  • 1. Data: 2009-08-30 00:39:08
    Temat: [Winapi] Sprawdzenie która aplikacja wysyła dane pakiety TCP
    Od: matt <m...@o...pl>

    Hej,

    Wie ktoś może czy jest możliwość sprawenia które okno (ew. process) wysyła
    dane pakiety TCP?

    Na jednym porcie może pracować kilka aplikacji nie kolidując ze sobą więc
    jakoś to jest robione. Ciekaw jestem czy da się to odczytać w jakiś prosty
    sposób za pomocą winapi mając do dyspozycji rozebrane na części pierwsze
    nagłowki IP i TCP pakietów ?

    --
    TurboDymoMan

  • 2. Data: 2009-08-30 07:30:54
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    matt wrote:
    > Na jednym porcie może pracować kilka aplikacji nie kolidując ze sobą
    > więc jakoś to jest robione.

    Jesteś pewny?

  • 3. Data: 2009-08-30 09:17:32
    Od: matt <m...@o...pl>

    Dnia 30-08-2009 o 09:30:54 Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>
    napisał(a):

    > Jesteś pewny?

    Otóż nie jestem ! :)

    Dla przykładu 2 niezalezne od siebie przegladarki moga jednoczesnie
    odczytywac strone internetowa z tego samego serwera i na tym samym porcie
    (przeciez obydwie korzystaja z portu 80) ale mimo wszystko pakiety nie
    pogubia sie miedzy aplikacjami.

    Domyslam sie ze ma cos do tego pole source_port w naglowku TCP ktore
    wyglada na jakas losowy id i potem serwer odsyla pakiet wpisujac w pole
    destination_port ten wlasnie id. Ale jak to powiazac z oknem lub procesem
    w windowsie ?

    --
    TurboDymoMan

  • 4. Data: 2009-08-30 09:35:40
    Od: Tomasz Sowa <t...@s...BEZSPAMOWY.pl>

    Dnia Sun, 30 Aug 2009 11:17:32 +0200, matt napisał(a):

> [...]
    > wyglada na jakas losowy id i potem serwer odsyla pakiet wpisujac w pole
    > destination_port ten wlasnie id. Ale jak to powiazac z oknem lub procesem

    http://en.wikipedia.org/wiki/Layered_Service_Provide
    http://msdn.microsoft.com/en-us/library/aa925739.asp

    Tomek

  • 5. Data: 2009-08-30 10:33:21
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    matt wrote:
    > Dla przykładu 2 niezalezne od siebie przegladarki moga jednoczesnie
    > odczytywac strone internetowa z tego samego serwera i na tym samym
    > porcie

    Więc masz na myśli dwoch klientów rozmawiąjących z jednym serwerem. Bedą
    różnić sie portem źródłowym jesli sa na tym samym IP.

    > Ale jak to powiazac z oknem lub
    > procesem w windowsie ?

    Od tego jest system operacyjny. Po co taka wiedza programom?

  • 6. Data: 2009-08-30 11:05:41
    Od: matt <m...@o...pl>

    Dnia 30-08-2009 o 12:33:21 Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>
    napisał(a):

    > Więc masz na myśli dwoch klientów rozmawiąjących z jednym serwerem. Bedą
    > różnić sie portem źródłowym jesli sa na tym samym IP.

    Ok, tak myslalem patrzac na naglowki TCP pakietow.

    > Od tego jest system operacyjny. Po co taka wiedza programom?

    Narazie przeglądam dokumentację na podstawie tych 2 linków które podrzucił
    Tomasz Sowa.

    Z tego co widzę można napisać sobie własny Service Provider i zainstalować
    go w stosie protokołów sieciowych. Skoro Windows udostępnia taki interfejs
    to nie wydaje mi się żeby to było coś nielegalnego. Można tego użyć np. do
    filtrowania ruchu internetowego.

    Narazie chcę zrobić jedną prostą rzecz czyli dostać uchwyt do okna mając
    do dyspozycji właśnie ten source_port podsłuchany z pakietów, ale mam
    niejasne wrażenie że będę musiał przebić się przez tony dokumentacji i
    napisać własnego Service Providera :/

    --
    TurboDymoMan