  • 31. Data: 2009-05-26 20:38:26
    Temat: Re: Uzywanie telefonu z GPS w samolocie
    Od: ejek <e...@a...pl>

    Jingiel pisze:

    > Bez przesady. Montowales kiedys antene sat w pokoju? Odbierala???

    Pytanie nie do mnie, ale napiszę - dawno temu zmontowałem,
    oczywiście w pomieszczeniu, które ma okno "na południe"
    i wszystko działało.

    --
    Wojtek

  • 32. Data: 2009-05-26 20:47:38
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    KuFeL wrote:

    > no wlasnie... jestem ciekaw szczegolow, bo gdzies czytalem kiedys ze
    > efekt dopplera pojawia sie dopiero kolo 500 km/h

    Co szczególnie widać na zdjęciach i filmach z foto/wideoradarów w
    terenie zabudowanym :-)

    Poczytajcie sobie panowie o GSM i TDMA.

    M.

  • 33. Data: 2009-05-26 21:16:35
    Od: jack <n...@s...pl>

    Dnia Tue, 26 May 2009 11:39:54 +0200, Marcin Lubojański napisał(a):

    > Latet wrote:

    > Było jakiś czas temu na grupie gpsowej.
    > Złapie sygnał raczej tylko jeżeli będziesz miał załączony od startu,

    Nie prawda. Nie raz zalaczalem w trakcie lotu siedzac przy oknie.

  • 34. Data: 2009-05-27 05:38:19
    Od: Jan Strybyszewski <k...@...pl>

    ...:::WISKOLER:::... pisze:
> [...]
    > można nawiązać łączności w paśmie 1800Mhz? Coś mi się wydaje że mijasz się

    A poruszasz sie z taka predkosci wzgledna w strone BTSa ?

    Zapewniam cie ze te 140km/h to teoria bo przy 200km/h dziala bez
    problemu podejrzem ze szybciej tez ale jednak 800 to nie 200

  • 35. Data: 2009-05-27 07:01:30
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 27 May 2009 07:38:19 +0200, Jan Strybyszewski wrote:

    >A poruszasz sie z taka predkosci wzgledna w strone BTSa ?

    prawdopodobne, bo je stawiali w pierwszej kolejnosci przy trasach ..

    >Zapewniam cie ze te 140km/h to teoria bo przy 200km/h dziala bez
    >problemu podejrzem ze szybciej tez ale jednak 800 to nie 200

    Tyle ze to byly 900 a nie 1800 ..

    J,

  • 36. Data: 2009-05-27 07:06:32
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 26 May 2009 23:26:46 +0300, darnok wrote:
> [...]

    Zeby sie dostroic do BTS trzeba go najpierw odebrac, co jak widac jest
    mozliwe i przy 20-50ppm tolerancji w typowym kwarcu.

    >Dodam jeszcze ze BTS ma spelnic jeszcze bardziej rygorystyczne warunki -
    >punkt 5.1:
    >
    >"The BTS shall use a single frequency source of absolute accuracy better
    >than 0.05 ppm for both RF frequency generation and clocking the
    >timebase. The same source shall be used for all carriers of the BTS.

    No, ciekawe - ktos wie jak to robia ?
    kwarc w termostacie, zegar atomowy czy synchronizacja z centrala przez
    lacza ?

    J.

  • 37. Data: 2009-05-27 13:11:49
    Od: darnok <d...@a...spam.ch>

    J.F. pisze:

    > No, ciekawe - ktos wie jak to robia ?
    > kwarc w termostacie, zegar atomowy czy synchronizacja z centrala przez
    > lacza ?

    Opcji jest duzo.
    Typowo - synchronizacja do E1, SDH czy co tam jest na miejscu - do
    transmisji.
    Opcje zaawansowane: GPS.
    W nowszych typach sieci tzw IPCLOCK czyli synchronizacja do pakiecikow
    specjalnych IP.

    --
    darnok
    "TRAGEdia: A ja TRUskawki CUkrem..."

  • 38. Data: 2009-05-27 15:42:35
    Od: Formika <s...@f...pl>

    Latet pisze:
    > Witam,
    >
    > 1. Wariant pierwszy:
    > Czy wolno w samolotach odpalić telefon w trybie off-line, aby sobie
    > sledzić mapkę z GPS? Wszak telefon wtedy niczego nie nadaje, a tylko
    > odbiera.

    Zalezy od linii. W KLM Kumplowi z Pocket PC kazali wylaczyc ,
    na moje Blackberry nawet sie nie skrzywila.

    > 2. Wariant drugi:
    > Czy wolno w samolotach odpalić telefon w trybie off-line, aby sobie
    > sledzić mapkę z GPS, jesli telefon wymaga zewnętrzego modułu GPS
    > podłączonego przez BlueTooth?

    Pytasz formalnie czy technicznie? Zakaz uzywania komorek wynika wlasnie
    z tego zeby nie emitowac zadnych sygnalow radiowych w samolocie.
    Raczej od BT zaden samolot nie spadl ;) Ale tu wchodzimy na dyskusje o
    sensownosci zakazow w samolocie ;) i dlaczego twoj samolot ma byc
    pierwszy ;)

    > 3. Czy metalowa rura, jaką jest samolot, bardzo przeszkadza w działaniu
    > odbiorników GPS?

    Musisz miec GPS przy oknie.
    Bardzo ladnie widac moment kiedy samolot zaczyna sie obnizac ;) i jak to
    jest wczesnie ;)
    Btw na dlugodystansowych i tak masz na ogol GPS na ekranie tv i sobie
    mozesz przez te pare godzin poogladac ;) (no chyba ze lecisz Aeroflotem
    ;) )

  • 39. Data: 2009-05-28 07:47:45
    Od: "Latet" <l...@m...pl>

> [...]
    > przez te pare godzin poogladac ;) (no chyba ze lecisz Aeroflotem ;) )

    Lecę na trasie krajowej (Rzeszow-Warszawa). Czasem na tej trasie zdarzał mi się
    Boeing 737 i ciekawi mnie głównie właśnie obserwowanie wysokości. Bo mam
    wrażenie, że on się wznosi na jakiś pułap (na pewno nie na pełny, jak na
    dłuższych trasach), tylko po to, aby po jakichś 5-10 minutach zacząć się
    obniżać. Cały lot trwa max ok. 35 min.

    latet

  • 40. Data: 2009-05-28 09:52:10
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Latet" <l...@m...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > jakiś pułap (na pewno nie na pełny, jak na dłuższych trasach),
    > tylko po to, aby po jakichś 5-10 minutach zacząć się obniżać.

    Wielce prawdopodobne - jesli A300 i 767 maja bez silnikow
    doskonalosc ponad 10, to z silnikami na malej mocy zapewne ze 20 -
    czyli z 10km schodzic do ladowania musieliby 200km przed
    ladowiskiem.

    J.