  • 41. Data: 2017-10-09 23:05:12
    Temat: Re: W Polsce zabraklo paliwa
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2017-10-09 o 15:31, J.F. pisze:

    > Czyli "sufit" zbiornika byl jakies 2m ponizej poziomu gruntu ?

    Metr wystarczy żeby zabezpieczenie działało. Zresztą pierwszą klapę
    miałeś na podmurówce trochę powyżej powierzchni gruntu. Żeby woda
    się nie wlała.

    > A w nowych stacjach tez im sie chcialo tak bawic, czy juz znacznie
    > plycej i prosciej ?

    Jak jest w nowych nie wiem.

    > Ha, cos mi chodzi po glowie ze tam jakies podwojne dno powinno byc,
    > zabezpieczenie przed wylaniem do gruntu ...

    Kopiesz dołek, betonujesz, robisz instalację wypompowującą ścieki
    i wstawiasz do tego zbiornik. Całość pokrywasz blaszanym zadaszeniem.
    Do tego jest osobne wejście.

    Pozdrawiam

  • 42. Data: 2017-10-10 09:08:45
    Od: Yakhub <a...@a...aa>

    Dnia Mon, 9 Oct 2017 12:51:51 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder napisał(a):

    > Tak duze zbiorniki spawane sa od srodka i na zewnatrz.
    > Sadzisz ze spawali metoda traconego spawacza?

    ROTF :D

    --
    Yakhub

  • 43. Data: 2017-10-10 11:11:30
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik jerzu.xyz napisał w wiadomości grup
    com...
    On Mon, 09 Oct 2017 21:04:08 +0200, j...@i...pl wrote:

    >Dobra, znalazłem jakiś rysunek zbiornika. Wychodzi na to, że ten
    >otwór
    >ma srednicę ok. 720 mm. Człowiek się wciśnie :)

    Jesli rewizyjne, to powinien sie wcisnac, przynajmniej tak mi sie
    wydaje.

    Dla nas jednak wazniejsze, ze wiadro sie wcisnie :-)

    J.

  • 44. Data: 2017-10-10 16:37:48
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Metr wystarczy żeby zabezpieczenie działało. Zresztą pierwszą klapę
    >miałeś na podmurówce trochę powyżej powierzchni gruntu. Żeby woda
    >się nie wlała.

    Metr to troche malo na poruszanie sie w poziomie, wiec moze klapy
    jedna nad druga - i wyciagac wiadrem sie da :-)
    W przestrzeni pomiedzy oparow moze byc faktycznie duzo ... ale wojsko
    maski pgaz ma :-)

    >Jak jest w nowych nie wiem.

    >Kopiesz dołek, betonujesz, robisz instalację wypompowującą ścieki
    >i wstawiasz do tego zbiornik. Całość pokrywasz blaszanym zadaszeniem.
    >Do tego jest osobne wejście.

    Tego zadaszenia to wydaje mi sie, ze nie widze, wiec zadaszenie, czy
    solidny betonowy strop, po ktorym 40 tonowa cysterna moze jechac ?

    Przykladowe zbiorniki
    http://www.paltech.pl/katalog/zbiorniki-paliwowe-ora
    z-lpg/zbiorniki-podziemne,20,pl.html
    http://cgh.com.pl/pl_PL/zbiorniki-paliwowe/zbiorniki
    -paliwowe-podziemne

    No i mam watpliwosci - wejdzie wiadro, czy nie wejdzie :-)

    A nie, nie mam - przy tym drugim wyraznie napisano - właz 600mm.

    J.

  • 45. Data: 2017-10-10 18:28:45
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2017-10-10 o 16:37, J.F. pisze:

> [...]
    > nad druga - i wyciagac wiadrem sie da :-)
    > W przestrzeni pomiedzy oparow moze byc faktycznie duzo ... ale wojsko

    I ich filtr zatrzymuje opary paliw?
    To jakieś nowe maski muszą mieć. :-)

> [...]
    -paliwowe-podziemne

    > No i mam watpliwosci - wejdzie wiadro, czy nie wejdzie :-)

    Wejdzie wiadro i idiota je trzymający.
    Wprawdzie nie paliwo tylko spirytus ale efekt ten sam, za dużo oparów
    a za mało tlenu:
    http://www.historycy.org/index.php?showtopic=22395&s
    t=60

    Pozdrawiam

  • 46. Data: 2017-10-10 19:28:44
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-10-10 o 16:37, J.F. pisze:
    [...]

    >I ich filtr zatrzymuje opary paliw?
    >To jakieś nowe maski muszą mieć. :-)

    A nie zatrzymuja? To mi sie wydaje niedopatrzeniem, benzyna ich mozna
    wytruc :-)
    A w samochodach sa te filtry do łapania oparow, ponoc tez na weglu
    aktywnym.

    Poza tym opary benzyny i ON wydaja mi sie stosunkowo malo szkodliwe -
    na pare minut, zeby klodke przy drugiej klapie otworzyc, to chyba i
    bez maski da rade.
    (co innego mrowki, benzyna je usmierca blyskawicznie).

  • 47. Data: 2017-10-11 09:23:59
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2017-10-10 o 19:28, J.F. pisze:

    > A nie zatrzymuja? To mi sie wydaje niedopatrzeniem, benzyna ich mozna
    > wytruc :-)
    > A w samochodach sa te filtry do łapania oparow, ponoc tez na weglu
    > aktywnym.

    To gdzie w masce gazowej masz trzeci otwór do odprowadzania paliwa?

> [...]
    > maski da rade.
    > (co innego mrowki, benzyna je usmierca blyskawicznie).

    Byli tacy co uważali za nieszkodliwe opary alkoholu i przypłacili
    to życiem.

    Pozdrawiam

  • 48. Data: 2017-10-11 19:21:36
    Od: j...@i...pl

    On Tue, 10 Oct 2017 11:11:30 +0200, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    >Dla nas jednak wazniejsze, ze wiadro sie wcisnie :-)

    72 cm to i wiadro się zmieści ;)

    http://jerzu.waw.pl GG:129280
    Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06