  • 1. Data: 2003-06-25 17:51:02
    Temat: Umowa podpisywana poza lokalem - 10 dni?
    Od: Piotr Krukowiecki <p...@D...ii.uj.edu.pl>

    Witam,

    jakis czas temu czytalem artykul o podpisywaniu umow.
    Bylo tam napisane, ze w przypadku podpisywaniu umow poza lokalem (nie
    pamietam dokladnej definicji) mozna bylo w ciagu 10 dni (albo cos kolo
    tego) rozwiazac umowe i dostac z powrotem zaplacone pieniadze.

    Interesuje mnie, czy moge zastosowac ten przepis w przypadku gdy
    przychodza do mnie do domu ludzie od ISP, montuja antene, podpisuje z
    nimi umowe (i pewnie od razu place im pieniadze). Rozumiem, ze w
    przypadku rozwiazania umowy powinienem dostac zwrot oplaty instalacyjnej
    (glownie koszt karty radiowej) i wplaconej oplaty abonamentowej?

    Nie zebym planowal stosowac, ale dobrze byloby wiedziec.
    Moze powinienem sie zwrocic z tym na pl.soc.prawo?

    --
    Piotrek (@ ~) | Odpowiadajac usun
    Cvbge@irc | DELETE

  • 2. Data: 2003-06-26 10:14:54
    Temat: Re: Umowa podpisywana poza lokalem - 10 dni?
    Od: Andrzej Bursztynski <_...@p...pl>

    Piotr Krukowiecki wrote:
> [...]
    > pamietam dokladnej definicji) mozna bylo w ciagu 10 dni (albo cos kolo
    > tego) rozwiazac umowe i dostac z powrotem zaplacone pieniadze.

    mówi o tym ustawa, która ma w nazwie "materiały niebezpieczne" -)

> [...]
    > przypadku rozwiazania umowy powinienem dostac zwrot oplaty instalacyjnej
    > (glownie koszt karty radiowej) i wplaconej oplaty abonamentowej?

    Wydaje mi się, że ISP reguluje ustawa o łączności a nie konsumencka
    (wspomniana wyżej).

    > Nie zebym planowal stosowac, ale dobrze byloby wiedziec.
    > Moze powinienem sie zwrocic z tym na pl.soc.prawo?
    Zapytaj i daj nam znać jak uzyskać konstystentną odpowiedź.

    --
    Andrzej Bursztynski, My personal opinions are just mine
    -crossout underlines and replace with first 3 letters of my first name-

  • 3. Data: 2003-06-27 19:09:16
    Od: Wojciech Strzelecki <f...@m...put.poznan.pl>

    On Wed, 25 Jun 2003, Piotr Krukowiecki wrote:
> [...]
    > pamietam dokladnej definicji) mozna bylo w ciagu 10 dni (albo cos kolo
    > tego) rozwiazac umowe i dostac z powrotem zaplacone pieniadze.

    Z tego co pamietam, to ten zapis dotyczy
    "sprzedazy poza siedziba firmy sprzedajacej"
    i zwykle ma zastosowanie do sprzedazy jakiejs "rzeczy".
    Czy podchodzi pod to umowa/usluga ??? smiem watpic, ale ...
    Zapytaj na pl.soc.prawo

    --
    Wojtek