  • 1. Data: 2009-08-20 14:02:38
    Temat: Czy procesor AMD AM2+ zadziała z płytą AM2?
    Od: "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl>

    Witam,

    Mam komputer z płytą główną AM2. W tej chwili siedzi tam AMD Athlon64 X2
    3800+. Szukam czegoś szybszego i w oko wpadł mi AMD Athlon II X2 250, który
    wg testów jest szybszy od modelu Athlon 64 X2 6000+.

    Model 250 jednak zaprojektowany jest w standardzie AM2+ i nie wiem, czy
    zadziała z moją płytą główną.

    Zadziała?

    MN

  • 2. Data: 2009-08-20 14:28:36
    Temat: Re: Czy procesor AMD AM2+ zadziała z płytą AM2?
    Od: Wiesław <n...@u...poczta.onet.pl>

    Dnia 20-08-2009 o 16:02 Marcin N napisał na pl.comp.pecet:

    > Mam komputer z płytą główną AM2.
    > Model 250 jednak zaprojektowany jest w standardzie AM2+ i nie wiem, czy
    > zadziała z moją płytą główną.
    >
    > Zadziała?

    A jaka to płyta? Podaj więcej danych.

    --
    Wiesław
    Opera Mail

  • 3. Data: 2009-08-20 15:32:31
    Od: "Doxent" <d...@N...gazeta.pl>

    > Model 250 jednak zaprojektowany jest w standardzie AM2+ i nie wiem, czy
    > zadziała z moją płytą główną.
    >
    > Zadziała?

    trzeba na starym procesorze zaktualizować bios o ile producent wydał np.
    AGESA 3.3.2.0. Na nieszczęście wielu producentów się do tego nie kwapi.
    Nadal brakuje biosu do np. Asus M2N-E czy niektórych płyt Gigabyte chociaż
    tu bywa lepiej. Trzeba słać petycje bo inaczej nici z tego. Swoją drogą
    Gigaszrot nie napisał żadnego biosu dla Athlona X2 6000+ na jądrze Brisbane
    65nm @ 3100 MHz ( dla tej firmy taki procek nigdy nie istniał) . Dodam, że
    przez to procki są zbyt mocno podwoltowane (1.56V sic!) i po dłuższym
    obciążeniu przegrzewają się. Puszczone na Asusie M4N8* - 1.42V i nie
    przekraczają 55'C w stresie.

  • 4. Data: 2009-08-20 15:48:32
    Od: "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl>

    Użytkownik "Wiesław" <n...@u...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

    > A jaka to płyta? Podaj więcej danych.

    Płyta to Gigabyte M61P-S3 z chipsetem N-Vidia. Bios z czerwca 2007 w wersji
    F5.

  • 5. Data: 2009-08-20 16:07:16
    Od: "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl>

    Użytkownik "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Wiesław" <n...@u...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

    > Płyta to Gigabyte M61P-S3 z chipsetem N-Vidia. Bios z czerwca 2007 w
    > wersji F5.

    Przed chwilą zainstalowałem najnowszy Bios w wersji F7f.

    Tu znalazłem listę obsługiwanych procesorów:
    http://www.gigabyte.com.tw/Support/Motherboard/CPUSu
    pport_Model.aspx?ProductID=2434

    Tego Athlona II nie ma na liście.
    Czy to znaczy, że nie zadziała?

    MN

  • 6. Data: 2009-08-20 16:11:02
    Od: Wiesław <n...@u...poczta.onet.pl>

    Dnia 20-08-2009 o 17:48 Marcin N napisał na pl.comp.pecet:

    > Płyta to Gigabyte M61P-S3 z chipsetem N-Vidia. Bios z czerwca 2007 w
    > wersji F5.

    Według producenta nie zadziała. Zadziała natomiast z Phenomem II X2 550 :)
    i bios-em F7F z 18.06.2009 (AGESA 3.3.2.4).

    --
    Wiesław
    Opera Mail