  • 1. Data: 2019-11-02 11:40:45
    Temat: W Jaworznie od miesięcy nikt nie zginął na drodze.
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    W Jaworznie od miesięcy nikt nie zginął na drodze.
    9480,w-jaworznie-od-miesiecy-nikt-nie-zginal-na-drod
    ze-to-zamyka-geby.html

    "Kilkanaście lat temu w Jaworznie zmieniliśmy filozofię budowania miasta.
    Sześć lat temu ogłosiliśmy, że jedziemy drogą Vision ZERO - na ulicach
    ma nie ginąć nikt. Zero ofiar śmiertelnych. Trzy lata później od maja
    2016 roku do stycznia 2018 w blisko stutysięcznym mieście nie zginął
    nikt. Dziś, od jedenastu miesięcy, nie mieliśmy nawet ciężko rannych.
    [..]
    W przyszłym roku będziemy Grunwaldzką kameralizować. Tak jak zrobiliśmy
    to z ulicą Podwale, gdzie w rejonie przystanku zginęła starsza pani,
    która miała za daleko do przejścia dla pieszych. Dziś na tej ulicy nie
    ma szans, by doszło do takiego wypadku. Jezdnia w jego miejscu ma 5
    metrów szerokości mniej, przejście jest przeniesione bliżej i
    doświetlone wertykalnymi lampami, które wydobywają z mroku postać
    pieszego. Wcześniej jest wyniesione przejście dla pieszych, dalej
    wyniesione skrzyżowanie. "Szybko ale bezpiecznie" nie da się tam jechać
    więcej niż 40 km/h"

    --
    Marcin

  • 2. Data: 2019-11-02 11:54:07
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > W Jaworznie od miesięcy nikt nie zginął na drodze.
    9480,w-jaworznie-od-miesiecy-nikt-nie-zginal-na-drod
    ze-to-zamyka-geby.html

    Nie zamyka gemb;) Zaraz się przekonasz:P Resztę wpisu po przemyśleniu
    skasowałem.

    --
    Shrek

  • 3. Data: 2019-11-02 14:00:46
    Od: j...@j...org

    On Saturday, November 2, 2019 at 7:54:10 PM UTC+9, Shrek wrote:
    9480,w-jaworznie-od-miesiecy-nikt-nie-zginal-na-drod
    ze-to-zamyka-geby.html

    > Nie zamyka gemb;) Zaraz się przekonasz:P Resztę wpisu po przemyśleniu
    > skasowałem.

    cyt.

    Nie rozumiem, dlaczego nie wprowadzono dotąd zasady, jaka obowiązuje we Francji, że
    winnym
    potrącenia pieszego na przejściu dla pieszych jest zawsze kierujący pojazdem.
    Zawsze.

    Wiem, że to brzmi drastycznie, ale dzięki temu przepisowi we Francji wyeliminowano
    praktycznie śmiertelne potrącenia pieszych. Tak to działa. Odpowiedzialność
    przerzucona jest
    na kierowców, bo to oni prowadzą maszyny, które mają zdolność do zabijania. Nagle
    okazało
    się, że piesi zakończyli zjawisko wtargnięcia tuż przed nadjeżdżający pojazd.

  • 4. Data: 2019-11-02 14:23:25
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2019-11-02 o 14:00, j...@j...org pisze:

> [...]
    że winnym
    > potrącenia pieszego na przejściu dla pieszych jest zawsze kierujący pojazdem.

    Naprawdę jest taka zasada?
    Podobną widziałem na filmach w Rosji gdzie rzucają się pod samochód aby
    wymusić odszkodowanie.

> [...]
    Nagle okazało
    > się, że piesi zakończyli zjawisko wtargnięcia tuż przed nadjeżdżający pojazd.

    A jak z rowerami i hulajnogami?
    Czy zawsze mają pierwszeństwo w stosunku do pieszych, podobnie jak w Polsce?

  • 5. Data: 2019-11-02 14:59:05
    Od: 'TomN' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Marcin Debowski w

    > W Jaworznie od miesięcy nikt nie zginął na drodze.

    To jest chyba prawda.

> [...]

    > zginął nikt. Dziś, od jedenastu miesięcy, nie mieliśmy nawet ciężko rannych.

    "w Jaworznie, mieście, w którym od grudnia 2018 r. nie odnotowano ani
    jednego śmiertelnego wypadku."

    I tyle z rzetelności dziennikarskiej, a rzygać się chce gdy sie czyta cos
    takiego:

    <https://www.tvn24.pl/wiadomosci-z-kraju,3/borowno-k
    ierowca-busa-potracil-11-latke-uslyszal-zarzuty,9821
    26.html>
    "Na nagraniu udostępnionym przez właściciela pobliskiego sklepu Kazimierza
    Rośka widać, jak czworo nastolatków próbuje przejść przez przejście dla
    pieszych. W pewnym momencie z lewej strony z dużą prędkością nadjeżdża bus.
    Dwójka dzieci cofa się z przejścia, a pozostała dwójka próbuje przebiec na
    drugą stronę ulicy."

    a na załaczonym filmie widać calkiem inne obrazki (od 16 sekund).

    Kto widzi cofającą się dwójkę z przejścia?

    A kto zauważył (widać lepiej z filmu z kamery z przeciwnej strony -- chętni
    znajdą), że 11 latka sie wyrwała tej drugiej osobie i pobiegła dalej.

    [1]

    --
    'Tom N'

  • 6. Data: 2019-11-02 15:02:41
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-11-02, Shrek <...@w...pl> wrote:
    9480,w-jaworznie-od-miesiecy-nikt-nie-zginal-na-drod
    ze-to-zamyka-geby.html

    > Nie zamyka gemb;) Zaraz się przekonasz:P Resztę wpisu po przemyśleniu
    > skasowałem.

    Pewnie zwróciłeś też uwagę, że wprowadzili tam z grubsza wszystko to co
    krytykował Robert :) Z tym, że dla porządku, Robert w kwestii wysepek
    mówił o niezabudowanym.

    --
    Marcin

  • 7. Data: 2019-11-02 15:15:19
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-11-02, t-1 <t...@t...pl> wrote:

    > Naprawdę jest taka zasada?

    U mnie w mniej dzikiej części Azji też - są specjalnie oznaczone
    przejścia z bezwzglednym pierwszeństwem pieszych. Za to poza zebrą lepiej
    nie wleźć pod koła. Nie wiem na ile to pomaga, ale kierowcy faktycznie
    karnie przepuszczaja mimo, że ogólnie do ideału im bardzo daleko.

    --
    Marcin

  • 8. Data: 2019-11-02 15:42:18
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 02.11.2019 o 14:23, t-1 pisze:

    > Naprawdę jest taka zasada?
    > Podobną widziałem na filmach w Rosji gdzie rzucają się pod samochód aby
    > wymusić odszkodowanie.

    Wątpięm czy literalnie tak, ale... to byłoby to urzeczywistnienie
    (postulowanej przez wszystkich) zasady podwójnego zabaezpieczenia -
    pieszy ryzykuje swoje życie i zdrowie, więc ciężko o lepszą motywację, z
    drugiej strony kierowca jak go potrąci pójdzie siedzieć więc... lepszego
    podwójnego zabezpieczenia nie wykombinujesz.

    --
    Shrek

  • 9. Data: 2019-11-02 15:43:33
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Pewnie zwróciłeś też uwagę, że wprowadzili tam z grubsza wszystko to co
    > krytykował Robert :) Z tym, że dla porządku, Robert w kwestii wysepek
    > mówił o niezabudowanym.

    Który Robert?

    --
    Shrek

  • 10. Data: 2019-11-03 03:12:14
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-11-02, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Który Robert?

    Z "prawa". Był tam fragment dyskusji o wyskakiwaniu na garbach, oraz
    wysepkach z nienacka.

    --
    Marcin