  • 1. Data: 2017-06-25 08:45:53
    Temat: VW Dieselgate c.d
    Od: p...@g...com

    Jedna jaskółka wiosny nie czyni ale VW oddaje kapustę :-)

    http://m.faz.net/aktuell/wirtschaft/vw-abgasskandal/
    manipulierte-abgaswerte-warum-volkswagen-vielleicht-
    millionen-autos-zuruecknehmen-muss-15074620.html

    W tym konkretnym przypadku nie poszli w odwołanie czas minął więc muszą wypłacić.
    Oczywiście cwaniaki w odróżnieniu od USA nie wypłaca pełnej sumy tylko odlicza
    zużycie ( około 14 tyś euro) ale prawnicy zwracają uwagę na fakt że tym razem
    odpuścili wersje że oprogramowanie było cacy.

  • 2. Data: 2017-06-25 10:36:33
    Temat: [OT] VW Dieselgate c.d
    Od: w systemie siła 'POPIS/EU <N...@g...pl>

    może Ktoś jednak napisze, jak to komputerem i programem można sterować
    spalaniem w silniku?

  • 3. Data: 2017-06-25 14:45:31
    Temat: Re: [OT] VW Dieselgate c.d
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2017-06-25 o 10:36, w systemie siła 'POPIS/EU pisze:
    > może Ktoś jednak napisze, jak to komputerem i programem można sterować
    > spalaniem w silniku?

    Można np. zmieniać proporcje w dostarczanej do komory spalania mieszance
    paliwowo-powietrznej.

  • 4. Data: 2017-06-25 17:36:38
    Od: w systemie siła 'POPIS/EU <N...@g...pl>

    czyli tak na chłopski rozum - gazem?

  • 5. Data: 2017-06-30 06:11:28
    Temat: Re: VW Dieselgate c.d
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 24 Jun 2017 23:45:53, p...@g...com
    napisał(a):
> [...]
    > muszą wypłacić. Oczywiście cwaniaki w odróżnieniu od USA nie
    > wypłaca pełnej sumy tylko odlicza zużycie ( około 14 tyś euro) ale

    Kilkuletnia uzywka w dobrym stanie za pol ceny sprzeda sie latwo :-)

    > prawnicy zwracają uwagę na fakt że tym razem odpuścili wersje że
    > oprogramowanie było cacy.

    Hm, a to juz uzasadnia zwrot pelnej ceny konsumentowi

    Ale ida kolejne ryzyka
    http://www.msn.com/pl-pl/finanse/gospodarka/kolejne-
    miliardowe-ryzyko-vw-walczy-na-wszystkich-frontach/a
    r-BBDsmrs

    I mowisz, ze Slowacy dostali podwyzki?
    Widac Niemcy to juz problem Merkel :-)

    Jak tam kurs akcji VW ?

    J.

  • 6. Data: 2017-06-30 07:17:22
    Od: p...@g...com

    W Stanach 300 000 używek stoi na placach ja widzę to jako wielki magazyn części
    zamiennych :-)
    Niemiecka TV podaje że właśnie minęły 2 lata od ujawnienia Dieselgate a niemiecki
    wymiar sprawiedliwości nadal nie odpowiedział na podstawowe pytania co sugeruje dobre
    umocowanie lobbystów VW.

    EU metodą na żebraka uzyskało "niezobowiązującą gwarancję" na 11 elementów które mogą
    ulec uszkodzeniu po "naprawie" czyli jeśli w ciągu 2 lat wasz VW wyzionie ducha mogą
    ale nie muszą się poczuwać :-) aha tylko do przebiegu 250 tkm czyli 4-5 letnie auta
    to już podwyższone ryzyko

    https://www.welt.de/wirtschaft/article165538107/EU-l
    aesst-Volkswagen-wieder-vom-Haken.html

  • 7. Data: 2017-06-30 09:25:34
    Od: p...@g...com

    Bayern ośmiesza rzad niemiecki i UE zmuszając VW do kolejnego update który tam razem
    ma obniżyć poziom emisji NOx w realnych warunkach drogowych :-)

    http://www.faz.net/aktuell/wirtschaft/vw-abgasskanda
    l/vw-will-durch-nachruestung-fahrverbote-verhindern-
    15083560.html

  • 8. Data: 2017-06-30 09:40:30
    Od: p...@g...com

    Holendrzy tez zwątpili w EU i próbują na własną rękę :-)

    http://www.focus.de/finanzen/news/diesel-skandal-neu
    e-klage-gegen-autobauer-stiftung-fordert-von-vw-4-5-
    milliarden-euro_id_7296058.html