  • 1. Data: 2009-05-26 09:25:09
    Temat: Uzywanie telefonu z GPS w samolocie
    Od: "Latet" <l...@m...pl>

    Witam,

    1. Wariant pierwszy:
    Czy wolno w samolotach odpalić telefon w trybie off-line, aby sobie sledzić
    mapkę z GPS? Wszak telefon wtedy niczego nie nadaje, a tylko odbiera.

    2. Wariant drugi:
    Czy wolno w samolotach odpalić telefon w trybie off-line, aby sobie sledzić
    mapkę z GPS, jesli telefon wymaga zewnętrzego modułu GPS podłączonego przez
    BlueTooth?

    3. Czy metalowa rura, jaką jest samolot, bardzo przeszkadza w działaniu
    odbiorników GPS?

    Dzięki,

    latet

  • 2. Data: 2009-05-26 09:31:59
    Temat: Re: Uzywanie telefonu z GPS w samolocie
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    W niektórych liniach w ogóle czepiają się "urządzeń elektronicznych" czyli nawet
    samego osobnego odbiornika GPS.
    JaC

    -----

  • 3. Data: 2009-05-26 09:36:29
    Od: "Bolek" <t...@t...com>

    > 1. Wariant pierwszy:
    > Czy wolno w samolotach odpalić telefon w trybie off-line, aby sobie sledzić
    > mapkę z GPS? Wszak telefon wtedy niczego nie nadaje, a tylko odbiera.

    Każdy przewoźnik stosuje swoje zasady,
    więc najlepiej przeczytaj jego regulamin
    jeśli nie chcesz skończyć jak Rokita.

    Bolek

  • 4. Data: 2009-05-26 09:37:39
    Od: darnok <d...@a...spam.ch>

    Latet pisze:

    > 1. Wariant pierwszy:
    > Czy wolno w samolotach odpalić telefon w trybie off-line, aby sobie
    > sledzić mapkę z GPS? Wszak telefon wtedy niczego nie nadaje, a tylko
    > odbiera.

    Z tego co widzialem niektore linie zabraniaja uzywania urzadzen, w tym
    GPSu. Ale tez jestem zdania ze skoro GPS tylko odbiera to nie powinno
    byc problemu.

    > 2. Wariant drugi:
    > Czy wolno w samolotach odpalić telefon w trybie off-line, aby sobie
    > sledzić mapkę z GPS, jesli telefon wymaga zewnętrzego modułu GPS
    > podłączonego przez BlueTooth?

    Raczej nie. Bluetooth jednak nadaje sporo.

    > 3. Czy metalowa rura, jaką jest samolot, bardzo przeszkadza w działaniu
    > odbiorników GPS?

    Niedawno lecac odaplilem telefon w offline z wbudowanym GPSem i
    przykladajac do okienka zlapalem fixa. Pokzal lokalizacje - przyjemnie
    sie samolot po tej mapie przemieszczal. Pokazana predkosc to bylo chyba
    811 km/h :)

    --
    darnok
    "TRAGEdia: A ja TRUskawki CUkrem..."

  • 5. Data: 2009-05-26 09:39:54
    Od: Marcin Lubojański <k...@o...pl>

    Latet wrote:
> [...]
    > podłączonego przez BlueTooth?
    >
    > 3. Czy metalowa rura, jaką jest samolot, bardzo przeszkadza w działaniu

    Było jakiś czas temu na grupie gpsowej.
    Złapie sygnał raczej tylko jeżeli będziesz miał załączony od startu,
    czego oficjalnie nie wolno w żadnych liniach :P

    P.S.
    Niektóre linie ładnie prezentują aktualną pozycję (i inne parametry) na
    monitorach.

    Pozdrawiam
    Marcin Lubojański
    jędrny biust

  • 6. Data: 2009-05-26 09:48:27
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Tue, 26 May 2009 11:25:09 +0200, Latet napisał(a):

    > Witam,
    >
    > 1. Wariant pierwszy:
    > Czy wolno w samolotach odpalić telefon w trybie off-line, aby sobie sledzić
    > mapkę z GPS? Wszak telefon wtedy niczego nie nadaje, a tylko odbiera.

    W niektórych już nawet wolno w trybie on-line.
    Ale odbiór GPS jest słabiutki, zwłaszcza nowe typy odbiorników sobie nie
    radzą. Stary dobry Sirf III potrafił pracować w odległości kilkunastu cm od
    okna, nowe już nawet przyłożone do okna mają problem z odbiorem.

    Niektóre linie zabraniają w ogóle uzywania GPS - bo tak.

    A tak w ogóle to NTG.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Maciej Witucki, prezes.

  • 7. Data: 2009-05-26 10:03:53
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    Latet wrote:

    > 3. Czy metalowa rura, jaką jest samolot, bardzo przeszkadza w działaniu
    > odbiorników GPS?

    Tak. Najlepszym rozwiązaniem byłoby zastosowanie oddzielnego modułu GPS,
    odpalenie pomiaru *przed* wejściem do samolotu, żeby odbiornik złapał
    sygnał i wejście z taką "bombą" na pokład :-)
    Potem trzymanie modułu w oknie lub blisko (na pewno na miejscu przy oknie).

    Przykład: http://bit.ly/X5GE6

    M.

  • 8. Data: 2009-05-26 10:07:20
    Od: "Moo" <m...@w...net>

    Wolno odpalic po starcie kazde urzadzenie ktore nie emituje fal radiowych.
    telefon w trybie off-line nie emituje ale wowczas stewardesie trzeba
    pokazac, ze GSM jest off. Natomast w zaden sposob w kabinie pasazerskiej nie
    zlapiesz fixa. To jest niemozliwe. kapina ma tak hermetyczna budowe i
    powloke, ze wszelkie moje proby w B767 na trasie WAW-JFK spelzly na
    niczym...Siedzialem przy oknie i szukal satelit 2 godziny i nic....GPS
    zadziala tylko z antena zewnetrzna, wiec musialbys...zbic...szybke...i
    wystawic reke za okienko...-;))))

  • 9. Data: 2009-05-26 10:09:08
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Tue, 26 May 2009 12:07:20 +0200, Moo napisał(a):

> [...]
    > niczym...Siedzialem przy oknie i szukal satelit 2 godziny i nic....GPS
    > zadziala tylko z antena zewnetrzna, wiec musialbys...zbic...szybke...i

    twierdzisz, że GPS do dzialania potrzebuje świeżego powietrza z zewnątrz?
    Serio? A masz jakieś wsparcie?

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Maciej Witucki, prezes.

  • 10. Data: 2009-05-26 12:17:31
    Od: darnok <d...@a...spam.ch>

    Moo pisze:
> [...]
    > niczym...Siedzialem przy oknie i szukal satelit 2 godziny i nic....GPS
    > zadziala tylko z antena zewnetrzna, wiec musialbys...zbic...szybke...i

    Musze poinformowac o tym moja Nokie 6210 Navi ktora wbrew twoim zakazom
    zlapala fixa w 737 lecac z Monachium do Athen.
    A jak sam sie domyslasz w tym telefonie odbiornik GPS to nie ma
    najlepszych warunkow pracy (kiepska antena).

    Jak nie zapomne to sprobuje w piatek wracajac samolotem zastosowac twoja
    teorie w praktyce - zobaczymy moze znow sie da wbrew twoim
    przewidywaniom bez zbijania szybki dowiedziec sie gdzie jestem.