  • 11. Data: 2015-02-26 02:27:17
    Temat: Re: Uszczelnianie chłodnicy
    Od: k...@g...com

    W dniu czwartek, 26 lutego 2015 01:33:52 UTC+1 użytkownik Przemek napisał:

    > np łopatki pompy

    Jak? Widziałeś kiedyś pompę jaka jest w samochodzie? Co z czym miało by się w niej
    skleić? Wirnik do obudowy? Niewykonalne, za duże odległości od obudowy. Jeśli byś
    zalał pompę rozgrzaną smołą to po wystudzeniu by się skleiła. 100ml jakiejś cieczy
    zalepiającej dziury w chłodnicy wlanej do kilku litrów wody takiego czegoś nie zrobi.
    Szukaj dalej wytłumaczenia. Jaki przebieg miał samochód?

  • 12. Data: 2015-02-26 08:53:05
    Od: "zhbick" <k...@s...de>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

> [...]
    > chłodnicy wlanej do kilku litrów wody takiego czegoś nie zrobi. Szukaj
    > dalej wytłumaczenia. Jaki przebieg miał samochód?

    Jakieś 130-140 kkm, nie pamiętam dokładnie. Od wymiany rozrządu upłynął
    niecały rok i jakieś 15 kkm zostało zrobione. Pompa była zatarta.

  • 13. Data: 2015-02-26 08:58:59
    Od: Czesław Wiśniak <c...@b...pl>

    > Jakieś 130-140 kkm, nie pamiętam dokładnie. Od wymiany rozrządu upłynął
    > niecały rok i jakieś 15 kkm zostało zrobione. Pompa była zatarta.

    A pompe nowa zalozyles przy wymianie rozrzadu ?

  • 14. Data: 2015-02-26 09:10:50
    Od: "zhbick" <k...@s...de>

    Użytkownik "Czesław Wiśniak" napisał w wiadomości grup

    > A pompe nowa zalozyles przy wymianie rozrzadu ?

    pasek, pompę, rolki, napinacze

  • 15. Data: 2015-02-26 12:45:44
    Od: Feldkurat Otto Katz <f...@...u.k.kriegsministerium.ou>

    W dniu 2015-02-25 o 21:48, Radek D pisze:
    > Czy te płyny do uszczelniania chłodnicy to działają ?
    >
    > Tracę może z 0,5l płynu na miesiąc, a z racji rocznika szkoda mi pakować
    > kasy w wymianę chłodnicy.

    Daj sobie spokój z płynami, z proszkami - tylko ją zaświnisz od wewnątrz.
    Proponuję - sprawdzone w sytuacji awaryjnej - udać się do BricoMarche i
    nabyć sprytny kit do uszczelniania pod nazwą Metal Bond. Dwie tubki
    specyfików, do mieszania na podobnej zasadzie jak szpachla - wychodzi z
    tego czarne coś w rodzaju szkliwa. Odporne na działania temperatury i
    skuteczne jak pieron. Ja w każdym bądź razie chłodnicę załatałem tak, że
    zarzuciłem myśl o kupnie nowej, da dotrwała do końca, nowy właściciel
    nadal jeździ i też nie ma zamiaru wymieniać. :-)

    --
    "Gdyby wszyscy ludzie życzyli sobie nawzajem dobrze, toby sobie niedługo
    łby pourywali." /Wojak Szwejk/

  • 16. Data: 2015-02-26 12:46:25
    Od: Feldkurat Otto Katz <f...@...u.k.kriegsministerium.ou>

    W dniu 2015-02-26 o 00:02, zhbick pisze:
    > Użytkownik "Radek D" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Wlałem, uszczelniło wyciek. Po paru miesiącach strzelił rozrząd (jeszcze
    > w tym samym roku, w którym był zmieniany). Strzelił, bo uszczelniacz
    > zatarł/zakleił pompę wody.

    Amen. O to właśnie chodzi.

  • 17. Data: 2015-02-26 12:48:24
    Od: Feldkurat Otto Katz <f...@...u.k.kriegsministerium.ou>

    W dniu 2015-02-26 o 12:45, Feldkurat Otto Katz pisze:

> [...]
    > zarzuciłem myśl o kupnie nowej, da dotrwała do końca, nowy właściciel
    > nadal jeździ i też nie ma zamiaru wymieniać. :-)

    I za sugestią kolegi zhbicka - jezeli juz sypałeś, dolewałeś do płynu,
    to płyn spuść, chłodnicę przepłucz, załataj, wlej nowy płyn i hulaj.

  • 18. Data: 2015-02-26 13:55:14
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2015-02-26 o 08:53, zhbick pisze:
    > Jakieś 130-140 kkm, nie pamiętam dokładnie. Od wymiany rozrządu upłynął
    > niecały rok i jakieś 15 kkm zostało zrobione. Pompa była zatarta.
    Być może miałeś jakieś wycieki na pompie, dostał się uszczelniacz i
    przyspieszył śmierć pompy. Równie dobrze pompa mogła polecieć i bez
    uszczelniacza.

    Maciek

  • 19. Data: 2015-02-26 13:58:38
    Od: k...@g...com

    W dniu czwartek, 26 lutego 2015 09:10:57 UTC+1 użytkownik zhbick napisał:
    > Użytkownik "Czesław Wiśniak" napisał w wiadomości grup

    > pasek, pompę, rolki, napinacze

    Wadliwa pompa. Puściło uszczelnienie cierno oporowe, płyn dostał się na łożyska.
    Łożyska kulkowe marnie i krótko pracują jak są smarowane glikolem z wodą. Zatarło się
    łożysko w pompie. Związku z nalaniem płynu do uszczelniania nie maiło to zdarzenie
    żadnego. To tylko pech.Jedyna usterka jaka może się trafić po nalaniu proszku jaki
    kupiłem i nasypałem to zamulenie chłodnicy i nagrzewnicy. Ale tylko w jednym
    przypadku. Jak będzie użyty niezgodnie z instrukcją. Jak z płynami nie wiem bo nie
    używałem.

  • 20. Data: 2015-02-26 14:44:00
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2015-02-26 o 13:58, k...@g...com pisze:

> [...]
    przypadku. Jak będzie użyty niezgodnie z instrukcją. Jak z płynami nie wiem bo nie

    Bajki opowiadasz.
    Każdy preparat uszczelniający chłodnicę osadza się w niej co powoduje
    zmniejszanie sprawności.