  • 1. Data: 2009-08-21 09:49:31
    Temat: Ustawianie parametrow RAMu w BIOSie...
    Od: "Radek" <g...@i...pl>

    hej, witam!
    Od razu przejde do rzeczy:
    Plyta: Gigabyte EP45-UDR3
    Pamiec: Kingston HyperX DDR2 4x 1GB 1066MHz CL5 (KHX8500D2K4/4G)

    Na defaultowych nastawach biosu po wlozeniu 4 kosci komp nie rusza.
    Po wlozeniu 2 - jest ok. Mozna wtedy zmienic nastawy pamieci w BIOSie
    recznie, dolozyc pozostale 2 kosci i wszystko smiga.

    Problem jest nastepujacy:
    Od zawsze uzywalem plyt ASUSa i Abita, gdzie nastawy reczne m.in. pamieci
    byly w miare normalne.
    Teraz zachcialo mi sie Gigabyte'a ;)

    W BIOSie ustawienia timingow trzeba robic w HEXach (15 to F?:)).
    Niby wszystko ustawiam jak trzeba (jak sadze - ustwawilem 5-5-5-15 + 2.2V)
    Wszystko dziala, ok ale po odpaleniu CPU-Z wartosci sa inne od zamierzonych.
    Program pokazuje, ze pamieci chodza jako DDR-800 :(

    Ktos ma pojecie o co tu chodzi? Co zrobilem nie tak?

  • 2. Data: 2009-08-21 14:05:09
    Temat: Re: Ustawianie parametrow RAMu w BIOSie...
    Od: "Doxent" <d...@N...gazeta.pl>

    > Ktos ma pojecie o co tu chodzi? Co zrobilem nie tak?

    Gigaszrot robi tylko dobre low-endowe płyty gdzie w biosie nie ma zbytnio
    ustawień. EP45 to chyba najbardziej upierdliwa seria jaką świat widział.
    Z marszu prawie nigdy nic tam nie działa prawidłowo i ciągle się z czymś
    gryzie. Prawie napewno jest nieaktualny bios ale znowu wersje beta chodzą
    jeszcze gorzej. Napięcie zasilania pamięci też jest prawdopodobnie zbyt
    niskie i nie zaszkodzi podrzucenie o 0.1 V
    Po kilku egzemplarzach GB serii z 45 w nazwie jakie miałem w rękach powiem,
    że nigdy wiecej nic na Gigaszrocie nie będę składać może za wyjątkiem
    low-endów G31 po 120 zł netto za płytę bo te jakoś nie sprawiają problemów.
    Po prostu szkoda nerwów. Lepiej kupić np. Asusa seria P5Q, dać wszystko na
    auto i mieć święty spokój.

  • 3. Data: 2009-08-29 08:30:08
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    Doxent pisze:
    > Gigaszrot robi tylko dobre low-endowe płyty gdzie w biosie nie ma
    > zbytnio ustawień. EP45 to chyba najbardziej upierdliwa seria jaką świat
    > widział.

    "Zbytnio" to znaczy? Ctrl+F1 w ogóle próbowałeś naciskać?

    > Po prostu szkoda nerwów. Lepiej kupić np. Asusa seria P5Q, dać wszystko
    > na auto i mieć święty spokój.

    1) ASUS był dobry. Kilka dobrych lat temu...

    2) Ja mam Gigabyte na AMD 770, mam wszystko na Auto (poza
    częstotliwością magistrali procesora, bo lekko podkręci-
    łem) i działa idealnie i bez problemów.

    3) Jak zresztą kila innych różnych płyt Gigabyte, bo tylko
    takie kupuję po tym, jak się zawiodłem dosyć mocno na
    Epoxie, ASUSie, ECSie i ASrocku.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 4. Data: 2009-08-29 08:32:01
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    Radek pisze:
    > Na defaultowych nastawach biosu po wlozeniu 4 kosci komp nie rusza.

    MODUŁÓW

    > Od zawsze uzywalem plyt ASUSa i Abita, gdzie nastawy reczne m.in. pamieci
    > byly w miare normalne.
    > Teraz zachcialo mi sie Gigabyte'a ;)

    Może po prostu nie "lubi" tych modułów. Zdarza się wszystkim
    producentom i wielu modelom płyt.

    > Niby wszystko ustawiam jak trzeba (jak sadze - ustwawilem 5-5-5-15 + 2.2V)
    > Wszystko dziala, ok ale po odpaleniu CPU-Z wartosci sa inne od zamierzonych.
    > Program pokazuje, ze pamieci chodza jako DDR-800 :(

    A co pokazuje BIOS? I jaki masz procesor na jakim FSB?

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |