  • 1. Data: 2010-06-24 13:35:55
    Temat: Układ wejściowy z transoptorem
    Od: dq <d...@p...fm>

    Witam
    Potrzebuję zrobić izolowany obwód wejściowy z transoptorem, wykrywający
    pojawienie się/zniknięcie napięcia na linii. Wartość poprawnego napięcia
    może zawierać się w granicach od 10 do 30 V, napięcie zarówno stałe jak
    i zmienne. Dobrze też, by obwód wejściowy nie pobierał więcej jak kilka
    mA prądu.

    Niestety proste rozwiązania z mostkiem prostowniczym, rezystorem
    szeregowym na wejściu i diodą Zenera nie zdają egzaminu. Przewody
    doprowadzające mogą być długie a w ich okolicach pojawiają się spore
    zakłócenia. Powoduje to fałszywe alarmy mimo softwarowego wycinania
    impulsów o czasie trwania poniżej kilkudziesięciu ms.

    Niestety nie bardzo jest możliwość potestowania różnych rozwiązań z
    uwagi na utrudniony dostęp do miejsca docelowego a także z powodu
    sporadyczności występowania zakłóceń. W związku z tym moje pytanie jak
    fachowo powinno to być zrobione?

  • 2. Data: 2010-06-24 15:03:15
    Temat: Re: Układ wejściowy z transoptorem
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 24.06.2010 15:35, schrieb dq:
> [...]
    > uwagi na utrudniony dostęp do miejsca docelowego a także z powodu
    > sporadyczności występowania zakłóceń. W związku z tym moje pytanie jak

    weź do tego celu transoptor na napięcie zmienne (z dwoma diodami LED
    przeciwsobnymi). Daj na wejście filtr, coby zakłócenia wykluczyć.
    Opornik szeregowy taki, aby to 10V zmiennego jeszcze się załapało.

    Waldek