  • 1. Data: 2017-10-07 22:36:18
    Temat: W Polsce zabraklo paliwa
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jak zatrzymali przemyt to zanim doplynela do Polski awaryjnie kupiona ropa rzad kazal
    przeznaczyc do sprzedazy detalicznej paliwo z rezerw na wypadek wojny. W tv o tym
    powiedzieli w programie po dzienniku.

  • 2. Data: 2017-10-08 14:39:59
    Temat: Re: W Polsce zabraklo paliwa
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 7 Oct 2017 13:36:18 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder
> [...]
    > kupiona ropa rzad kazal przeznaczyc do sprzedazy detalicznej paliwo
    > z rezerw na wypadek wojny. W tv o tym powiedzieli w programie po

    A kiedy to bylo i w jakiej ilosci ?

    I czy dobrze zrozmiales - bo te rezerwy to o ile wiem powinny byc w
    ciaglym obrocie, zeby sie nie zestarzaly.

    Swoja droga to ciekaw jestem jak oni na tym paliwie oszukiwali - zakup
    na jakas cypryjska czy luksemburska spolke ?
    A dystrybucja ktoredy ?

    Niestety, rzad chyba nie publikuje np wplywow z akcyzy paliwowej co
    miesiac czy kwartal ..

    J.

  • 3. Data: 2017-10-08 15:32:51
    Od: Bolko <s...@g...com>

    W dniu niedziela, 8 października 2017 14:39:54 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
> [...]
    > A dystrybucja ktoredy ?
    >
    > Niestety, rzad chyba nie publikuje np wplywow z akcyzy paliwowej co

    Finalnie uzyskaliśmy rezultaty finansowe znacząco wyższe, ale nie było zaskoczenia,
    raczej wielka satysfakcja z dobrze wykonanego zadania. Historycznie wysoki wynik
    zawdzięczamy w dużej mierze nowym regulacjom wprowadzonym przez rząd. Ograniczyły one
    w sposób drastyczny rozmiar szarej strefy i nareszcie sprawiły, że konkurencja na
    rynku paliw zaczęła być uczciwa. Jako zarządzający największą polską firmą paliwową
    mogę tylko podziękować ustawodawcom za skuteczność i rozwiązanie problemu, który od
    lat osłabiał sektor energetyczny w Polsce.

    Według waszych szacunków w IV kwartale popyt na olej napędowy w Polsce wzrósł aż o 24
    proc., licząc rok do roku. O ile może się poprawić w tym roku?

    http://www.rp.pl/Wywiady/302019852-Wojciech-Jasinski
    -prezes-PKN-Orlen-Pobilismy-rekord-sprzedazy-paliw.h
    tml#ap-2

  • 4. Data: 2017-10-08 15:36:55
    Od: Bolko <s...@g...com>

    > A dystrybucja ktoredy ?
    http://lodz.wyborcza.pl/lodz/7,35136,22129582,gigant
    yczny-mandat-dla-kierowcy-cysterny-za-niezgloszone-p
    aliwo.html

    Działający od 18 kwietnia SENT polega na monitorowaniu transportu drogowego towarów.
    Zgłoszeniu podlega przewóz m.in. paliw silnikowych, olejów smarowych, suszu
    tytoniowego oraz alkoholu etylowego całkowicie skażonego, czyli takich, które wiążą
    się z wysokim ryzykiem oszustw podatkowych.

    Funkcjonariusze Krajowej Administracji Skarbowej i Inspekcji Transportu Drogowego
    zatrzymali okolicach Wielunia cysternę z ponad 2 tys. litrów oleju napędowego. Auto
    wyjechało z jednego z przedsiębiorstw zajmujących się obrotem paliwami. Okazało się,
    że transport nie był zgłoszony do systemu SENT, a kierowca nie potrafił wskazać
    miejsca przeznaczenia paliwa i jego odbiorcy.

    Funkcjonariusze sieradzkiej komórki Kontroli Celno-Skarbowej Rynku przeprowadzili
    kontrolę w firmie, z którego wyjechała cysterna. Pobrali próbki paliwa oraz
    zabezpieczyli materiały do postępowania w sprawie kary. Jest ona bardzo wysoka, bo
    może wynieść 46 proc. wartości towaru, ale nie mniej niż 20 tys. zł.

  • 5. Data: 2017-10-08 16:07:37
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 8 Oct 2017 06:36:55 -0700 (PDT), Bolko napisał(a):
> [...]
    > materiały do postępowania w sprawie kary. Jest ona bardzo wysoka,
    > bo może wynieść 46 proc. wartości towaru, ale nie mniej niż 20 tys.

    2 tys litrow ? Maly beczkowoz, czy resztka na dnie ?

    Sie okaze, ze kierowca ukradl, a skarbowka okradnie poraz drugi :-)

    J.

  • 6. Data: 2017-10-08 16:09:32
    Od: "T." <k...@i...pl>

    > Jak zatrzymali przemyt to zanim doplynela do Polski awaryjnie kupiona ropa rzad
    kazal przeznaczyc do sprzedazy detalicznej paliwo z rezerw na wypadek wojny. W tv o
    tym powiedzieli w programie po dzienniku.

    Jedynie słusznej czy zaprzyjaźnionej? :-)
    T.

  • 7. Data: 2017-10-08 16:12:01
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 8 Oct 2017 06:32:51 -0700 (PDT), Bolko napisał(a):

> [...]
    > http://www.rp.pl/Wywiady/302019852-Wojciech-Jasinski
    -prezes-PKN-Orlen-Pobilismy-rekord-sprzedazy-paliw.h

    Ze Orlen sie cieszy to jasna sprawa, mnie tylko interesuje ile z tego
    to bylo oszustwo.
    No ale jesli transport z Niemiec sie urwal, to widac legalne to nie
    bylo.
    Chyba, ze sie nie urwal, a wzrost popytu to skutek wzrostu
    koniunktury, ewentualnie lepszej ceny w Orlenie.

    J.

  • 8. Data: 2017-10-08 16:14:05
    Od: Bolko <s...@g...com>

    > 2 tys litrow ? Maly beczkowoz, czy resztka na dnie ?
    >
    > Sie okaze, ze kierowca ukradl, a skarbowka okradnie poraz drugi :-)

    Z tego co czytałem to wcześniej cysterny to jeżdziły jak chciały i kiedy.
    A teraz zanim auto wyjedzie na ulice musisz je zgłosić wcześniej w systemie.
    Upierdliwe ale w efekcie Orlen sprzedał o 24% wiecej ON w grudniu 2016r
    niż rok wcześniej.

  • 9. Data: 2017-10-08 16:24:24
    Od: Bolko <s...@g...com>

    W dniu niedziela, 8 października 2017 16:12:18 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:

> [...]
    > bylo.
    > Chyba, ze sie nie urwal, a wzrost popytu to skutek wzrostu
    > koniunktury, ewentualnie lepszej ceny w Orlenie.

    24 % wzrost sprzedaży rok /roku.
    Zaczeliśmy budować autostrady?
    Zimy nie było i chłopi w polach orali?
    Handlowcy podpisali super kontrakt na dostawę ropy na Ukrainę?
    a może :
    "zawdzięczamy w dużej mierze nowym regulacjom wprowadzonym przez rząd."
    co wybierasz?

  • 10. Data: 2017-10-08 16:43:47
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 8 Oct 2017 07:14:05 -0700 (PDT), Bolko napisał(a):

    > Z tego co czytałem to wcześniej cysterny to jeżdziły jak chciały i kiedy.
    > A teraz zanim auto wyjedzie na ulice musisz je zgłosić wcześniej w systemie.

    Tak teraz jest, ale cysterna to ma 20 tys litrow, a 2 tys to jakas
    mala szambiarka :-)

    A jak jeszcze kierowca nie chce powiedziec gdzie jedzie ... okradl
    firme ?
    No chyba, ze go przylapali pod koniec trasy okreznej :-)

    > Upierdliwe ale w efekcie Orlen sprzedał o 24% wiecej ON w grudniu 2016r
    > niż rok wcześniej.

    Jakos tak mowia, ale ile w tym prawdy i z jakich powodow ...

    Ja tylko wiem, ze kazda faktura miedzy krajami unii trafia bardzo
    szybko do systemu VIES i US zaraz wie, ze nabywca jej nie zglosil.
    A jak zglosil, to i VAT musial zaplacic/rozliczyc. A w slad za tym
    akcyze.

    Albo to strasznie na bezczelnego bylo robione, albo na jakas
    zagraniczna firme, albo ktos tu klamie ...

    J.