  • 11. Data: 2009-05-26 12:36:20
    Temat: Re: Uzywanie telefonu z GPS w samolocie
    Od: Brzezi <b...@g...com>

    wto, 26 maj 2009 o 11:25 GMT, Latet napisał(a):

    > 1. Wariant pierwszy:
    > Czy wolno w samolotach odpalić telefon w trybie off-line, aby sobie sledzić
    > mapkę z GPS? Wszak telefon wtedy niczego nie nadaje, a tylko odbiera.

    Zalezy jeszcze od telefonu, w niektorych GPS jest sprzezony z modulem GSM,
    jezeli wylaczysz modul GSM to autoamtycznie jednoczesnie wylacza sie tez
    GPS

    Wiec w takim wypadku w trybie off-line/airplane-mode GSP w ogole nie bedzie
    dzialal

    Pozdrawiam
    Brzezi

  • 12. Data: 2009-05-26 12:51:41
    Od: "Moo" <m...@w...net>

    "Waldek Godel" <n...@o...info> wrote in message

    > twierdzisz, że GPS do dzialania potrzebuje świeżego powietrza z zewnątrz?
    > Serio? A masz jakieś wsparcie?

    Czytac nie potrafisz. Powietrza to ty potrzebujesz aby oddychac. GPS nie
    dziala jak jest zasloniety np. przez sufit lub inne tlumiace
    przeszkody....Wlacz sobie w domu i zobacz czy dziala....

  • 13. Data: 2009-05-26 12:58:51
    Od: "darek_radom" <d...@g...pl>

    Użytkownik "Moo" <m...@w...net> napisał w wiadomości

    > "Waldek Godel" <n...@o...info> wrote in message
    > GPS nie dziala jak jest zasloniety np. przez sufit lub inne tlumiace
    > przeszkody....Wlacz sobie w domu i zobacz czy dziala....

    To bardzo ciekawe co piszesz, bo ja akurat mam słabego Acera E310, mieszkam
    na 4 pietrze w bloku 4-piętrowym bez strychu (a więc dość cienki stropodach)
    i bez problemu AutoMapa pokazuje moją aktualną pozycję (chociaż sygnał jest
    dość słaby)...

  • 14. Data: 2009-05-26 13:00:52
    Od: KuFeL <k...@o...pl>

    Maciej Bebenek (news.onet.pl) pisze:

    > Tak. Najlepszym rozwiązaniem byłoby zastosowanie oddzielnego modułu GPS,
    > odpalenie pomiaru *przed* wejściem do samolotu, żeby odbiornik złapał
    > sygnał i wejście z taką "bombą" na pokład :-)
    > Potem trzymanie modułu w oknie lub blisko (na pewno na miejscu przy oknie).

    potwierdzam taki schemat dzialania. ja co prawda korzystam z spv m650
    vel artemis. Zawsze odpalam gps przed wejsciem na poklad zeby zlapal
    dobrze sygnal. latalem roznymi liniami i nigdy nikt mi uwagi nie
    zwrocil. a zawsze na wierzchu trzymalem.

    slyszalem ze garminy nawet w trzyrzedowych samolotach z samego srodka
    lapia sygnal. I nie mowie tego jako plotki podawanej dalej tylko
    widzialem zdjecia, wiec raczej wiarygodne.

    Pzdr,
    KuFeL
    --
    gg:71218 / http://kufel.bloog.pl
    http://www.zachody.pl / skype:kufel78

  • 15. Data: 2009-05-26 13:22:09
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Tue, 26 May 2009 14:51:41 +0200, Moo napisał(a):

    > Czytac nie potrafisz. Powietrza to ty potrzebujesz aby oddychac. GPS nie
    > dziala jak jest zasloniety np. przez sufit lub inne tlumiace
    > przeszkody....Wlacz sobie w domu i zobacz czy dziala....

    Działa, doskonale. Masz jeszcze jakieś inne głębokie przemyślenia?
    Sugeruję się trochę douczyć, nie pamiętam w której klasie na fizyce są fale
    elektromagnetyczne, ale to chyba teraz w podstawówce jest.
    W której klasie jesteś? Może tego jeszcze nie braliście?

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Maciej Witucki, prezes.

  • 16. Data: 2009-05-26 13:35:14
    Od: "Moo" <m...@w...net>

> [...]
    > elektromagnetyczne, ale to chyba teraz w podstawówce jest.
    > W której klasie jesteś? Może tego jeszcze nie braliście?

    Chcesz sobie popyskowac i wykazac sie madroscia, ktorej poza teoria ci
    brak...
    Dziala doskonale ? No to gratuluje.., ze ci dziala tak doskonale....

  • 17. Data: 2009-05-26 13:51:38
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Tue, 26 May 2009 15:35:14 +0200, Moo napisał(a):

    > Chcesz sobie popyskowac i wykazac sie madroscia, ktorej poza teoria ci
    > brak...

    to ma jakiś związek z tematyką grupy? nie widzę, oświecisz mnie?

    > Dziala doskonale ? No to gratuluje.., ze ci dziala tak doskonale....

    co więcej - w zasadzie każdemu działa.
    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Maciej Witucki, prezes.

  • 18. Data: 2009-05-26 14:24:10
    Od: "Krzysiek" <k...@g...w.polsce>

> [...]
    > niczym...Siedzialem przy oknie i szukal satelit 2 godziny i nic....GPS
    > zadziala tylko z antena zewnetrzna, wiec musialbys...zbic...szybke...i

    Nie pisz że to jest niemożliwe, bo akurat jest to możliwe. Osobiście
    sprawdzałem na HTC TyTN II i akurat nie wystawiałem za okno antenki za
    idiotycznymi Twoimi radami. Jeśli nie jesteś czegos pewien to wcale to nie
    oznacza, że tego czegoś nie ma. Możesz po prostu o tym nie wiedzieć, ale się
    do niewiedzy przyznać. A Ty z uporem dunrego maniaka w kolejnych postach
    dalej idziesz z zaparte że to nie zadziała.

  • 19. Data: 2009-05-26 14:58:57
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Brzezi" <b...@g...com> napisał w wiadomości grup
    .pl...
> [...]
    > GPS
    >
    > Wiec w takim wypadku w trybie off-line/airplane-mode GSP w ogole nie bedzie

    Może rozmowa powinna zacząć się od tego, że GSM nie jest w stanie zaszkodzić
    systemom w samolocie. To jest wymysł liniom lotniczym, aby korzystać z ich
    połączeń telefonicznych, no i oczywiście ciekawe, czy telefon byłby w stanie
    złapać zasięg przemieszczając się z taką prędkością. :]

  • 20. Data: 2009-05-26 15:09:12
    Od: darnok <d...@a...spam.ch>

    qwerty pisze:

    > ... no i oczywiście ciekawe, czy
    > telefon byłby w stanie złapać zasięg przemieszczając się z taką
    > prędkością. :]

    wysokosc i predkosc by to uniemozliwily.
    A co do zabraniania prze linie to zgoda.
    W koncu juz wymyslili stacje gsm montowane w srodku samolotow i im to
    nie przeszkadza - a nawet sie ciesza bo mozna kosic ludzi po
    horrendalnych stawkach.

    --
    darnok
    "TRAGEdia: A ja TRUskawki CUkrem..."