  • 21. Data: 2009-05-26 18:31:45
    Temat: Re: Uzywanie telefonu z GPS w samolocie
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 26 May 2009 18:09:12 +0300, darnok wrote:

    >wysokosc i predkosc by to uniemozliwily.

    Ciekaw jestem ile w tym prawdy.
    Mocno powatpiewam.

    J.

  • 22. Data: 2009-05-26 18:35:23
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 2009-05-26 20:31, J.F. napisał:

    > Ciekaw jestem ile w tym prawdy.
    > Mocno powatpiewam.

    Bardzo dużo w tym prawdy. Temat ten był tu (i nie tylko tu) już kilka
    razy poruszany dość dogłębnie.

    --
    Cz.

  • 23. Data: 2009-05-26 18:48:30
    Od: darnok <d...@a...spam.ch>

    J.F. pisze:

    > Ciekaw jestem ile w tym prawdy.
    > Mocno powatpiewam.

    A masz to czym poprzec - bo ja mam :)

    Anteny nie sieja do góry.
    Prawie zawsze sa pochylone lekko w dol. A juz napewno na 11km nie
    zlapiesz zasiegu z takiego bocznego listka.

    Typowa predkosc przelotowa to ok 800km/h.
    GSMowe ograniczenie ze wzgledu na efekt dopplera to ok 250km/h dla
    900Mhz i ok 130km/h dla 1800Mhz.
    I co ty na to?

    --
    darnok
    "TRAGEdia: A ja TRUskawki CUkrem..."

  • 24. Data: 2009-05-26 19:08:48
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 26 May 2009 21:48:30 +0300, darnok wrote:

    >A masz to czym poprzec - bo ja mam :)
    >
    >Anteny nie sieja do góry.

    Pomiedzy "nie sieja" a "sygnal jest stlumiony o 10 dB" jest roznica.

    >Prawie zawsze sa pochylone lekko w dol. A juz napewno na 11km nie
    >zlapiesz zasiegu z takiego bocznego listka.

    Jest tu jakis baloniarz ? :-)

    >Typowa predkosc przelotowa to ok 800km/h.
    >GSMowe ograniczenie ze wzgledu na efekt dopplera to ok 250km/h dla
    >900Mhz i ok 130km/h dla 1800Mhz.
    >I co ty na to?

    800km/h to nie daje nawet 1ppm. Nie ma tak dokladnych kwarcow.

    Jesli szukac problemow to moze np w czasie przelaczania stacji ..

    J.

  • 25. Data: 2009-05-26 19:54:18
    Od: "...:::WISKOLER:::..." <R...@v...cy>

    Na grupie *pl.misc.telefonia.gsm*, dnia 26 maj (wtorek),
    znalazłem donos TW *darnok*,
    o treści cytowanej poniżej:

    > GSMowe ograniczenie ze wzgledu na efekt dopplera to ok 250km/h dla
    > 900Mhz i ok 130km/h dla 1800Mhz.

    Chcesz wmówić wszystkim że w samochodzie rozpędzonym do 140 km/h nie bedzie
    można nawiązać łączności w paśmie 1800Mhz? Coś mi się wydaje że mijasz się
    lekko z prawdą.
    --
    Dlaczego tyle osób zarabia na ebookach?
    http://ebooki.zlotemysli.pl/wiskoler.php

  • 26. Data: 2009-05-26 20:17:55
    Od: darnok <d...@a...spam.ch>

    J.F. pisze:

    > Pomiedzy "nie sieja" a "sygnal jest stlumiony o 10 dB" jest roznica.

    > Jest tu jakis baloniarz ? :-)

    To jest mi ciezko udowodnic poza przedstawieniem ci jakies
    charakterystyki anteny GSM.
    pierwsza znaleziona.
    http://www.kathrein-scala.com/catalog/741988.pdf
    Niestety nie ma konkretnych liczb odnosnie charakterystyki pionowej, bo
    po prostu nikt nie planuje zasiegu "w pionie" :)

    > 800km/h to nie daje nawet 1ppm. Nie ma tak dokladnych kwarcow.

    Ciesze sie ze tym samym zaprzeczyles istnieniu telefonii komorkowej GSM
    na swiecie.

    Zacytuje specyfikacje 3GPP 05.10 Rel 99
    http://www.3gpp.org/ftp/Specs/html-info/0510.htm
    wzialem 8.12 - punkt 6.1 w docu.

    "The MS carrier frequency shall be accurate to within 0.1 ppm, or
    accurate to within 0.1 ppm compared to signals received from the BTS,
    except for GSM 400 where 0.2 ppm shall apply in both case (these signals
    will have an apparent frequency error due to BTS frequency error and
    Doppler shift). In the latter case, the signals from the BTS must be
    averaged over sufficient time that errors due to noise or interference
    are allowed for within the above 0.1 ppm and 0.2 ppm figure. The MS
    shall use the same frequency source for both RF frequency generation and
    clocking the timebase."

  • 27. Data: 2009-05-26 20:21:00
    Od: KuFeL <k...@o...pl>

    ...:::WISKOLER:::... pisze:
> [...]
    > można nawiązać łączności w paśmie 1800Mhz? Coś mi się wydaje że mijasz się
    no wlasnie... jestem ciekaw szczegolow, bo gdzies czytalem kiedys ze
    efekt dopplera pojawia sie dopiero kolo 500 km/h

    Pzdr,
    KuFeL
    --
    gg:71218 / http://kufel.bloog.pl
    http://www.zachody.pl / skype:kufel78

  • 28. Data: 2009-05-26 20:26:46
    Od: darnok <d...@a...spam.ch>

    darnok pisze:

> [...]
    > are allowed for within the above 0.1 ppm and 0.2 ppm figure. The MS
    > shall use the same frequency source for both RF frequency generation and

    Dodam jeszcze ze BTS ma spelnic jeszcze bardziej rygorystyczne warunki -
    punkt 5.1:

    "The BTS shall use a single frequency source of absolute accuracy better
    than 0.05 ppm for both RF frequency generation and clocking the
    timebase. The same source shall be used for all carriers of the BTS.
    For the pico BTS class the absolute accuracy requirement is relaxed to
    0.1ppm."

  • 29. Data: 2009-05-26 20:29:42
    Od: Jingiel <X...@X...XX>

    > Działa, doskonale. Masz jeszcze jakieś inne głębokie przemyślenia?
    > Sugeruję się trochę douczyć, nie pamiętam w której klasie na fizyce są fale
    > elektromagnetyczne, ale to chyba teraz w podstawówce jest.
    > W której klasie jesteś? Może tego jeszcze nie braliście?

    Bez przesady. Montowales kiedys antene sat w pokoju? Odbierala???

    Jingiel

  • 30. Data: 2009-05-26 20:35:58
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Tue, 26 May 2009 22:29:42 +0200, Jingiel napisał(a):

    > Bez przesady. Montowales kiedys antene sat w pokoju? Odbierala???

    Nie mocowałem. Ale używam w pokoju telefonu komórkowego.
    Sprawdź sobie na jakiej częstotliwości pracuje tv-sat, a na jakiej
    nadajniki GPS.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Maciej Witucki, prezes.