  • 1. Data: 2010-06-24 12:00:28
    Temat: Tranzystory starej generacji
    Od: "Longin Szatkowski" <l...@o...pl>

    Witam.
    Mam pytanie do elektroników starszej daty.
    Jak rozpoznać elektrody tranzystora germanowego z początku lat 70, TG5. Na
    metalowej jego obudowie znajduje się odchylone uszko i w stosunku do
    położenia tego uszka która elektroda jest Bazą, która Emiterem a która
    Kolektorem, oraz rozróżnienie elektrod tranzystora TG50. Wiem, że w tym
    ostatnim Baza jest wyprowadzona na obudowę.
    Pozdrawiam.
    L.S.

  • 2. Data: 2010-06-24 12:08:12
    Temat: Re: Tranzystory starej generacji
    Od: "William Bonawentura" <n...@i...pl>

    Użytkownik "Longin Szatkowski" <l...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Kolektorem, oraz rozróżnienie elektrod tranzystora TG50. Wiem, że w tym
    > ostatnim Baza jest wyprowadzona na obudowę.

    Ząbek to emier. Baza jest symetrycznie do pozostałych.

  • 3. Data: 2010-06-24 12:18:12
    Od: "m" <...@n...pq>

    Użytkownik "Longin Szatkowski" <l...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Jak rozpoznać elektrody tranzystora germanowego z początku lat 70, TG5. Na

    http://tinyurl.com/34q8f9j

    Jak we "wzorcowym" BC107: po kolei E,B,C
    http://www.datasheetcatalog.com/datasheets_pdf/T/G/5
    /TG5.shtml
    http://www.datasheetcatalog.com/datasheets_pdf/T/G/5
    /0/TG50.shtml

    Na obudowie nie jest baza, co najwyżej kolektor

  • 4. Data: 2010-06-24 12:19:56
    Od: "Andrzej" <d...@o...pl>

> [...]
    > Kolektorem, oraz rozróżnienie elektrod tranzystora TG50. Wiem, że w tym
    > ostatnim Baza jest wyprowadzona na obudowę.
    http://tubedevices.com/alek/polprzewodniki/tg5/tg5.h
    tm

  • 5. Data: 2010-06-24 12:27:37
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Longin Szatkowski ma pytanie do elektroników starszej daty:

> [...]
    > Na metalowej jego obudowie znajduje się odchylone uszko i w stosunku do
    > położenia tego uszka która elektroda jest Bazą, która Emiterem a która

    Ten wystający dzyndzel wskazuje emiter. Baza jest w środku. Tak samo
    jak w nowszych krzemowych tranzystorach.

    > oraz rozróżnienie elektrod tranzystora TG50. Wiem, że w tym ostatnim
    > Baza jest wyprowadzona na obudowę.

    Tak samo jak z TG5. Zarówno TG5 jak i TG50 były montowane w różnych
    obudowach. Nowsze, to te opisane wyżej. W starszych nie było żadnych
    trwałych oznaczeń, a kolektor wyróżniony był czerwoną kropka (chyba
    że produkcja ponadplanowa przed 22 Lipca i zabrakło czerwonej farby,
    wtedy kolor mógł być inny).

    --
    Jarek

  • 6. Data: 2010-06-24 12:28:12
    Od: "entroper" <entroper-pocztaonetpeel>

    Użytkownik "Longin Szatkowski" <l...@o...pl> napisał w wiadomości

    > oraz rozróżnienie elektrod tranzystora TG50. Wiem, że w tym
    > ostatnim Baza jest wyprowadzona na obudowę.

    na pewno? Kojarzę, że w starych radzieckich germanowcach (chyba serii "P")
    baza była na obudowie ale w TG50 chyba było już "normalnie". Zapytaj na
    elektrodzie w dziale retro, siedzi tam kilku dziadków, którzy Ci wszystko
    powiedzą na ten temat :)

    e.

  • 7. Data: 2010-06-24 12:52:42
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 24.06.2010 14:28, schrieb entroper:
> [...]
    > baza była na obudowie ale w TG50 chyba było już "normalnie". Zapytaj na
    > elektrodzie w dziale retro, siedzi tam kilku dziadków, którzy Ci wszystko

    Były chyba różne. Te, co mi się w szufladzie pałętają mają odizolowaną
    czapeczkę, z dołu są zalane tworzywem. Mają standardowy "trójkącik"
    c-b-e (od lewa do prawa), przy emiterze ząbek. TG5 tak samo. Stare TG5,
    jak i TG3, TG3A, TG3F mają trzy nóżki obok siebie, też C-B-E, przy E
    kropka. Obudowa w kolorze wyrzyganego szpinaku.

    Waldek

  • 8. Data: 2010-06-24 12:54:27
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello m,

    Thursday, June 24, 2010, 2:18:12 PM, you wrote:

> [...]

    > http://www.datasheetcatalog.com/datasheets_pdf/T/G/5
    /0/TG50.shtml

    > Na obudowie nie jest baza, co najwyżej kolektor

    W TG37-40 (o ile mnie skleroza nie myli, to była seria "w.cz.") mogła być baza...

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 9. Data: 2010-06-24 13:08:52
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Waldemar Krzok napisał:

    > Były chyba różne. Te, co mi się w szufladzie pałętają mają odizolowaną
    > czapeczkę, z dołu są zalane tworzywem.

    A nie szkliwem?

    > Mają standardowy "trójkącik" c-b-e (od lewa do prawa), przy emiterze
    > ząbek. TG5 tak samo. Stare TG5, jak i TG3, TG3A, TG3F mają trzy nóżki
    > obok siebie, też C-B-E, przy E kropka.

    TG50 też były w takiej obudowie. Z technologicznych względów baza na
    obudowe miała sens (towarzysze radzieccy tak robili), ale bywały też
    konstrukcje mocowania struktury wewnątrz obudowy, które pozwalały na
    odizolowanie bazy od kapturka (to chyba dla mniejszej podatności na
    zakłócenia). Czy TG50 miał odizolowaną bazę, tego dokładnie nie
    pamiętam.

    > Obudowa w kolorze wyrzyganego szpinaku.

    Ja zawsze spotykałem takie w jasnym kolorze liści tulipanowych (szpinaku
    po wyrzyganiu nigdy nie widziałem, może to ten sam kolor).

    --
    Jarek

  • 10. Data: 2010-06-24 13:12:32
    Od: "Desoft" <D...@i...pl>

> [...]
    > (od lewa do prawa), przy emiterze ząbek. TG5 tak samo. Stare TG5, jak i
    > TG3, TG3A, TG3F mają trzy nóżki obok siebie, też C-B-E, przy E kropka.

    Omomierzem się nie da zmierzyć?

    --
    Desoft