  • 1. Data: 2019-12-27 14:22:47
    Temat: Virgin -- kradzież danych osobowych
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    Czy warto kasować dane osobowe tam, gdzie człek już nie musi podawać swych danych?...

    PIOTR DRABIK 27.12.2019 11:48
    https://biznes.radiozet.pl/News/Virgin-Mobile-Polska
    .-Atak-hakerski.-Wyciekly-dane-klientow

    Virgin Mobile Polska potwierdził kradzież danych osobowych
    klientów - imion, nazwisk, numerów PSESL oraz dowodów osobistych.

    Mam w Virgin jeden numer wiszący od roku...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 2. Data: 2019-12-27 14:27:55
    Temat: Re: Virgin -- kradzież danych osobowych
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
> [...]

    > klientów - imion, nazwisk, numerów PSESL oraz dowodów osobistych.
    >Mam w Virgin jeden numer wiszący od roku...

    No to przeciez nie skasuja danych aktywnego klienta.
    A jak wypowiedziales ... dwa lata czy dluzej musza trzymac ?

    J.

  • 3. Data: 2019-12-27 15:29:43
    Od: mrvtktjv <m...@m...ct8.pl>

    > Czy warto kasować dane osobowe tam, gdzie człek już nie musi podawać
    > swych danych?...
    A jaką masz gwarancję, że rzeczywiście skasowali lub skasują po okresie
    retencji? Prawo zobowiązuje i karze przy niewypełnieniu obowiązku, ale
    100% pewności nie będziesz mieć od momentu zarejestrowania się już nigdy.
    Moim zdaniem lepiej nie usuwać kont, po to, aby usługodawca miał
    możliwość kontaktu "w razie wypadku", czyli np. mógł poinformować, że
    dane "wyciekły".
    Lepiej, zanim się człowiek zarejestruje, przeanalizować za i przeciw.
    Czy zysk (bo taniej) przewyższy straty (ryzyko ich wystąpienia i skutki)?
    Nie piszę tego akurat o VM, ale ogólnie. Ja właśnie ze względu na ryzyko
    "wycieku" nie przenoszę numerów, bo potrzebują wtedy większej ilości
    danych, niż przy "zwykłej" rejestacji numeru.

  • 4. Data: 2020-01-01 18:44:59
    Od: j...@i...pl

    On Fri, 27 Dec 2019 14:27:55 +0100, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    >A jak wypowiedziales ... dwa lata czy dluzej musza trzymac ?

    Prepaid 12 miesięcy. Abo 5 lat od ostatniej faktury.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 5. Data: 2020-01-02 09:27:25
    Od: m...@i...pl

    A włamanie bylo do systemu księgowego gdzie są faktury? To chyba dotyczyłoby
    wszystkich klientów.
    Generalnie Virgin cos kreci, bo podają ze luka była w zabezpieczeniu systemu
    rejestracji przez POS, a ja dostałem smsa mimo, ze nigdy nie rejestrowałem przez POS,
    zawsze numer mialem przenoszony od innego operatora. A jednak powiadomienie przyszło.

    Btw ktos jyz sie dowiadywać czy Virgin pokryje koszty wymiany dowodu osobistego i
    wlaczenia blokady w BIK?

    MK

  • 6. Data: 2020-01-02 15:18:29
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Thu, 2 Jan 2020 00:27:25 -0800 (PST), m...@i...pl wrote:

    >Btw ktos jyz sie dowiadywać czy Virgin pokryje koszty wymiany dowodu osobistego
    Dowód 0 zł
    Zdjęcie weź to co poprzednio, zeskanuj i złóż wniosek przez Profil
    Zaufany.
    Odbiór DO to 1 wizyta w dowolnie wybranym najbliższym urzędzie (na
    etapie składania wniosku), trwa kilka minut.

    WAM
    --
    www.nawakacje.pl ?
    pokoje w górach www.wpolskichgorach.pl

  • 7. Data: 2020-01-02 15:45:01
    Od: m...@i...pl

    A moge zdjęcie z legitymacji szkolnej zeskanowac? Po to byly wprowadzone dowody
    terminowe zeby 50 latek nie poslugiwal sie dokumentem ze zdjeciem 18 latka. Chyba
    gdzies po 60 wydaja dokumenty bezterminowe, ale brakuje mi jeszcze nieco lat. ?

    MK

  • 8. Data: 2020-01-02 15:58:48
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 2 stycznia 2020 15:18:46 UTC+1 użytkownik WAM napisał:

    > Zdjęcie weź to co poprzednio, zeskanuj i złóż wniosek przez Profil
    Może nie przejść. Teraz musi być zdjęcie na wprost, wcześniej było wymagane tak
    ukosa(widoczne 1 ucho) Nie wiem w którym roku to zmienili ale mój DO wydany w 2010
    roku ma jeszcze "stary" profil zdjęcia.
    Fotkę spokojnie można smartphonem cyknąć. Musi być na białym tle.
    Ja tak zrobiłem i przeszło bez problemów.

  • 9. Data: 2020-01-02 19:07:43
    Od: j...@i...pl

    On Thu, 2 Jan 2020 00:27:25 -0800 (PST), m...@i...pl wrote:

    >A jednak powiadomienie przyszło.

    Ja dostałem na numer w Orange, który od ponad roku już nie jest w
    Virgin.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 10. Data: 2020-01-02 22:30:37
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 02.01.2020 o 15:45, m...@i...pl pisze:
    > A moge zdjęcie z legitymacji szkolnej zeskanowac?

    Możesz. Nawet to z porodówki. Weryfikacja zgodności zdjęcia z twoją
    obecną facjatą odbędzie się przy odbiorze DO.

    --
    Czarek