  • 1. Data: 2003-06-23 12:09:06
    Temat: reklamacje w tepsie
    Od: Darek <d...@n...waw.pl>

    Witam
    czy ktos moze opisac jak wyglada w chwili obecnej rozpatrywanie
    reklamacji przez tepse ?
    Sytuacja wyglada tak:
    Lacze 1,5 Mbps dzialalo sobie ladnie. jakies 3 tygodnie wstecz padlo i
    wstalo na polowe tego. Provider wyslal reklamacje do tepsy gdyz on
    zadnych ograniczen nie wprowadzil i teoretycznie nie ma zadnych
    ograniczen na laczu, mimo to od tej pory siec dziala na 760 Kbps.
    Ja osobiscie podejrzewam iz tepsa dorzucila mi jakiegos "sasiada" na
    kabel i stad moj pech.

    Pozdrawiam
    Darek

  • 2. Data: 2003-06-23 20:32:13
    Temat: Re: reklamacje w tepsie
    Od: User Vatazhka <v...@l...localdomain>

    Darek wrote:
    > Ja osobiscie podejrzewam iz tepsa dorzucila mi jakiegos "sasiada" na
    > kabel i stad moj pech.

    Każą ci kupić CIR. Jak ulegniesz i kupisz, każą pewnie dokupić
    "certyfikat". Rozglądnij się za innym, _poważnym_ ISP (będzie trudno, a
    nawet bardzo trudno).

  • 3. Data: 2003-06-24 11:40:08
    Od: "Marcin Kuczera" <m...@p...rybnik.pl>

> [...]
    > ograniczen na laczu, mimo to od tej pory siec dziala na 760 Kbps.
    > Ja osobiscie podejrzewam iz tepsa dorzucila mi jakiegos "sasiada" na

    rozumiem ze masz na myśli dzierzawione łącze miedziane o do jakiegoś
    operatora.
    I rozumiem ze masz na tym łączu modemy automatycznie negocjujące prędkość.

    Otórz problemów moze być kilka:
    - coś sie zwaliło po drodze na jakimś krosie
    - dołożyli jakiś tłumik delikatny
    - dołożyli jakąś transmisje do tej samej czwórki kablowej
    - poleciał bezpiecznik na centrali i szkodzi.
    - zrobił sie gdzieś jakiś bridged tap (kawalek linii długiej dołaczonej
    równolegle do łącza zakonczony przerwą)

    Co mozesz zrobić ? Najlepiej zacząć od grzecznej rozmowy z kierownikiem
    działu napraw. Jego tak naprawde nie interesuje czy w umowie (zreszta
    niezgodnie z prawem) masz 128kbit czy 1Mbit, poprostu powiedz mu ze coś się
    popsuło i bylo by milo gdyby ktoś w ramach wolnych mocy produkcyjnych
    przeszedł sie podobijać krosy. Spytaj też czy czegoś nie załozyli na linii
    przez przypadek :), ewentualnie niech usunie bezpieczniki i wstawi zamiast
    nich "zielone zwory".
    W bridged tapy nie wierze bo to by musiał jakis debil przez przypadek
    zrobić.
    Ewentualnie zagadaj zeby puscili Cie inną parą.

    Tyle przemyśleń, ale pamietaj, oficjalnie NIC nie zalatwisz, wszystko musisz
    z konkretnymi ludzmi i tym bardziej nie managerami.

    Marcin

  • 4. Data: 2003-06-25 06:20:27
    Od: Darek <d...@n...waw.pl>

> [...]
    >
    > Tyle przemyśleń, ale pamietaj, oficjalnie NIC nie zalatwisz, wszystko musisz
    > z konkretnymi ludzmi i tym bardziej nie managerami.

    heh dowiedzialem sie ze po 2 tyg. lezenia, zgloszenie poszlo wczoraj do
    dzialu sieci(?). ciekawe ile teraz tam beda robic to. na pytanie czy
    mozna jakos tam bezposrednio sie pytac, w tepsie powiedzieli ze nie da
    sie i zeby dzwonic do jakiegos pionu klienta (na szczescie mam telefon).
    ogolnie paranoja.

    Darek

  • 5. Data: 2003-06-25 11:38:33
    Od: "Marcin Kuczera" <m...@n...poczta.rybnik.pl>

> [...]
    > mozna jakos tam bezposrednio sie pytac, w tepsie powiedzieli ze nie da
    > sie i zeby dzwonic do jakiegos pionu klienta (na szczescie mam telefon).

    u mnie 9224, biuro badań, a tam prosić z kierownikiem.
    No i od razu wyjasnij ze dzwonisz bo juz ręce załamujesz bo w BOK nie mają
    pojecia o co chodzi :)

    Marcin

  • 6. Data: 2003-06-25 17:24:58
    Od: Darek Sionek <d...@N...waw.pl.komrel.net>

    > u mnie 9224, biuro badań, a tam prosić z kierownikiem.
    > No i od razu wyjasnij ze dzwonisz bo juz ręce załamujesz bo w BOK nie mają
    > pojecia o co chodzi :)
    >
    > Marcin

    heh dzis okazalo sie ze zrobili pomiary lacza !
    ale ale co tak szybko ?
    po prostu sprawdzili to zdalnie, czyli to co mozna zrobic bez wysylania
    reklamacji a na zwykly telefon niemalze.
    Na haslo sprawdzenie lacza na poszczegolnych etapach (tzn. miedzy
    centralami i miedzy moja lokalizacja a centrala) rozlozyli rece ze sa w
    fazie reorganizacji i chyba nie ma kto tego zrobic. rece opadaja.
    provider robi co moze ale moloch tepsa jest nie do ruszenia.

    ratunku !

    chyba zaczne zastanawiac sie nad radiem.

    Darek Sionek
    d...@N...glinki.waw.pl
    "Signoff: tu ludzie maja tendencje do pisania bzdur w signoffach :P"
    chyba wiesz co trzeba usunac z adresu ?