  • 1. Data: 2009-08-20 15:28:33
    Temat: Dysk SATA a płyta IDE
    Od: Smok Eustachy <S...@E...pl>

    Witam!
    Czy jest szansa podpiąć dysk SATA najnowszy model hiper-super-turbo do
    płyty bez kontrolera SATA? Jakaś przejściówką?
    A może się kontroler SATA da dokupić?

    http://pclinuxos.org.pl/

  • 2. Data: 2009-08-20 15:35:02
    Temat: Re: Dysk SATA a płyta IDE
    Od: "PC" <p...@p...onet.pl>

    Oczywiście, że się da. Albo przez USB albo dodatkowy kontroler.

    PC

  • 3. Data: 2009-08-20 15:37:41
    Od: "Doxent" <d...@N...gazeta.pl>

    Użytkownik "Smok Eustachy" <S...@E...pl> napisał w wiadomości

    > Witam!
    > Czy jest szansa podpiąć dysk SATA najnowszy model hiper-super-turbo do
    > płyty bez kontrolera SATA? Jakaś przejściówką?
    > A może się kontroler SATA da dokupić?

    da się, są przejściówki co prawda w praktyce różnie z tym bywa. Czasem
    mniej kłopotów sprawi kontroler na pci chociażby ze względu na różne
    dziwaczne biosy w starszych płytach. Niektóre nie widzą więcej jak 128 GiB a
    producent niestety dawno zapomniał o ich aktualizacji. Taka polityka
    zniechęca troche do ich produktów w przyszłości.

  • 4. Data: 2009-08-20 15:46:00
    Od: "tg" <a...@b...cpl>

    "Smok Eustachy" <S...@E...pl> wrote in message
    > Czy jest szansa podpiąć dysk SATA najnowszy model hiper-super-turbo do
    > płyty bez kontrolera SATA?

    jest

    > Jakaś przejściówką?

    usb/pci/pcie lub przejsciowka ide-sata

    > A może się kontroler SATA da dokupić?

    to juz zalezy do czego ma ten dysk sluzyc, czy chcesz postawic
    na nim system, czy ci zalezy na przenosnosci i latwym odczepianiu
    czy na predkosci

    generalnie na pcie na plycie bez sata nie ma chyba szans, wiec kontroler
    na pci da rade, jezeli chcesz uruchamiac z niego system to ow kontroler
    oraz bios plyty musi to obslugiwac, natomiast kieszen na usb sprawdzi sie
    w przypadku kiedy dysk chcialbys latwo podlaczac do roznych kompow,
    niestety cena tego rozwiazania jest ograniczona wydajnosc

    opcjonalnie mozna zastosowac cos takiego
    http://www.allegro.pl/item710363533.html
    zazwyczaj dziala, tyle ze mozliwe sa rozne cuda bo to wszystko chinszczyzna
    nieznanego pochodzenia, ale majatku nie kosztuje wiec mozna zaszalec

  • 5. Data: 2009-08-20 16:33:44
    Od: Smok Eustachy <S...@E...pl>

    Dnia Thu, 20 Aug 2009 16:46:00 +0100, tg napisał(a):
    /.../

    > usb/pci/pcie lub przejsciowka ide-sata

    Nieprzenośne czyli w środku kompa czyli nie usb czyli PCI.

    System niekoniecznie.

    Dzięki!!!!!
    http://pclinuxos.org.pl/

  • 6. Data: 2009-08-20 16:41:27
    Od: "Kot Prezydenta" <c...@g...pl>

> [...]
    > Czy jest szansa podpiąć dysk SATA najnowszy model hiper-super-turbo do
    > płyty bez kontrolera SATA? Jakaś przejściówką?

    http://www.allegro.pl/search.php?sg=0&string=kontrol
    er+sata

  • 7. Data: 2009-08-21 16:09:18
    Od: Alojzy Zakalec <a...@g...com>

    On Aug 20, 5:35 pm, "PC" <p...@p...onet.pl> wrote:
    > Oczywiście, że się da. Albo przez USB albo dodatkowy kontroler.

    tylko że przez USB będzie transfer ograniczony wydajnością USB -
    krótko mówiąc zawracanie głowy

  • 8. Data: 2009-08-24 07:44:56
    Od: "Latet" <l...@m...pl>

    Testowałem wczoraj taką przejściówkę:

    http://www.allegro.pl/item719849874_d313_przejsciowk
    a_kontroler_adapter_ide_ata_sata.html

    Niestety - bios nie widział w ogóle podłączanych przez nią dysków SATA (a
    kombinowałem jak koń pod górkę).

    Chyba sens ma tylko kontroler SATA na PCI. Oczywiście jesli ktoś się upiera, aby
    dziś używać zabytkowej płtyty głównej bez SATA.

    latet

  • 9. Data: 2009-08-24 09:56:08
    Od: "..Aldi.." <r...@p...fm>

    > Witam!
    > Czy jest szansa podpiąć dysk SATA najnowszy model hiper-super-turbo do
    > płyty bez kontrolera SATA? Jakaś przejściówką?
    > A może się kontroler SATA da dokupić?

    dopiero co sam ten problem rozwiązywałem - na starszym komputerze...
    najpierw kupiłem kontroler SATA na PCI (jakiś MiNT)
    dopóki dysk działał jako drugi w systemie, było ok
    kiedy jednak postanowiłem na nim (bo w końcu SATA winno być
    szybsze niż ATA) zainstalowac system, to zaczęły się kłopoty

    kontroler ma wbudowany BIOS (upewniałem się przed zakupem)
    ale niewiele to dało, wymagane było skonsolidowanie tego
    BIOSa z kontrolera z BIOSem z płyty głównej

    informacji znalazłem niby kilka w sieci, ale wszystkie jakieś niekompletne

    i w końcu zakupiłem adapter ATA<->SATA w ten sposób podpiąłem go
    do płyty głównej i muszę przyznać, że wszystko działa, ale mam wrażenie,
    że wydajność mogłaby być większa (pewnie to też wina całego zestawu)

    ale za kilka dni zmieniam dzieciom "bebechy" w komputerze i będą mieli
    nowszą płytę główną ze sterownikiem SATA na pokładzie....

    pozdrawiam, Aldi

  • 10. Data: 2009-08-24 09:57:20
    Od: "..Aldi.." <r...@p...fm>

    Użytkownik "Latet" <l...@m...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Chyba sens ma tylko kontroler SATA na PCI. Oczywiście jesli ktoś się
    > upiera, aby dziś używać zabytkowej płtyty głównej bez SATA.

    a u mnie właśnie adapter pozwolił startować system z dysku SATA
    kontroler nie pozwalał na bootowanie z tego dysku...