  • 1. Data: 2005-03-10 13:13:58
    Temat: VAT - Lekka paranoja
    Od: "Radosław HORODNICZY" <xman(no-spam_remove_it)@cxt.pl>

    To ze sa odliczenia VATu za internet to kazdy wie,
    ale ostatnio klienci przychodza do mnie i chca przepisywac
    umowy na 2 osoby (np malzenstwo) np
    Janka i Edek Kowalski

    po to zeby 2 osoby mogly sobie odliczac net,
    nie bardzo to kumam :)) a kazdy z klientow sie upiera
    ze tak moze byc.

    Czy ktos moze mial z takim czyms do czynienia albo sie orientuje
    czy to faktycznie jest mozliwe? (bo znajac nasze prawo to wszystko
    jest mozliwe)

  • 2. Data: 2005-03-10 13:15:31
    Temat: Re: VAT - Lekka paranoja
    Od: Marcin Kowalczyk <k...@w...TO.bo.SPAM.jest.FUJ.kowalma.com>

    Radosław HORODNICZY w <d0phf3$77l$1@nemesis.news.tpi.pl> zeznal:
    > Czy ktos moze mial z takim czyms do czynienia albo sie orientuje
    > czy to faktycznie jest mozliwe? (bo znajac nasze prawo to wszystko
    > jest mozliwe)

    jest mozliwe, kazde z nich rozliczy sobie polowe kwoty z faktury.
    bylo juz ;]

    --
    Dobry programista wiesza się razem ze swoim programem

  • 3. Data: 2005-03-10 15:13:26
    Od: "blizzi" <b...@c...pl>

    > jest mozliwe, kazde z nich rozliczy sobie polowe kwoty z faktury.
    > bylo juz ;]

    jest dokladnie tak jak mowisz, ale wiele osob twierdzi ze oboje dostana
    pelna kwote, podobno w super expresie byl artykul na ten temat i tam pisalo
    ze obie osoby moga skorzystac z pelnego odliczenia. W zaznajomionej firmie
    juz ponad 30 osob przepisalo w ten sposob umowy i przychodza kolejni....

    popo

  • 4. Data: 2005-03-10 15:35:47
    Od: KrzysiekPP <k...@S...op.pl>

> [...]
    > juz ponad 30 osob przepisalo w ten sposob umowy i przychodza kolejni....

    O ile pamietam to na lebka to jest jakies 750 zl, a na malzonkow
    przypada cos okolo 1500 zl, ale faktura musi byc na oboje. Stad takie
    kombinacje z przepisywaniem umow.

  • 5. Data: 2005-03-10 15:35:55
    Od: "Cezar" <c...@n...media-net.pl>

    Wczoraj Weiss w radio Z zajmował sie tematem.
    M. F. potrwierdzilo, to ze jezeli faktura bedzie na wspolmalzonkow to beda
    mogli odpisac 2x760zl.
    Tpsa przygotowuje sie do masowego podpisywania aneksow do umow i takze
    bedzie mozliwosc jej wystawienia na wspolmalzonkow.

    cezar

  • 6. Data: 2005-03-10 15:54:11
    Od: "Jaroslaw Druzbinski" <comnet@[no_spam]cn.net.pl>

    KrzysiekPP wrote:

    > O ile pamietam to na lebka to jest jakies 750 zl, a na malzonkow
    > przypada cos okolo 1500 zl, ale faktura musi byc na oboje. Stad takie
    > kombinacje z przepisywaniem umow.

    Dla mnie to i tak paranoja. Bo rozumiem ze placac obecnie 40 zl odlicza
    jeden. Jak beda odliczac dwoje to dostana umowe i faktury 2 x po 20 zl.
    Wiec sumarycznie i tak odlicza od podstawy opodatkowania 40 zl. Jaka w
    tym logika ?
    Chyba ze placa za neta lacznie ponad 65 zl miesiecznie wowczas moge to
    zrozumiec chociaz i tak nie do konca ale jest jakies uzasadnienie.

  • 7. Data: 2005-03-10 16:09:52
    Od: KrzysiekPP <k...@S...op.pl>

    > Wiec sumarycznie i tak odlicza od podstawy opodatkowania 40 zl. Jaka w
    > tym logika ?

    Jesli na rok placą wiecej niz te 750 zl to im sie oplaci. A pozostali to
    przychodza chyba tylko dlatego, ze im sie wydaje, ze im sie oplaci ;)

  • 8. Data: 2005-03-10 18:19:07
    Od: Szymon <s...@o...pl>

    Cezar napisał(a):
> [...]
    > Tpsa przygotowuje sie do masowego podpisywania aneksow do umow i takze
    > bedzie mozliwosc jej wystawienia na wspolmalzonkow.

    Masz na myśli zapewne dwukrotnie wyższy *limit* ?

    --
    Pozdrawiam, Szymon

    (odpowiadając popraw adres)

  • 9. Data: 2005-03-10 22:42:31
    Od: "Marcin Gontarz" <N...@n...pl>

    Użytkownik "Radosław HORODNICZY" <xman(no-spam_remove_it)@cxt.pl> napisał w
    wiadomości news:d0phf3$77l$1@nemesis.news.tpi.pl...
> [...]
    >
    > Czy ktos moze mial z takim czyms do czynienia albo sie orientuje
    > czy to faktycznie jest mozliwe? (bo znajac nasze prawo to wszystko

    http://kurier.lublin.pl/modules.php?op=modload&name=
    News&file=article&sid=14911

    Marcin "MrG" Gontarz
    mbx : mrg(at)nowanet.pl | web : www.nowanet.pl
    gsm : 506 33 11 69 | gad : 3864459 | icq : 19032134

  • 10. Data: 2005-03-10 23:41:29
    Od: Leszek Matok <n...@L...pl>

    Dnia 10-03-2005, czw o godzinie 16:54 +0100, Jaroslaw Druzbinski napisał
    (a):
    > Chyba ze placa za neta lacznie ponad 65 zl miesiecznie
    To ktoś płaci mniej? Ja mam SDI, 124 zł miesięcznie. To akurat tyle,
    żeby sobie dwie osoby odliczyły. Pomijając fakt, że wszyscy trąbią, że
    nawet z najtańszą Neo obie osoby mogą sobie odliczyć tę samą fakturę,
    chociaż to raczej nielogiczne.

    Lam