  • 11. Data: 2013-09-17 19:01:56
    Temat: Re: Uważajcie na motocykle!!!
    Od: jerzu <t...@i...pl>

    On Tue, 17 Sep 2013 16:49:19 +0200, "Cavallino"
    <c...@k...pl> wrote:

    >Fakt, że chodziło o Iskrę, ale kto wie co siedzi w skrzynkach, może takie
    >same niewypały?

    W Częstochowie jest nasz, krajowy Fotorapid C.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 12. Data: 2013-09-17 22:07:23
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Tue, 17 Sep 2013 13:51:50 +0200, Myjk napisał(a):

    > Tue, 17 Sep 2013 13:51:25 +0200, Artur Maśląg

    > Zawsze może jeszcze zakwestionować migawkę canona.

    Gdyby producent fotoradaru zamówił specjalne oprogramowanie do aparatów,
    które daje gwarancję priorytetu synchronizacji spustu, to ok.
    Ale z tego co widziałem test, to nie wyglądało to tak, bo aparat działał
    najzupełniej normalnie i prawdopodobnie jest niemodyfikowanym egzemplarzem
    handlowym, podłączonym do zewnętrznego spustu sterowanego automatyką
    fotoradaru.

    Czyli gwarancja że aparat robi zdjęcie dokładnie w chwili kiedy przyjdzie
    sygnał spustu, jest taka sobie...

    A miałem w aparacie (co prawda Pentax), taki objaw, że mając już
    roztelepany mechanizm podnoszenia lustra, lusto czasami się przycinało.
    Aparat wtedy je opuszczał i podnosił jeszcze raz, no ale efekt był taki że
    zdjęcie było zrobione z pewnym opóźnieniem po naciśnięciu spustu.

    Pytanie czy producent fotoradaru miał świadomość możliwości wystąpienia
    takich problemów w aparacie i zabezpieczył się przed tym np. dodatkowo
    weryfikując faktyczny czas zrobienia zdjęcia (np. sprzężeniem zwrotnym od
    błysku lampy).

    Bo możliwości wystąpienia różnych opóźnień po stronie aparatu trochę jest,
    no a przy odrobinie pecha sporadycznie mogłyby wychodzić różne cuda
    spowodowane opóźnieniem zrobienia zdjęcia.

  • 13. Data: 2013-09-17 22:46:23
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2013-09-17 22:07, Tomasz Pyra pisze:

> [...]
    > najzupełniej normalnie i prawdopodobnie jest niemodyfikowanym egzemplarzem
    > handlowym, podłączonym do zewnętrznego spustu sterowanego automatyką

    Czyli zaczyna się dorabianie ideologii do motocykli jeżdżących
    po 250km/h i wyjeżdżających z kadru :>

  • 14. Data: 2013-09-17 23:28:07
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "jerzu" <t...@i...pl> napisał w wiadomości
    grup dyskusyjnych:0n2h39t1u078s03e6nqut980ckpa2gto75@4ax.
    com...

    > W Częstochowie jest nasz, krajowy Fotorapid C.

    I jesteś pewien, że nigdy się nie myli?

  • 15. Data: 2013-09-17 23:28:07
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

  • 16. Data: 2013-09-17 23:44:54
    Od: jerzu <t...@i...pl>

    On Tue, 17 Sep 2013 23:28:07 +0200, "Cavallino"
    <c...@k...pl> wrote:

    >I jesteś pewien, że nigdy się nie myli?

    Nie. Czy gdzieś to napisałem?

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 17. Data: 2013-09-18 00:32:04
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 17 Sep 2013, Tomasz Pyra wrote:

    > Gdyby producent fotoradaru zamówił specjalne oprogramowanie do aparatów,
    > które daje gwarancję priorytetu synchronizacji spustu, to ok.

    Nie no, nie przesadzaj.
    Może wystarczy nie używać Canona, to nie trzeba "specjalnie",
    wystarczy zwyczajnie ustawić ;)
    No, może jeszcze do zdjęcia powinien być załączany oryginalny
    EXIF :>

    pzdr, Gotfryd

  • 18. Data: 2013-09-18 00:38:07
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Wed, 18 Sep 2013 00:32:04 +0200, Gotfryd Smolik news napisał(a):

> [...]
    > wystarczy zwyczajnie ustawić ;)
    > No, może jeszcze do zdjęcia powinien być załączany oryginalny

    EXIF tu niewiele pomoże.
    Używają jako sprzętu rejestrującego aparatu handlowego, który praktycznie
    jest "black boxem".
    Z jednej strony dostaje impuls spustu, z drugiej wyjeżdża plik graficzny ze
    zdjęciem.

    Teraz pozostaje pytanie - na ile synchronizacja jednego z drugim jest
    wiarygodna.
    Bo oczywiście można to zrobić dobrze, pytanie tylko czy tak właśnie
    zrobiono.

  • 19. Data: 2013-09-18 08:46:13
    Od: Miroo <m...@R...o2.pl>

> [...]
    > Aparat wtedy je opuszczał i podnosił jeszcze raz, no ale efekt był taki że
    > zdjęcie było zrobione z pewnym opóźnieniem po naciśnięciu spustu.

    Jeśli w "zapuszkowanym" aparacie jest włączony autofocus to też może być
    problem z opóźnieniami, zwłaszcza w nocy przy obiektach w ruchu. Z
    założenia AF powinien być wyłączony, ale kto wie czy się w paru
    fotoradarach ustawienia nie zresetowały, np przy okazji dłuższego braku
    zasilania. EXIF faktycznie mógłby pomóc.

    Pozdrawiam

  • 20. Data: 2013-09-18 08:54:00
    Od: Miroo <m...@R...o2.pl>

    W dniu 2013-09-17 14:52, Marcin N pisze:
    > Kiedyś w Top Gear testowali ten sposób na radar. Wyszło im, że do 300
    > km/h ciągle jesteś złapany.
    > Niech więc ten pan z artykułu nie kombinuje i niech nie wymyśla
    > motocyklistów winnych jego mandatów.

    Testowali jeden, zapewne przygotowany starannie przez profesjonalistów,
    fotoradar. W większej skali na pewno trafią się egzemplarze wadliwe, źle
    skonfigurowane, źle ustawione, itp, zwłaszcza, że nikomu nie zależy na
    precyzji, a na zarabianiu. Papier mają? Mają. Znaczy, że sprzęt jest
    dobry, nie trzeba go sprawdzać i można im skoczyć.

    Analogia: Mój samochód katalogowo pali w mieście 25-30% paliwa mniej niż
    w rzeczywistości. Czy to znaczy, że ja oszukuję?