  • 1. Data: 2017-10-08 00:01:30
    Temat: Jazda na nieorginalnych tablicach - co grozi?
    Od: Marek <f...@f...com>

    Taka sytuacja: dwóch współwłaścicieli pojazdu nie mogą się dogadać co
    do warunków korzystania z pojazdu. Jeden zdjął tablice i nie chce
    oddać, na co drugi zgłosił kradzież i próbował złożyć wniosek w
    urzędzie o wydanie nowych. Niestety ten co zabrał złożył w urzędzie
    oświadczenie, że on ma tablice, co spowodowało, że wniosek o wydanie
    nowych został odrzucony.
    Można na allegro zamówić tablice z odpowiednim numerem rej., nawet z
    hologramem "kolekcjonerskim" (cokolwiek to znaczy), co grozi za jazdę
    na takich tablicach?

    --
    Marek

  • 2. Data: 2017-10-08 06:38:52
    Temat: Re: Jazda na nieorginalnych tablicach - co grozi?
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 08-10-2017 o 00:01, Marek pisze:
> [...]
    > Można na allegro zamówić tablice z odpowiednim numerem rej., nawet z
    > hologramem "kolekcjonerskim" (cokolwiek to znaczy), co grozi za jazdę na

    To samo co za jazdę bez tablic, plus paragraf za ich fałszowanie.

  • 3. Data: 2017-10-08 07:02:29
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 8 Oct 2017 06:38:52 +0200, Cavallino
    <c...@k...pl> wrote:
    > To samo co za jazdę bez tablic, plus paragraf za ich fałszowanie.

    A konkretnie? Bo tutaj są różne teorie zasłyszane od policjantów,
    jedna ze mandat do 500, druga, że do 5000. Dodatkowo jest wyrok SN
    stwierdzający, że tablice nie są dokumentem idenyyfikujacym pojazd
    więc nie można tego traktować jako przestępstwo fałszowania
    dokumentu, szczególnie jak przedstawiają r stan faktyczny.

    --
    Marek

  • 4. Data: 2017-10-08 09:19:51
    Od: p...@g...com

    Podaj sygnaturę to sobie drukne najpierw wyrok a potem tablice ;-) moze ZS SATAN ?

  • 5. Data: 2017-10-08 12:14:32
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 8 Oct 2017 00:19:51 -0700 (PDT),
    p...@g...com wrote:
    > Podaj sygnaturę to sobie drukne najpierw wyrok a potem tablice ;-)
    > moz
    > e ZS SATAN ?

    KZP 33/05

    --
    Marek

  • 6. Data: 2017-10-08 12:15:47
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** Marek pisze tak:

    > Można na allegro zamówić tablice z odpowiednim numerem rej., nawet
    > z hologramem "kolekcjonerskim" (cokolwiek to znaczy), co grozi za
    > jazdę na takich tablicach?

    kto go tam złapie jak policji nie widać.

    --
    Piter

    http://piterpro.private.pl/xnews/

  • 7. Data: 2017-10-08 13:20:14
    Od: p...@g...com

    Grzegorz P. został oskarżony o to, że w dniu 22 marca 2004r. w R., poprzez oderwanie,
    usunął z samochodu ,,Nysa" dwie tablice rejestracyjne,
    którymi nie miał prawa rozporządzać, to jest o popełnienie przestępstwa
    określonego w art. 276 k.k.

    Sprawa nie dotyczy fałszerstwa tablic którego zamierzasz się dopuścić :-)
    Wyrok SN dotyczy tylko i wyłącznie tej sprawy w innej jak można wyczytać stanowisko
    SN jest zupełnie inne.

    Art. 276. Kto niszczy, uszkadza, czyni bezużytecznym, ukrywa lub usuwa dokument,
    którym nie ma prawa wyłącznie rozporządzać, podlega grzywnie, karze ograniczenia
    wolności albo pozbawienia wolności do lat 2.

  • 8. Data: 2017-10-08 14:46:31
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 8 Oct 2017 04:20:14 p...@g...com
    napisał(a):

> [...]
    którym nie ma prawa wyłącznie rozporządzać, podlega grzywnie, karze ograniczenia
    wolności albo pozbawienia wolności do lat 2.

    Aczkolwiek

    Art. 270.
    § 1. Kto, w celu użycia za autentyczny, podrabia lub przerabia
    dokument lub takiego dokumentu jako autentycznego używa
    podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia
    wolności od 3 miesięcy do lat 5.

    wiec ryzyko jest.

    J.

  • 9. Data: 2017-10-08 14:53:28
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 08-10-2017 o 14:46, J.F. pisze:

> [...]
    > dokument lub takiego dokumentu jako autentycznego używa
    > podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia

    Tablica to nie dokument, od 2003 r SN stoi na takim stanowisku.

    Natomiast dorabiać samemu nie wolno, nie wiem jaka za to jest sankcja,
    ale w normalnej firmie tablic nie dorobisz - twierdzą że nie mogą.

  • 10. Data: 2017-10-08 15:14:26
    Od: p...@g...com

    Nawet jeśli znajdzie firmę w ChRL to 10 minut po założeniu blach drugi
    współwłaściciel zadzwoni na policję i zgłosi fałszywkę ;-) to mi wygląda na eskalację
    konfliktu a nie próbę jego rozwiązania ;-)