  • 1. Data: 2014-10-14 23:04:45
    Temat: Uwaga - fishing!
    Od: "\(c\)RaSz" <N...@p...onet.pl>

    Aby ktoś się nie dał naciąć, sygnalizuję próbę "fishingu" (jak ktoś nie wie
    co to fishing" to pewnie jest w Wikipedii, ale nie sprawdzałem).

    Choć nie mam konta w iPKO, dostałem maila z nagłówkiem Bank Polski,
    natomiast adres nadawcy był: <p...@l...com> . Podobnej treści
    wiadomość dostała też moja znajoma, więc chyba nadawca wysyła tego sporo.
    Treść:
    _________

    Wazna wiadomosc w systemie iPKO!

    Posiadasz nowa wiadomosc w systemie iPKO !
    W celu odczytania prosimy o zalogowanie sie do systemu iPKO
    _____________

    Pod spodem był link, który WYGLĄDAŁ całkiem prawidłowo, ale tylko -
    wyglądał: https://www.ipko.pl/ - bowiem pod spodem zaszyty był całkiem inny
    odsyła.

    Ostrzegam przed kliknięciem, jeśli ktoś posiada takie konto, i już się dał
    "złapać na rybkę" - to niech czym prędzej zablokuje konto

    A na koniec pytanie: czy jest jakiś e-adres policyjny, gdzie takie sprawy
    się zgłasza? (znajoma bank już zawiadomiła). Bo różne podobne próby już
    widziałem, ale nadal nie mam pojęcia, co w takich przypadkach robić!

    --

    ______________
    Moje motto na dziś:

    ____________________________

    Nie oczekuj, iż rząd uzna, że warto wesprzeć także i Ciebie. Są w tym
    "porządku dziobania" ludzie, na których rządowym decydentom - zależy
    znaaacznie bardziej. A dlaczego? Bo umieją się odpowiednio... "odwdzięczyć"!

    Gdy to zrozumiesz, to dotrze też może i to, że zakresu władzy rządu nie
    należy poszerzać, o prawo ingerowania w gospodarcze reguły gry - lecz
    przeciwnie: stale i uparcie ograniczać! Im mniejsze uprawnienia mają
    rządzący, tym mniejsze pole do nadużyć: malwersacji, nepotyzmu i korupcji.

    Tylko niesterowany, w pełni WOLNY rynek - jest transparentny, uczciwy,
    bezstronny i nieprzekupny!

  • 2. Data: 2014-10-14 23:16:29
    Temat: Re: Uwaga - fishing!
    Od: rs <n...@n...spam.info>

    On 10/14/2014 5:04 PM, (c)RaSz wrote:
> [...]
    >
    > Ostrzegam przed kliknięciem, jeśli ktoś posiada takie konto, i już się dał
    > "złapać na rybkę" - to niech czym prędzej zablokuje konto

    ale co takie klikniecie mialoby spowodowac? od razu wysscie wszystkie
    info z twojego kompa na temat twojego konta w tym banku. co najwyzej
    jakis worm sie moze przyczepic, ale to tyle.
    dostaje takich emaili przynajmniej pare dziennie. a to od amazona,
    ebaya, paypala, moich prowiderow internetu czy telefonu, z bankow a
    owszem tez. to dzis jest normalna rzecz. <rs>
    <rs>

  • 3. Data: 2014-10-15 09:22:30
    Od: Krzychu <k...@w...pl.invalid>

    W dniu 14.10.2014 o 23:04, (c)RaSz pisze:
    > Aby ktoś się nie dał naciąć, sygnalizuję próbę "fishingu" (jak ktoś nie wie
    > co to fishing" to pewnie jest w Wikipedii, ale nie sprawdzałem).

    Kolego, wędkarstwo to na innej grupie.
    Zapewne masz na mysli phishing.

  • 4. Data: 2014-10-15 18:51:41
    Od: Jawi <t...@p...com>

    W dniu 2014-10-14 23:04, (c)RaSz pisze:
    > A na koniec pytanie: czy jest jakiś e-adres policyjny, gdzie takie sprawy
    > się zgłasza? (znajoma bank już zawiadomiła). Bo różne podobne próby już
    > widziałem, ale nadal nie mam pojęcia, co w takich przypadkach robić!

    pewnie nie, ale jest netykieta, która dokładnie określa ile linijek
    powinna mieć stopka

  • 5. Data: 2014-10-15 19:16:41
    Od: "\(c\)RaSz" <N...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jawi" <t...@p...com> napisał w
[...]
    : >
    : pewnie nie, ale jest netykieta, która dokładnie określa ile linijek
    : powinna mieć stopka

    Piszesz że określa "dokładnie" - no cóż, nie słyszałem jeszcze "ile".
    Wydawało mi się, że jeśli na podpis jest w moim "kliencie" wystarczające
    miejsce...
    Jeśliś łaskaw, to podaj wartość, wraz z tym, gdzie taki uzus został
    zadekretowany.

    --
    _________________
    Moje motto na dziś:

    Lepiej powiedzieć o sto słów za mało,
    niż o jedno zdanie - za dużo!

  • 6. Data: 2014-10-15 19:42:50
    Od: "Leszek K." <l...@n...pl>

    Dnia Wed, 15 Oct 2014 19:16:41 +0200, (c)RaSz napisał(a):

> [...]
    > miejsce...
    > Jeśliś łaskaw, to podaj wartość, wraz z tym, gdzie taki uzus został

    Cztery. Nigdzie to nie jest zadekretowane podobnie jak nie jest
    zadekretowane, że nie mlaska się przy jedzeniu. Opis dobrych obyczajów
    znajdziesz n.p. tutaj:
    http://hamster.dnx.pl/netykieta.htm