci sie w lewo to słuzy do szybkiego ustalania
    czasu, jaki upłynął od jego ustawienia. Jesli bowiem ustawisz pierscień tak,
    by jego 0 było na połozeniu wskazówki minutowej to potem wskazówka minutowa
    pokazywac będzie na pierścieniu, ile minut minęło od tego momentu.
    To jest przydatne np. w nurkowaniu, gdy trzeba monitorowac zuzycie tlenu.

    p47