  • 141. Data: 2013-02-18 12:17:53
    Temat: Re: Uwaga Pirat - jestem za ;-)
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 15 Feb 2013, DoQ wrote:

    > Można pójść dalej i zastosować to założenie dla kierowców samochodów.
    > Czerwone? Można jechać, na własne ryzyko...

    Nie, nie na własne ryzyko.
    Budzik zaokrąglił, nigdzie na świecie nie jest tak że "na
    własne ryzyko", znaczy NIE TYLKO "na własne ryzyko": pieszy
    może iść, ale pod warunkiem że się upewni że nie utrudni
    ruchu (niespowodowanie zagrożenia to podzbiór nieutrudnienia).
    "Własne ryzyko" jest w bonusie :D, to dodatek a nie podstawa
    dla przepisu.

    Czyli nieco inaczej.
    Pod warunkiem, że widzi iż nic nie może pojechać w czasie jego
    przejazdu (to co innego, niż że nie widzi iż coś jedzie :P)
    oraz *może ustąpić miejsca* w razie jakby się pomylił.
    Teleportowanie we wszystkie strony jest łatwiejsze pieszo :>,
    wpakowany w złe miejsce pojazd dość często stoi bez możliwości
    jazdy, cofnięcie się na poprzednie miejsce często okazuje się
    niemożliwe (ktoś tam już stoi) a pojazd blokuje ładnych kilka
    metrów jezdni.

    > nie byłoby raczej zbyt wesoło.

    Z powodów wyżej głównie.
    Przyjmiesz do wiadomości, że relatywnie małe (przede wszystkim
    krótkie), w miarę zwrotne i zapewniające dobrą widoczność (brak
    metra maski z przodu) pojazdy mogą w niektórych miejscach na
    świecie przejeżdżać na czerwonym?

    Oczywiście mam na myśli motocykle :> (i rowery)
    http://www.video.faktychicago.com/wiadomosci/rowery-
    i-motocykle-moga-przejezdzac-na-czerwonym,news,6713.
    html
    http://www.motocykle.v10.pl/Motocyklisci,w,Stanach,Z
    jednoczonych,moga,jezdzic,na,czerwonym,73632.html

    Problemem samochodu jest fatalna widoczność w bok z jego wnętrza,
    dlatego z "pójściem dalej" jest problem.

    pzdr, Gotfryd

  • 142. Data: 2013-02-18 12:36:47
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 15 Feb 2013, John Kołalsky wrote:

    > Użytkownik "SW3" <s...@p...fm>
    >
    > W jaki sposób z niekarania za zachowanie nie utrudniające nikomu ruchu
    > i nie stanowiące żadnego zagrożenia wysnuwasz wnioski o świętych krowach?
    > --
    > Z niekarania za to to nie, ale z przepisów wymuszających na kierujących

    Ale przecież w tym konkretnym przypadku mowy o tym nie było.
    Pieszy utrudniający ruch poprzez wejście na czerwonym dostaje
    mandat!
    Taka odmiana "zielonej strzałki" dla pojazdów :>

    pzdr, Gotfryd

  • 143. Data: 2013-02-18 12:51:28
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 17 Feb 2013, mk4 wrote:

    > Poza tym jak sie ma mozliwosc

    Ale przecież ta możliwość istnieje.
    Fizycznie.
    Nie byłoby postów grupowiczów przyznających się do przechodzenia
    na czerwonym, a już zupełnie czyniących to ku wygodzie
    kierujących.

    > to sie zaczyna naginac rzeczywistosc - wszyscy
    > tak robia i beda robic. Wiec rozpocznie sie wymuszanie itd.

    I to powinno być karalne, jako czyn RZECZYWIŚCIE szkodliwy.

    > Jak zdarza mi sie isc z kims kto nie jezdzi samochodem przez przejscie
    > (zwykle bez swiatel) i widze jak wlazi przed pojazd to mnie zawsze ciarki
    > przechodza.

    Na widok pojazdu, który nie zwalniał przy zbliżaniu się do przejścia
    dla pieszych? ;>

    > Wiem ile raz zdarzylo mi sie przejechac
    > przejscie nieswiadomie

    Człowiek jest omylny.
    Ale jeśli gdzieś leży duży problem, to właśnie w braku rutyny
    zwalniania przy zbliżaniu się do przejścia - a nie niezwalniania
    tego tylko wyjątkowo, jak widać że nie ma pieszych (nie
    na odwrót, od niewidzenia pieszych :>)

    pzdr, Gotfryd

  • 144. Data: 2013-02-18 13:01:40
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 18 Feb 2013 11:00:14 +0000 (UTC), Budzik

    > Powiedz co masz powiedziec.

    Sugerujesz budowanie kładki dla 10 osób na krzyż, to zadaję proste pytanie:
    kto za to zapłaci -- bo z pewnością nie te pare osób co będzie przechodzić
    przez kładkę wartą bańkę (jak nie więcej) złotych. I po co tę bańkę
    spuszczać w miejscu, gdzie spokojnie da się przejść, trzeba tylko wykazać
    nieco uwagi i cierpliwości... bo mieszkańcy zaszokowani nieuwagą
    "znajomego" tak sobie zażyczyli?

    Powiem wprost co mam powiedzieć: jaja sobie robisz.

    > P.S. Pieniążki?

    Tak, pieszczotliwie.

    --
    Pozdor Myjk

  • 145. Data: 2013-02-18 13:03:19
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 17 Feb 2013 16:00:14 +0000 (UTC), Budzik

    > możesz przytoczyć, skoro to tój argument? Albo zalinkować?

    Życzy innym śmierci tylko dlatego, że moga mieć wiecej praw na drodze niż
    on ma. Sam nie zje i drugiemu nie da. Dlatego właśnie uważam, że u nas nie
    ma to szans działać, bo takich ludzi wcale, niestety, nie jest mało (choć
    oczywiście jest to coraz częściej zdecydowana mniejszość). Zaraz jeszcze
    specjalnie by przyśpieszali, by pokazać kto ma akurat pierwszeństwo. Co ja,
    życia na drodze nie znam? Codziennie takich frustratów spotykam, choć dużo
    wcale nie jeżdżę. :P

    Pieszym na drodze jestem bardzo rzadko, ale rozumiem sytuację. Zimno, na
    łeb pada, albo wręcz przeciwnie, upał, a muszą stać pomimo, że droga pusta
    po horyzont. Jestem za, ale część naszego narodu jeszcze nie dorosła do
    takiej "cywilizacji" i będzie z tego więcej szkód niż zysku.

    --
    Pozdor Myjk

  • 146. Data: 2013-02-18 17:19:43
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2013-02-18 13:03, Myjk wrote:

    > Jestem za, ale część naszego narodu jeszcze nie dorosła do
    > takiej "cywilizacji" i będzie z tego więcej szkód niż zysku.

    A niby jak mają dorosnąć, jak nie wolno;) ? Problem z tym, że jak zawsze
    musi być pierwszy raz:P

    Shrek.

  • 147. Data: 2013-02-18 18:00:10
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail m...@n...op.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

> [...]
    > pierwszeństwo. Co ja, życia na drodze nie znam? Codziennie takich
    > frustratów spotykam, choć dużo wcale nie jeżdżę. :P

    Miałeś podać przykład, że *sensowne* rozwiazania nie działają na
    *Polaczków*

    A potrącenie pieszego z dużą predkościa (skoro przyspieszał...) bez sladów
    hamowania... hmm.... Demonizujesz...

> [...]
    > droga pusta po horyzont. Jestem za, ale część naszego narodu jeszcze
    > nie dorosła do takiej "cywilizacji" i będzie z tego więcej szkód niż

    Znaczy rozważmy co jest skutkiem a co przyczyną.
    W jaki sposób mamy dorosnąc do myslenia o przepisach jako czymś stworzonym
    dla naszego dobra, skoro na każdym kroku okazuje się, że przepis jest dobry
    bo jest przepisem?
    A jak postuluuje sie jego zmiane na "rzeczywiście dobry" to pojawia sie
    argument, żesmny nie dorosli?
    I koło się zamyka...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "W demokracji wolno głupcom głosować,

  • 148. Data: 2013-02-18 18:00:11
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]

    > zaszokowani nieuwagą "znajomego" tak sobie zażyczyli?
    >
    > Powiem wprost co mam powiedzieć: jaja sobie robisz.

    A skąd mam wiedzieć, że piszesz o 10 osobach?
    Mowa była o osiedlu mieszkaniowym.
    A sygnalizacja świetlna bańki raczej nie kosztuje...

    > Tak, pieszczotliwie.

    Raczej infantylnie :(

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Moi ludzie pracują na okrągło! Czasem nawet po 2, 3 godziny na dobę!!!"