  • 11. Data: 2002-06-13 15:34:35
    Temat: Re: Uprawnienia do ping-u?
    Od: Paweł Małachowski <p...@u...3lo.lublin.pl>

    On Thu, 13 Jun 2002, Tomasz 'BloodMan' Tomkowiak wrote:

    > Nie zgodzę się. Czasy mamy jakie mamy - jak uweźmie się na Ciebie
    > jakiś debil z zabawkami, to nie zostaje Ci nic innego jak wyciąć
    > ICMP...

    LOL, myślisz, że tylko na ICMP są zabawki? I że wycięcie ICMP
    rozwiąże problem?

    Sensowne rozwiązanie to ograniczenie pingflooda.
    # ping -f localhost
    PING localhost (127.0.0.1): 56 data bytes
    ................................^C
    --- localhost ping statistics ---
    232 packets transmitted, 200 packets received, 13% packet loss
    round-trip min/avg/max/stddev = 0.019/0.020/0.074/0.005 ms

    > Zresztą admini co większych shellowni oraz ircserwerów
    > to potwierdzą... (zapewne...)

    # ping irc.lublin.pl
    PING irc.lublin.pl (212.182.63.110): 56 data bytes
    64 bytes from 212.182.63.110: icmp_seq=0 ttl=253 time=2.234 ms
    64 bytes from 212.182.63.110: icmp_seq=1 ttl=253 time=1.719 ms
    64 bytes from 212.182.63.110: icmp_seq=2 ttl=253 time=2.096 ms
    64 bytes from 212.182.63.110: icmp_seq=3 ttl=253 time=2.305 ms
    ^C
    --- irc.lublin.pl ping statistics ---
    4 packets transmitted, 4 packets received, 0% packet loss
    round-trip min/avg/max/stddev = 1.719/2.089/2.305/0.226 ms

    Aczkolwiek wycięcie odpowiadania na żądanie ECHA w przypadku
    serwerów IRC lub serwerów gier on-line wydaje mi się słuszne.
    Tylko że nie o to chodziło w tym wątku.

    > Co nader często wychodzi ich klientom po prostu na zdrowie... (j/w).

    Wypadałoby zapytać klienta, czy sobie tego życzy.
    W tym wypadku ewidentnie widać, że chodziło o ukrycie słabych
    przebiegów czasowych przed dociekliwym klientem. Żenujące.

    --
    { Paweł Małachowski; PM110-RIPE; pawmal#freebsd,lublin,pl }
    { ,,Unia broni, Unia radzi, Unia nigdy Cię nie zdradzi'' }

  • 12. Data: 2002-06-14 10:26:46
    Od: Pawel Bernat <a...@a...flynet.pl>

    Tomasz 'BloodMan' Tomkowiak <B...@t...one.pl> wrote:
    > Tak, chociaż bardzo możliwe, że zrobił to z innych powodów:
    > Na przykład aby się odechwiewało (z powodu braku odpowiedzi) pingowania;
    > są zablokowane pongi z (chyba) wszystkich polskich serwerów IRCNetu.
    > Ja (serv) też nie odpowiadam.
    Poraża mnie Twój laicyzm i ograniczenie horyzontów. Poczytaj sobie
    RFC czym jest ping i do czego służy.
    Poza tym... jako przykłady podajesz nieodpowiadanie na icmp-echo-reply.
    Tymczasem mowa jest o wysyłaniu, nieprawdaż?

    p.
    --
    -- Paweł Bernat <a...@a...flynet.pl>

  • 13. Data: 2002-06-15 01:23:23
    Od: "Tomasz 'BloodMan' Tomkowiak" <B...@t...one.pl>

    Cóż, Fri, 14 Jun 2002 10:26:46 +0000 (UTC)
    Pawel Bernat <a...@a...flynet.pl> pisze:

> [...]
    > Poza tym... jako przykłady podajesz nieodpowiadanie na icmp-echo-reply.
    > Tymczasem mowa jest o wysyłaniu, nieprawdaż?

    Poraża mnie Twoje ograniczenie horyzontów. To że się czegoś nie
    napisze dokładnie jak krowie na rowie odbierasz jak niewiedzę,
    laicyzm i ograniczenie horyzontów a w konsekwencji niewiedzę lub
    ibnladin wie co ;)

    Jak krowie na rowie:
    Wysyłanie może być zablokowane w celu wyeliminowania pingowania
    innych serwerów. Nieprawdarz? Nie odpowiadaj, pytanie retoryczne.

    --
    Tomasz 'BloodMan' Tomkowiak Choose life, choose scene!
    <b...@t...one.pl> > S y m p h o n y 2 0 0 2 <

  • 14. Data: 2002-06-18 13:16:16
    Od: Pawel Bernat <a...@a...flynet.pl>

> [...]

    > napisze dokładnie jak krowie na rowie odbierasz jak niewiedzę,
    > laicyzm i ograniczenie horyzontów a w konsekwencji niewiedzę lub
    oj, wybacz :)

    > Jak krowie na rowie:
    > Wysyłanie może być zablokowane w celu wyeliminowania pingowania
    > innych serwerów. Nieprawdarz? Nie odpowiadaj, pytanie retoryczne.
    Pozwolę jednak sobie odpowiedzieć. Twoje przykłady to były zabezpieczenia
    konkretnych hostów, które nie odpowiadają na pingi. Twierdzisz, że
    to co zrobił ten ISP, to przysługa dla całego internetu, który traktuje
    zwykłe pingi jako atak sieciowy (przypominają mi się 'znakomite' artykuły
    w Gazecie Wyborczej etc.) ?
    p.
    --
    -- Paweł Bernat <a...@a...flynet.pl>

  • 15. Data: 2002-06-21 11:08:56
    Od: "Tomasz 'BloodMan' Tomkowiak" <B...@t...one.pl>

    Cóż, Tue, 18 Jun 2002 13:16:16 +0000 (UTC)

> [...]
    > to co zrobił ten ISP, to przysługa dla całego internetu, który traktuje
    > zwykłe pingi jako atak sieciowy (przypominają mi się 'znakomite' artykuły

    Oj, oj Asm... Nie traktuj wszystkiego jak kategoryczność. Napisane
    było w formie akademickiego rozwarzania... "na przykład" przykładem
    (tak, później zginęło gdzieś w ferworze walki... :)